• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
4
شنیدنی‌های هفتگی،

ناکامی نمایندگان بوشهر در کمیسیون انرژی/ اقامت مدیر نفتی در هتل مجلل تهران/ گلایه برخی کارمندان درباره زمین دولتی

  • کد خبر : 16133
  • 03 تیر 1402 - 11:21
آوای بوشهر؛سهمیه پایین وام بازنشستگان تامین اجتماعی بوشهر، نکته قابل تامل در کلاهبرداری های تلفنی، فیلترشکن در سبد هزینه خانوار، پرداخت سود شرکت سرمایه گذاری بوشهر پس از 22 سال و بهبود نسبت تسهیلات به منابع بانکی در بوشهر برخی از شنیدنی های هفتگی «خلیج فارس» است.

خست اینکه رییس اتاق بازرگانی بوشهر در انتخابات سراسری اتاق های ایران ناکام ماند. وی برای پست نایب رییسی نامزد شده بود، ولی در بین چهار نایب رییس اتاق قرار نگرفت.

???? افزایش سرعت‌کاه در معابر بوشهر به معضلی برای رانندگان و خصوصاً خودروهای امدادی مبدل شده است. گویا قرار است برای تازه ترین گذر شهری بوشهر که بزرگراه شهید بیژن گرد (تنگک-سرتل) می باشد هم این اتفاق رخ دهد. 

???? وزیر اقتصاد گفته: تعیین تکلیف ۷۰ خودروی باقی مانده در گمرکات استان بوشهر نیازمند تسریع در صدور احکام قضایی می باشد. گویا پرونده خودروهای رسوبی در گمرکات به صورت متمرکز در دادگاه انقلاب تهران قرار دارد.

???? نمایندگان بوشهر در سال پایانی مجلس از راهیابی به هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس بازماندند. در این کمیسیون جمیری و احمدی حضور دارند. سال گذشته احمدی نماینده جنوب استان به عنوان نایب رییس اول کمیسیون انرژی انتخاب شده بود. رضایی نماینده دشتستان هم در سال آخر مجلس در هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی حضور نداشت. براین اساس تنها غلامحسین کرمی نماینده دشتی و تنگستان توانست کرسی خود به عنوان دبیر اول کمیسیون برنامه و بودجه را حفظ کند.

???? نظارت بر تناژ واقعی کامیون ها به اولویت جدی پلیس و سازمان راهداری مبدل شده است. برخی اعتقاد دارند معدن داران علاقمند نیستند زیربار اخذ بارنامه بروند، چون در صورت دریافت بارنامه، ناچارند تناژ استاندارد را رعایت و حقوق دولتی را پرداخت کنند. از طرفی اضافه بار ناوگان حمل مصالح ساختمانی و معدنی بر دوش راههای روستایی و جاده ها سنگینی می کند. همچنین با وجود تکلیف قانونی درباره اختصاص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به رفع آسیب های پیرامون معادن از جمله راهها، تاکنون از ایفای این مسئولیت در استان بوشهر خبری نیست.

???? شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان بوشهر پس از ۲۲ سال موفق به پرداخت سود شده است. این شرکت که اغلب سهامدارانش کارمندان دولت هستند، در سال ۱۳۷۸ تأسیس شد و حالا پس از وقفه طولانی، به سود دهی رسیده است.

???? ایران خودرو باز هم صدای مردم را درآورده است. با وجود اینکه شورای رقابت قیمت بعضی خودروهای این شرکت را کم کرده، ولی ایران ‌خودرو قیمت آن‌ها را گرانتر اعلام کرده است.

???? هرچند باب بهبود وام دهی بانک های استان، قریب ۶۰ درصد منابع بانکی استان در قالب تسهیلات پرداخت شده، اما همچنان بوشهر در شاخص نسبت تسهیلات به منابع بانکی در رتبه های آخر کشور می باشد. متوسط این شاخص در کشور ۸۵ درصد می باشد.

???? با ادامه فیلتر شبکه های اجتماعی پرمخاطب خارجی، خرید فیلترشکن به عضو ثابت سبد خرید خانوار مبدل شده است. در همین خصوص یکی از گلایه های مردمی، افزایش روزافزون قیمت فیلترشکن های پولی است که عملاً مرجعی برای پیگیری آن هم نیست! 

???? احیای زمین های بلااستفاده دولتی در شهرهای بوشهر جهت واگذاری به مسکن کارمندان به اولویت استاندار مبدل شده و قرار است طی هفته های آتی نیز آئین واگذاری زمین به کارمندان برخی ادارات انجام شود. اما این موضوع با گلایه مندی برخی کارمندان مواجه شده است. براساس قانون نهضت مسکن، کارمندانی که طی ۵ سال گذشته زمین یا ملک به نام شان شده، از امتیاز زمین های جدید دولتی محروم هستند. این درحالی است که بسیاری از کارمندان می گویند با پس انداز، سرمایه شخصی، وام یا ارثی که رسیده زمین و ملک خریداری کرده اند و محروم شدن از امکان زمین دولتی تبعیض آمیز است.

