• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

آریاساسول در بین ۱۰ ناشر برتر سازمان بورس و اوراق بهادار

  • کد خبر : 17018
  • 23 مرداد 1402 - 19:24
آواي بوشهر؛ شرکت پلیمر آریاساسول به‌همراه 9 شرکت دیگر با رعایت الزامات ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار، به‌عنوان ناشر برتر در بین 828 شرکت سهامی عام انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، صبح امروز (۲۲ مرداد ۱۴۰۲) ولی‌اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر صدا و سیما از انتخاب ۱۰ ناشر برتر از بین شرکت‌هایی سهامی عام که تمامی الزامات این سازمان را برای انتشار اطلاعات رعایت می‌کنند، خبر داد.
به گفته وی ناشران در واقع شرکت‌های سهامی عام هستند که نزد سازمان بورس ثبت شده‌اند و سهام آن‌ها در بازار بورس مورد معامله قرار می‌گیرد که تعداد آن به ۸۲۸ شرکت می‌رسد.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: بر این اساس این شرکت‌ها تا سال ۹۶ اطلاعات سال مالی بعد را با عنوان EPS منتشر می‌کردند، اما از آن سال الزام ارائه اطلاعات پیش‌بینی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، برداشته شد و نحوه رتبه بندی شرکت‌ها تغییر کرد.
جعفری از اصلاح دستورالعمل رتبه‌بندی ناشران و نگارش با معیارهای متنوع‌تر خبر داد و گفت: مهم‌ترین معیارهای اضافه شده مربوط به حاکمیت شرکتی می‌شود و گزارشات مالی شرکت‌ها و زمانی‌بندی افشای اطلاعات بیشتر مد نظر قرار گرفته است.
وی از اصلاح دستورالعمل حاکمیت شرکتی در مهرماه سال ۱۴۰۱ یاد کرد و افزود: نسخه اصلاح شده به ناشران ابلاغ شد و بخش عمده آن به‌صورت کمی درآمد و نسخه نهایی در دستورالعمل رتبه‌بندی ناشران قرار گرفت.

چه شرکت‌هایی ناشر برتر هستند
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه شرکت‌هایی که همه مقررات ابلاغی را در حوزه افشای اطلاعات رعایت کرده باشند، به‌عنوان شرکت برتر انتخاب شده‌اند، گفت: یعنی اگر ناشری حتی یک مورد را در زمان‌بندی مشخص شده به‌درستی افشا نکرده باشد، در بخش ناشران برتر قرار نگرفته است.
جعفری مثال‌هایی از این موارد را تصریح کرد و گفت: به‌طور مثال شرکت‌ها باید صورت‌های مالی خود را حداکثر ۲ ماه بعد از پایان سال مالی و صورت‌های مالی حسابرسی شده را حداکثر ۴ ماه بعد از پایان سال مالی ارائه کنند، مجامع خود را برگزار کنند و سود سهام نیز حداکثر ۴ ماه پس از برگزاری مجمع پرداخت شود.
وی تأکید کرد که ۱۰ شرکت انتخاب شده امسال تمامی موارد را رعایت کرده‌اند و افزود: سازمان بورس همواره بر ناشرانی که از این موارد تخطی می‌کنند، برخورد می‌کند و با انتخاب این ناشران برتر سازمان بورس تلاش دارد ابراز کند که از ناشران برتر نیز تقدیر می‌کند.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار برخی از فواید این اقدام را برشمرد و گفت: یکی از فواید رتبه‌بندی این است که به بازار سرمایه اعلام می‌کنیم این شرکت‌ها همه معیارهای ما را رعایت کردند و اطلاعاتشان موثق است و سهامداران می‌تواند به این اطلاعات اتکا کنند.
جعفری افزود: ضمن آنکه مدیران شرکت یک سال تلاش کرده‌اند و به‌همراه همکاران وقت و انرژی گذاشته‌اند تا مقررات به درستی رعایت شود، بر این اساس ما قصد داشتیم این مدیران را به بازار سرمایه معرفی کنیم.

ناشران برتر سازمان بورس و اوراق بهادار
وی در پایان ناشران برتر سازمان بورس و اوراق بهادار را که از بین ۸۲۸ شرکت انتخاب شده بودند را معرفی کرد:
شرکت پلیمر آریاساسول
شرکت پتروشیمی نوری
شرکت سیمان فارس نو
شرکت فولاد کاوه جنوب کیش
شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی
شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران
شرکت برق انرژی گستر پارس
شرکت رایان هم افزا
شرکت ایران تایر
شرکت سرمایه گذاری گوهران امید

لازم به ذکر است شرکت پلیمر آریاساسول سال گذشته نیز توفیق‌هایی را در این زمینه کسب کرد و از بین ۷۰۰ شرکت سهامی عام جز ۱۵ شرکت ناشر برتر انتخاب شد اما در سال جاری ضمن حفظ رویه سال گذشته، با کسب عنوان بهتر در بین تعداد بیشتری از شرکتها، آریاساسول در بین ۸۲۸ شرکت، ناشر برتر شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.