• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

عزمی برای ساخت بیمارستان در «جم» وجود ندارد

  • کد خبر : 16434
  • 19 تیر 1402 - 7:48
آوای بوشهر ،امام جمعه شهرستان جم گفت: جم تنها شهرستان استان بوشهر است که دانشگاه علوم پزشکی در آنجا بیمارستان احداث نکرده است و عزمی برای عملی شدن این مطالبه نیز وجود ندارد.

به گزارش آوای بوشهر حجت‌الاسلام محمد محمدی امام جمعه شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: یک بیمارستان در شهرک مسکونی پارس وجود دارد که توسط مجموعه بهداشت وزارت نفت احداث شده است. این در حالی است که در راستای توزیع عادلانه سلامت و بهداشت، تنها شهرستان موجود در استان بوشهر که دانشگاه علوم پزشکی اقدام به ساخت بیمارستان نکرده است، جم می‌باشد.

وی افزود: هر چند ممکن است شهرستان جم نسبت به سایر شهرستان‌ها فاکتورهایی را نداشته باشد اما از حیث جمعیتی شرایطی مثل سایر شهرستان‌ها دارد. شبکه بهداشت و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی اقدامات خوبی انجام می‌دهند اما بحث اصلی نبود پزشک متخصص است که در مراکز بهداشت و جامع سلامت هیچ گاه پزشک متخصص وجود نخواهد داشت.

امام جمعه جم ادامه داد: هر چند در بیمارستان وزارت نفت پزشکان متخصص حضور پیدا می‌کنند اما باز هم پروازی هستند و تمام وقت در این منطقه حضور ندارند. در صورتی که بیمارستان احداث شود شرایط و امکانات لازم برای حضور و ماندگاری پزشکان متخصص نیز فراهم می‌شود، اما دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده است که بیمارستانی در این منطقه احداث نخواهد شد.

این روحانی تأکید کرد: دسترسی عادلانه مردم به سلامت وظیفه علوم پزشکی است اما متأسفانه هیچ کدام از مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی جوابگوی این مطالبه مردمی و عمومی نیستند. در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است اما تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

محمدی عنوان کرد: بیمارستان توحید که متعلق به وزارت نفت است برای ارائه خدمات بیشتر نیازمند تفاهم‌نامه است و در جایی که نقص وجود دارد دانشگاه علوم پزشکی باید متعهد شود مشکلات و نواقص را رفع کند. بایستی بیمارستان در بخش مرکزی و یا «ریز» احداث و زمینه فراهم شود مردم نیز کمک کنند و خیرین سلامت نیز قطعاً پای کار می‌آیند تا بیمارستان احداث شود اما متأسفانه عزمی در این راستا وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است تا مسؤولان در سطح کشوری مطالبات و خواسته‌های مردمی را ببینند و بشنوند و در جهت تحقق آن‌ها به عنوان ابتدایی‌ترین خدمات دریافتی، اقدامات لازم را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=16434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.