???? در پی افزایش قیمت شکر و نایاب شدن آن، شیرینی به کالایی لوکس تبدیل شده است. برخی از فعالان بازار در این مدت از احتکار شکر توسط برخی از تاجران خبر داده‌اند.

???? برخی تولیدکنندگان لوازم‌ خانگی با ترفندهایی همچون تغییر کد کالا به افزایش قیمت کالاهایشان مبادرت کرده‌ اند. در این خصوص مجموعه های نظارتی نظیر تعزیرات، سازمان صمت و اتاق اصناف تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده اند.

???? این روزها با افزایش کلاهبرداری های تلفنی نظیر برنده شدن در مسابقات رادیویی، نکته ای که توجه مردم را جلب می کند، ارائه اطلاعات شخصی مردم توسط فرد کلاهبردار است که در مهندسی اجتماعی برای شکار طعمه و باور پذیر شدن ماجرا توسط مخاطب موثر است. 

???? با وجود تاکید رییس جمهور درخصوص ممنوعیت مدیران پروازی خصوصاً در شرکت های نفتی، گفته می شود محمدحسین متجلی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در زمان حضور در تهران در هتل مجللی حضور دارد. وی به طور متوسط در هر ماه نزدیک به ۱۲ روز کاری در تهران و باقی روز‌های کاری را را در عسلویه اقامت داشته و آخر هفته‌ها برای دیدار خانواده به تبریز سفر می‌کند. این خبر به نقل از رویداد ۲۴ می باشد.

???? ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در یادداشت اینستاگرامی نوشت: «دلمان پُر است از بی‌خیالی برخی مدیران ارشد دولت نسبت به این مسئله، طرف مدیرعامل یک پتروشیمی می‌شود و همچون مال مفت از آن بذل و بخشش و ریخت و پاش می‌کند و کسی هم مدعی‌اش نمی‌شود. از فلان پتروشیمی دولتی گزارش‌های متعددی از زدوبند می‌رسد اما هر چه می‌گوییم نه تنها خبری نمی‌شود بلکه متهمان فربه‌تر و قدرتمندتر هم می‌شوند. یک‌بار به وزیر مربوطه اعتراض کردم، گفت من به جوان‌ها میدان داده‌ام، تو با جوان‌ها مشکل داری؟! بارها خصوصی و سپس علنی در مورد فساد در مجموعه‌های اقتصادی دولت تذکر و هشدار داده‌ام اما انگار حضرات دلشان برای بیت‌المال نمی‌سوزد.»

???? حادثه اخیر در ورودی یاسوج که در پی برخورد تریلی با خودروهای دستفروشان و افرادی که پیرامون آن تجمع کرده بودند، ضرورت ساماندهی دستفروشان اطراف جاده ها را جدی تر از گذشته کرده است. متاسفانه این موضوع از ورودی شهر بوشهر تا بسیاری از راههای ارتباطی استان دیده می شود که حادثه آفرین است.

???? برخی از گندمکاران استان که محصول خود را به انبارهای تعاون روستایی تحویل داده اند، با گذشت حدود دو ماه در انتظار پرداخت مطالبات خود هستند. به گفته کشاورزان، به دلیل بدهی های انباشته ای که در فصل کشاورزی برای آنها پیش آمده، انتظار دارند سریع تر برای پرداخت مطالبات شان اقدام شود.

???? با وجود فرا رسیدن فصل تابستان، هنوز پلاژ بانوان شهرداری بوشهر به بهره برداری نرسیده است.   

???? در شرایطی زمان نام نویسی بازنشستگان تامین اجتماعی برای وام ۲۰ میلیون تومانی خاتمه یافت که سهمیه اختصاص یافته به استان تناسبی با جمعیت بازنشستگان ندارد. گویا از ۴۰ هزار فقره وام برای کشور، سهم استان بوشهر حدود ۴۰۰ فقره وام است. این درحالی است که بوشهر ۳۴ هزار بازنشسته دارد. با توجه به نیاز بازنشستگان به تسهیلات خصوصاً برای تامین هزینه رهن مسکن یا درمان، باید درخصوص افزایش سهمیه تسهیلات اقدام عاجل صورت بگیرد. همچنین خبر می رسد بخشی از وام های پارسال پرداخت نشده که انتظار می رود پیش از آغاز پرداخت های جدید، وضعیت وام های این افراد تعیین تکلیف شود.

???? دست آخر اینکه؛ دلالی طلا از سکه افتاد. آمار‌ها نشان می‌دهد با وجود یک دور رشد قیمت طلا و ارز در ۲ ‌ماه ابتدای سال، به دلیل نزول قیمت‌ها در خرداد‌ماه میانگین قیمت در آخر بهار به اندازه ابتدای سال یا حتی کمتر از آن است. تداوم این وضع می ‌تواند از سفته بازی در این بازارها کم کند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=16133

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.