• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
7

براساس گزارش مرکز آمار؛ افزایش نرخ بیکاری در استان بوشهر/ مدیرکل کار: مقصر پارس جنوبی است

  • کد خبر : 18274
  • 27 مهر 1402 - 12:26
نرخ بیکاری استان بوشهر پس از چند فصل افزایشی شد و به 9.1 درصد رسید.

به گزارش آوای بوشهر، مرکز آمار نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان١۴٠٢ را منتشر کرد که در آن نرخ بیکاری بوشهر در مقایسه با تابستان پارسال ۱٫۲ درصد رشد نشان می دهد. (تابستان قبل نرخ بیکاری بوشهر ۷٫۹ درصد اعلام شد.)

با این وضعیت، بوشهر در بین ۱۰ استان دارای بالاترین نرخ بیکاری جا گرفته، درحالی که طی تابستان گذشته دقیقا این عدد برعکس و جزو ۱۰ استان دارای پایین ترین نرخ بیکاری بود.

همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در بوشهر مقداری کاهش یافته و به ۳۹ درصد رسیده است (در تابستان قبل ۳۹٫۳ درصد بود.)

“نرخ مشارکت اقتصادی” یا نرخ فعالیت به طور خلاصه شامل افراد در سن کار می باشد که بالاتر بودن این شاخص، به معنای فضای مثبت کسب و کار در استان است، به عبارتی، محصلان، خانه داران و دارندگان درآمد بدون کار، چنانچه شاغل یا بیکار بوده اند، فعال اقتصادی محسوب می شوند.

نرخ بیکاری؛ کاهش در کشور، افزایش در بوشهر

گزارش مرکز آمار نشان می دهد در فصل تابستان متوسط نرخ بیکاری کشور ۷٫۹ درصد شده که ۱٫۲ درصد نسبت به همین فصل در سال قبل کاهش نشان می دهد.

در این بین ۱۲ استان (از جمله بوشهر) نرخ بیکاری شان در فصل گذشته از متوسط کشوری بالاتر رفته است.

مدیرکل کار: مدیرکل کار: مقصر پارس جنوبی است

مدیرکل کار، تعاون و رفاه استان بوشهر در پاسخ به پرسش پیرامون چرایی افزایش نرخ بیکاری استان پس از چندین فصل می گوید: تاخیر پارس جنوبی در ثبت آمار اشتغال تابستان در سامانه کشوری رصد دلیل این اتفاق است، وگرنه بررسی ها نشان می دهد طی فصل گذشته قریب ۲ هزار شاغل جدید در این منطقه داشته ایم.

مصدق کشاورزی افزود: طبق پیگیری هایی که داشته ایم، پارس جنوبی درحال ثبت آمارهای اشتغال هستند که نتایج آن در گزارش فصل پاییز مرکز آمار خود را نشان می دهد.

این مقام مسئول از الزام دستگاهها نسبت به ثبت اشتغال ایجاد شده در مجموعه شان خبر داد و گفت: تا ۱۰ آبان به همه دستگاههای اجرایی استان بوشهر فرصت داده شده آمار اشتغال ایجاد شده را با مستندات و کد ملی را در سامانه ثبت کنند و پارس جنوبی هم از آن جمله است، قطعا اگر دستگاهی در این خصوص تعلل کند یا با وجود دریافت سهمیه تسهیلات یارانه ای، به همان میزان اشتغال ایجاد نکرده باشد، به عنوان ادارات کم کار تا آخر آبان به رسانه ها معرفی می شوند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.