• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
یادداشت سردبیر؛

آقای وزیر! دست شبه رسانه ها را از صنعت نفت قطع کنید

  • کد خبر : 22203
  • 29 مهر 1403 - 19:58
پروژه بگیرها در قالب رسانه و کانال خبری و توییتر و …  با استفاده از رانت های مالی و ارتباطی، مدام پروژه های تخریب رسانه های مستقل و «مدیران باج نگیر و نده» را در دستور کار قرار می دهند و از این طریق جایگاه خود را در کسب قدرت و ثروت تثبیت می کنند.

شبه رسانه ها که با تعابیر جدیدی چون «باج نیوز»، «دلال نیوز» و … نیز شناخته می شوند چند سالی است که چتر سیطره مافیایی خود را بر صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی و خوزستان گسترانده اند و ارتزاق می کنند.

برای درک تهی بودن این شبه رسانه ها که عمدتا از خارج از استان های نفتی هدایت می شوند کافی است خبرهای منتشر شده در این شبه رسانه ها را مرور کنیم؛ تهدید، تملق، سوژه سازی های کاسب کارانه با ادبیاتی غیر حرفه ای که کمترین نسبتی با رسانه و معنای آن دارند وجه مشترک همه‌ی این شبه رسانه هاست.

اینکه چنین «دلال رسانه» هایی در صنعت وجود دارد فی نفسه اتفاق عجیبی نیست و هر جایی که ثروت وجود دارد مگسان گرد شیرینی هم هستند اما دردناک اینکه برخی مدیران عامل و‌ روابط عمومی هایی که نه بر اساس شایستگی که در روندی رانتیر پست ها را قبضه کرده اند این شبه رسانه ها را تناور کرده و سنگ پای مطالبه گران رسانه ای و مدیران نخبه و کارآمد صنعت شده اند.

پروژه بگیرها در قالب رسانه و کانال خبری و توییتر و …  با استفاده از رانت های مالی و ارتباطی، مدام پروژه های تخریب رسانه های مستقل و «مدیران باج نگیر و نده» را در دستور کار قرار می دهند و از این طریق جایگاه خود را در کسب قدرت و ثروت تثبیت می کنند.

این اقدامات دلال رسانه ها طی سال های اخیر، نه تنها به رشد قارچ گونه‌ی مدیران رانتیر در صنعت کمک کرده بلکه انگیزه کار و تلاش صادقانه و پاکدستانه را هم از مدیران دانشمند و کاربلد صنعت گرفته است.

اولین اقدام وزیر نفت دولت پزشکیان که انصاف و عدالت سر لوحه کارش بوده و هست حذف پایگاه های رانت و دلالی در صنعت نفت است تا دستاوردها و اقدامات صنعت بدون منفعت طلبی در معرض قضاوت افکار عمومی قرار گیرد.

البته درخواست اقدام از سوی وزیر نفت، منافی شفاف سازی رسانه های مستقل، عدالت خواه و مطالبه گر در راستای پاکسازی صنعت نفت از رانت خواران شبه رسانه نیست و بی شک در صورت تداوم این وضعیت زشت و زننده، شفاف سازی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=22203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.