• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
رئیس شورای اسلامی شهر جم:

کمبود فضای آموزشی از دغدغه‌های جدی مردم جم است

  • کد خبر : 17000
  • 22 مرداد 1402 - 12:18
آوای بوشهر ؛رئیس شورای اسلامی شهر جم گفت: کمبود فضای آموزشی یکی از دغدغه‌های جدی مردم جم است .

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از خبرنگار مهر ، سید علیرضا سجادی شنبه شب در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به صحبت‌های مدیر کل نوسازی مدارس به کمبود فضای آموزشی در بوشهر و تنگستان، خاطر نشان کرد: بحران کمبود فضای آموزش در سایر شهرهای استان از جم کمتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر جم با بیان اینکه مدیران استانی نمی‌خواهند به مسئله بحرانی کمبود فضای آموزشی شهر جم توجه کنند، اظهار داشت: کمبود فضای آموزشی یکی از دغدغه‌های جدی مردم جم است و لازم است مدیرکل نوسازی مدارس استان نگاه جدی تری به شهر مهاجر پذیر جم داشته باشد.

وی به سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان اشاره کرد و گفت: حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان استانی تاکنون هیچی تأثیری در جبران کمبود فضای آموزشی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام آموزشی شهرستان نشده است.

وعده‌ها عملی نشد

سجادی با بیان اینکه تخصص حتی ۲۰ درصد از صورت جلسات امضا شده در حضور نماینده رئیس جمهور به شهرستان جم عملی نشده گفت: متأسفانه صورت جلسات امضا شده جهت تکمیل و ساخت مدارس جدید انجام نگرفت..

وی در خصوص مشکلات قطعی برق استان، تصریح کرد: ایستگاه برق ۱۳۲ ولت فعلی در جم جوابگوی افزایش جمعیت و توسعه شهرستان نیست و نیاز است ایستگاه جدید برق ۲۳۲ ولتی زودتر احداث شود تا با مشکلات جدی تر روبرو نشویم.

وی از پیگیری‌های نماینده مجلس، مدیران استانی و شهرستانی جهت تکمیل خط انتقال آب به جم تشکر کرد و گفت: در حال حاضر پنج هزار متر مکعب آب وارد جم می‌شود و امیدواریم ادامه خط انتقال به زودی تکمیل شود.

سجادی به وضعیت اسفناک مسیر جم به سیراف پرداخت و بیان داشت: قول‌های از طرف وزارت نفت داده شده اما متأسفانه هیچ قدمی برداشته نشده است.

لزوم راه‌اندازی مجدد فرودگاه جم

وی از تکمیل ۲۰ درصد از باند دوم مسیر جم به فیروزآباد خبر داد و از عدم تکمیل گاردریل خط کشی و تابلو انتقاد کرد.

رئیس شورای اسلامی وجود دانشگاه فنی مهندسی در جنوب استان بوشهر مهم دانست و گفت: تزریق اعتبارات قطره چکانی برای تکمیل ساختمان دانشگاه فنی مهندسی جم به عنوان پروژه‌ای که در چندسال گذشته کلنگ زنی شده، پیشرفتی در تکمیل پروژه ایجاد نمی‌کند.

وی راه‌اندازی مجدد فرودگاه جم را خواسته و مطالبه به حق مردم جم دانست و ادامه داد: پیگیری جهت راه‌اندازی فرودگاه و مشکل ترمیم و خوابگاه تیم پارس جنوبی لازم است.

سجادی از وضعیت فعلی شورای راهبردی پتروشیمی خبر داد و اضافه کرد: شورای راهبردی در چند سال گذشته کمک‌های شایانی به منطقه داشته و اختلافات اخیر در مجموعه وزارت نفت باعث شده که روند خدمات رسانی به حوزه جنوب دچار افول شود.

عدم تخصیص بودجه عوارض آلایندگی

وی به عدم تخصیص بودجه عوارض آلایندگی صنایع از دی ماه ۱۴۰۰ تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: ریالی عوارض آلایندگی به مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت نشده و توقع می‌رود صنایع حق مردم را بر اساس ماده ۲۷ قانون اساسی پرداخت کنند.

سجادی به گفته جمالی نژاد معاون وزیر کشور اشاره کرد و یادآور شد: بوشهر مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان از صنایع آلاینده طلبکار است که بخش زیادی از این مبلغ متعلق به چهار شهرستان به حوزه جنوب استان است.

وی وضعیت ۳۰ ساله ساختمان اداره پست را اسفناک توصیف کرد و افزود: اداره پست زیبنده مردم شهرستان جم نمی‌باشد و باوجود تملک زمین در بهترین نقطه اما عزمی برای احداث ساختمان جدید نیست.

عضو شورای شهر جم خواستار اهدای آثار مردم به موزه مردم شناسی جم شد و گفت: موزه مردم شناسی جم تاریخ شهرستان جم را نشان می‌دهد.

وی گفت: برگزاری رویداد رسانه‌ای جنوب اقدامی قابل تحسین بود که بازتاب مثبتی در سطح کشور داشت و جای تقدیر دارد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.