• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
3
مدیرخدمات فنی و مهندسی پتروشیمی پارس:

پروپیلن خاوریار صنعت پتروشیمی ایران است/ داغی بازار پلیمرهای پتروشیمی پارس تا سال ۲۰۵۰

  • کد خبر : 16928
  • 14 مرداد 1402 - 23:27
آوای بوشهر؛ از آنجایی که «PP» محصول نهایی محسوب می‌شود؛ روی بازار این محصول مطالعات کارشناسی بسیاری انجام شده تا بتوانیم بهترین پلیمرهایی که تا سال 2050 بازار خوبی برای فروش دارند را داشته باشیم چراکه کپی کردن از پلیمرهای موجود در بازار راحت‌ترین کار ممکن است اما در آینده از رده خارج می‌شوند و بازاری ندارند

به گزارش آوای بوشهر به نقل از انرژی پرس ؛کمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین چالش صنعت پتروشیمی ایران است؛ زنجیره ارزشی که درصورت تکمیل آن ارزش افزوده بسیار بالایی برای این صنعت و خودکفایی در تولید بسیار از محصولات را درپی خواهد داشت. تاکنون صنعت پتروشیمی روی خوشی به تکمیل زنجیره ارزش نشان نداده است اما در میان نیز اندک شرکت‌های پتروشیمی به سوی تکمیل زنجیره ارزش حرکت کرده‌اند. پتروشیمی پارس یکی از همین شرکت‌هاست. سیاوش میرحاجی، مدیرخدمات فنی و مهندسی پتروشیمی «پارس» در گفت‌وگو با «انرژی پرس» در این‌باره گفت: از محصول پروپیلنبه‌عنوان خاوریار صنعت پتروشیمی یاد می‌کنند. باتوجه به اینکه سودآوری و ارزش افزوده تبدیل پروپان به پروپیلن بسیار بالاست، در پتروشیمی «پارس» به‌دنبال اجرای این طرح و تکمیل زنجیره ارزش آن هستیم. به اعتقاد من هنر و توانمندی مدیران صنعت پتروشیمی پس از تعریف پروژه‌های «PDH/PP » این است که پروپلین را به چه محصول نهایی با ارزشی تبدیل می‌کنند.

میرحاجی ادامه داد: شهریورماه سال گذشته پروژه «PDH/PP» کلنگ‌زنی شد. این پروژه با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن پروپیلن به عنوان محصوب میانی و محصول نهایی آن ۵۰۰ هزار تن پلی پروپیلن و ۱۰۰ هزار تن است. باتوجه به اینکه پتروشیمی پارس در باراز سرمایه، اعتبار مالی خوبی دارد و محصولات آن نیز صادر می‌شوند، تامین مالی پروژه نسبت به بسیاری از پتروشیمی‌ها، راحت‌تر بود. در این مدت طرح‌های مطالعات مفهومی پروژه انجام شده، پس از آن نیز مناقصه برگزار و پیمانکاران پروژه مشخص شده‌اند. دو شرکت ایرانی در قالب کنسرسیوم در این پروژه حضور دارند.

او گفت: از آنجایی که «PP» محصول نهایی محسوب می‌شود؛ روی بازار این محصول مطالعات کارشناسی بسیاری انجام شده تا بتوانیم بهترین پلیمرهایی که تا سال ۲۰۵۰ بازار خوبی برای فروش دارند را داشته باشیم چراکه کپی کردن از پلیمرهای موجود در بازار راحت‌ترین کار ممکن است اما در آینده از رده خارج می‌شوند و بازاری ندارند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=16928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.