• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
5

مدیرکل ثبت احوال استان مطرح کرد:بچه‌دار شدن پیرمرد ۷۳ ساله بوشهری!/ معطلی ۲۰ هزار کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان/بیشترین فراوانی اسامی فرزندان

  • کد خبر : 15548
  • 19 اردیبهشت 1402 - 9:56
پاسالار درباره بیشترین فراوانی اسامی فرزندان در استان طی سال گذشته هم این آمار را داد: برای پسران به ترتیب: محمد، حسین، علی، امیرمحمد و امیرحسین و در دختران به ترتیب: فاطمه، زهرا، رستا، فاطمه زهرا و زینب.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از پدر شدن سه مرد ۷۳ ساله در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش آوای بوشهر؛ اسکندر پاسالار در نشست خبری یکشنبه های پاسخگویی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در هر شبانه روز ۳۷۱ نفر در استان متولد شدند و امروز جمعیت ثبت شده استان به یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۲۲۹ نفر رسیده است.

پاسالار افزود: بزرگترین پدر در استان طی سال گذشته ۷۳ ساله بوده که در این سن شامل سه نفر بوده است.

وی بدون اشاره به شهرستان محل زندگی این پدران یا جزییات بیشتر مبنی بر داشتن همسر اول یا دوم، ادامه داد: بزرگترین مادر نیز ۵۳ ساله بوده که پارسال در استان صاحب فرزند شد.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان، میانگین سن مادران در ولادت فرزند اول ۲۷ سال می باشد.

بیشترین فراوانی اسامی فرزندان

پاسالار درباره بیشترین فراوانی اسامی فرزندان در استان طی سال گذشته هم این آمار را داد: برای پسران به ترتیب: محمد، حسین، علی، امیرمحمد و امیرحسین و در دختران به ترتیب: فاطمه، زهرا، رستا، فاطمه زهرا و زینب.

صدور کارت ملی هوشمند به روال عادی برمی گردد

پاسالار درباره معطلی زیاد شهروندان برای دریافت کات ملی هوشمند اظهار کرد: خوشبختانه با فناوری داخلی کارت های هوشمند ملی، ۱۰ میلیون کارت ایرانیان که طی چندسال اخیر در نوبت صدور بود، به دست صاحبان آن رسیده و انتظار می رود بزودی تعهدات سال گذشته هم اجرایی شده و به زودی شاهد روال عادی در این خصوص باشیم و طی ۲۰ روز تا یک ماه کارت ها صادر شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر یادآور شد: البته ۲۰ هزار کارت ملی هوشمند در استان طی سنوات گذشته صادر و در دفاتر پیشخوان مانده که با وجود پیامک به صاحبان آن، ولی مراجعه نداشته اند که احتمال دارد برخی افراد شماره موبایل شان تغییر کرده یا پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده اند، از این رو درخواست داریم این افراد به همان دفتر پیشخوان که تقاضای کارت هوشمند ملی داده اند مراجعه کنند.

به گفته وی، بیش از ۹۸ درصد بوشهری های واجد شرایط کارت هوشمند ملی (۱۵ ساله به بالا) آن را دریافت کرده اند.

صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج با خارجی

مدیرکل ثبت احوال استان با بیان اینکه صدور شناسنامه به افراد فاقد مدارک هویتی جزو برنامه های دولت سیزدهم بوده، ادامه داد: تاکنون ۴۶ نفر در استان که عموماً در نقاط صعب العبور فاقد شناسنامه بوده اند شناسایی و برای ۱۱ نفرشان شناسنامه صادر شده، مابقی نیز در مراحل استعلام و امور اداری است.

پاسالار با اشاره به قانون تابعیت ایرانی فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی ادامه داد: در این خصوص تاکنون ۵۴۰ شناسنامه برای این فرزندان صادر شده که مشکلات هویتی آنها برای زندگی در اجتماع را مرتفع کرده است.

به گفته وی، اغلب این ازدواج ها با مردان افغان است، تبعه عراقی، بنگلادشی و اندونزی هم داشته ایم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.