• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

قربانیان گاردریل!

  • کد خبر : 17096
  • 30 مرداد 1402 - 10:00
طبق برخی آمارها طی یک سال گذشته، دست کم 6 نفر به علت سوانح ترافیکی در مسیر جم-فیروزآباد، حوزه استحفاظی شهرستان جم، جان خود را از دست داده اند.

آوای بوشهر؛ طبق برخی آمارها طی یک سال گذشته، دست کم ۶ نفر به علت سوانح ترافیکی در مسیر جم-فیروزآباد، حوزه استحفاظی شهرستان جم، جان خود را از دست داده اند. بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها، فقط در ۴ ماهه خرداد تا مرداد ماه ۱۴۰۲ در محور جم-فیروزآباد، ۵ نفر فوت و بیش از ۳۰ نفر مصدوم شده اند.

به گزارش آوای بوشهر؛ این کشته و زخمی ها، در مسیری رخ داده که حدود یک سال است به اتوبان تبدیل شده اما عدم تامین اعتبار خرید و نصب گاردریل و علائم راهنمایی مانع از افتتاح و بهره برداری ۲۲ کیلومتر باند دوم آن در محدوده استان بوشهر و فارس شده است.

مسیر جم- فیروزآباد، بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب است که همه روزه با تردد بسیار زیاد تریلرهای حمل محصولات پتروشیمی ها و صنایع نفت و گاز، کارکنان صنعت و مسافران مواجه است و به دلیل کوهستانی بودن و پیچ های خطرناک، سالیانه قربانیان زیادی می گیرد.

عملیات اجرایی باند دوم مسیر جم فیروزآباد به طول ۲۲ کیلومتر که ۱۱ کیلومتر آن در محدوده استان بوشهر و ۱۱ کیلومتر آن در محدوده استان فارس، حدود یک سال است که به اتمام رسیده و به دلیل عدم نصب گاردریل و علائم ترافیکی، بر روی رانندگان باز نشده است.

۵ کیلومتر دیگر این مسیر در نقطه اتصال شهر جم هم با وجود آماده بودن ابنیه و پل ها، همچنان بلاتکلیف است و مشخص نیست این بخش پروژه، به پیمانکار تحویل می شود یا به سرنوشت قطعه ۲۲ کیلومتری دچار خواهد شد.

این در حالی است که عملیات اجرایی باند دوم مسیر فیروزآباد به شیراز فعال است و با پیگیری نمایندگان این استان، در حال اجراست و با ایمن سازی مسیر فیروزآباد به شیراز، تنها مسیر باقی مانده ناایمن از کریدور شمال به جنوب، همین قطعه جم-فیروزآباد خواهد بود که بخش های اجرا شده آن هم چشم انتظار گاردریل است تا سوگوار قربانیان گاردیل و علائم ترافیکی نباشیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.