به گزارش آوای جم, خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در جم گفت: طراحی خط ریلی شیراز به جم و عسلویه به اتمام رسیده و در حال جذب سرمایه گذار و فاینانس خارجی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه هستیم.
وی افزود: کریدور بزرگراهی ساحلی جنوب کشور از سیستان و بلوچستان تا خوزستان طی چهارسال آینده به اتمام می رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد :۴۰۰ کیلومتر از کریدور ساحلی جنوب از بوشهر می گذرد که فقط در دو نقطه شمالی و جنوبی استان تکمیل نشده و تا پایان سال تکمیل می شود.
خادمی اظهار داشت: یکی از مسیرهای مهم منتهی به کریدور ساحلی، مسیر فیروزآباد-جم-عسلویه است که به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب مطرح است و برای تبدیل این مسیر به بزرگراه با دستور وزیر راه، پیگیری لازم انجام می شود.
وی افزود: تلاش می کنیم از ظرفیت نفت و گاز هم در اجرا و تکمیل پروژه که به عنوان خط ارتباطی مرکز کشور به پایتخت انرژی محسوب می شود بهره ببریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در جم گفت: امروز و در فیروز آباد فارس، عملیات اجرایی بخشی از کریدور شیراز به جم اجرایی می شود و امیدواریم هر چه زودتر ادامه این مسیر به سمت شهرستان جم هم اجرایی شود.
این مقام مسئول بان کرد: در راستای رفع نیازهای مردمی در شهرستان جم، با برنامه ریزی انجام شده تزریق اعتبار لازم از محل اعتبارات راه های روستایی به راه ریز سرچشمه انجام می شود تا پروژه هر چه زودتر به بهره برداری برسد.
خادمی گفت: مسیر ریز دژگاه از پروژه های جدید الاحداث است که تلاش می کنیم با استفاده از منابع ملی و اعتبارات استانی آن را فعال کنیم./فرمانداری جم
مسئولین طراحی مسیر ریلی شیراز جم عسلویه مراقب باشند اشتباه مسیر ریلی شیراز فراشبند را تکرار نکنند و آن را به ایستگاه شیراز اتصال دهند نه ایستگاه مرودشت تا طول مسیر جم به شیراز کوتاه تر شود.