تونل ها روشن میشوند………….صبرکنید
نقاط حادثه خیز اصلاح میشوند……………صبرکنید
موبایل ها آنتن میدهند……………..صبرکنید
حدود ۴ سال است که به اقتضای موقعیت شغلی خود هر روز مسیر جم به سیراف و بالعکس را طی می کنم.امار دقیق تصادفات و سوانح رو که ندارم ولی هفته ای یک مورد حداقل حداقل آن. نمی دانم با وجود این همه حجم تصادفات چرا مسئولین در صدد رفع مشکلات این مسیر بر نمی آیند. حدود ۵۰ درصد این تصادفات وسوانح در محل های مشخص و معینی و اکثرا برای رانندگانی که برای اولین بار به این مسیر می آیند اتفاق می افتد.نمی دانم اصلاح یک پیچ خطرناک چقدر هزینه دارد شاید بیشتر از جان یک انسان! حداقل مسئولین می توانند چند تابلو اعلام خطر قبل از این نقاط نصب کنند نقاطی که فکر کنم هر راننده ای که چند بار مسیر را طی کند انها را میشناسد.(۱- پیچ بین دو تونل ۵ کیلومتری سیراف۲- پیچ بعد از اخرین تونل مسیر برگشت طاهری به جم مقتل کامیونهای حامل بارو…)
میگفتند ۳ میلیارد هزینه شده برای روشنایی تونلها هنوز که خاموش اند چند وقتی بود چند نفری رو می دیدیم مشغول کار بودند خوشحال می شدیم حالا از آنها هم خبری نیست.وضعیت آخرین تونل مسیر برگشت هم که فکر کنم چیزی فراتر از تونل وحشت باشد وجود پیچ در بدو ورود به تونل و تاریکی مطلق ناگهانی. خدا نکند ماشین در راه خراب شود یا بنزین تمام کنی موبایل که آنتن نمی دهدحالا دیگرخودت و شانست راننده با انصافی پیدا شود به دادت برسد یا نه وضعیت جالبتر می شود وقتی بارندگی میشود در برخی نقاط مسیر از کوه و کمر آب وسنگ درون جاده می آید دست آن دو سه نفر کارگر راهداری که حداقل در این گونه موارد در مسیرند درد نکند ولی نمی دانم چرا قبل از بارندگی و فصل زمستان چاره اندیشی نمی شود.
به امید روزی که شاهد آن نباشیم که با سهل انگاری گروهی ، خانواده ای به سوگ عزیزان خود بنشینند
بهار۹۱