• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

از کاویان و مسمومیت ها چه خبر؟/ کسی نمی خواهد توضیح دهد؟!

  • کد خبر : 22068
  • 11 مهر 1403 - 20:56
آوای بوشهر: طبخ مرگ در آشپزخانه های پتروشیمی کاویان و مسمومیت های سریالی در این شرکت که باعث فوت و نقص عضو پرسنل این پتروشیمی شد هیچگاه شفاف سازی نشد.

به گزارش آوای بوشهر؛ در مرداد ماه مسمومیت های سریالی در پتروشیمی کاویان یکی از موضوعات مهمی بود که هیچ وقت شفاف سازی نشد و معلوم نشد دلیل این حجم از مسمومیت‌ که باعث فوت و نقص عضو پرسنل این شرکت به چه دلیل بود.

هرچند خبر تلخ مسمومیت کارگران این پتروشیمی برای اولین بار نبوده اما گویا این مسئله، موضوعی عادی و پیش پا افتاده برای مسئولان پتروشیمی کاویان قلمداد میشده چرا که در چندماه گذشته بارها و بارها این مسمومیت ها در شرکت رخ داده بود.

مسمومیت های سریالی در سایه بی توجهی و اهمال کاری مدیران شرکت برای اولین بار در خرداد ماه رخ داد ‌و حدود ۸۰ نفر از پرسنل تعمیرات این شرکت را راهی بیمارستان کرد هرچند روابط عمومی شرکت این خبر را تکذیب کرد.

بهتر بود مسئولان پتروشیمی کاویان با مشاهده اولین مسمومیت، پیگیر ماجرا می شدند و عوامل آشپزخانه و پیمانکار آن را بازخواست می کردند نه اینکه با سرپوش گذاشتن روی ماجرا، باعث تکرار آن و وقوع فجایع انسانی و مرگ پرسنل بی گناه شوند.

سرانجام، مسمومیت های سریالی در سایه ی بی توجهی مسئولان پتروشیمی کاویان در مرداد ماه یک قربانی گرفت تا شاید مسئولان این پتروشیمی از خواب بیدار شده و جلوی تکرار این فاجعه را بگیرند.

با مرگ این جوان پای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شیراز به ماجرا باز شد  و یک تیم خبره جهت بررسی علت ماجرا در کاویان مستقرر شدند اما بعد از گذشت حدود دو ماه  از این اتفاق تلخ، کماکان هیچ گزارشی از نتایج آزمایشات منتشر نشد و دلیل مسمومیت های سریالی در این شرکت شفاف سازی نشد.

امیدواریم مدیرعامل پتروشیمی کاویان که یازده سال هست در این شرکت حضور دارد و در زمان مسمومیت کارکنان در سواحل اسپانیا حضور داشت ذره ای برای جان انسان ها ارزش قائل باشد و با جدیت بیشتری موضوع بررسی کند تا دلایل این اتفاق ناگوار مشخص میشد.

هرچندروابط عمومی این پتروشیمی با بیانیه ای قول پیگیری ماجرا را داد و قرار شد نتایج بررسی تیم پزشکی جهت پیشگیری از حوادث مشابه به صورت شفاف اطلاع رسانی کند ولی هنوز یا نتایج بررسی تکمیل نشده یا موضوع انقدر برای مدیران کاویان مهم نباشد که پیگیر باشند اما باید به مدیران کاویان گفت علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=22068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.