• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
چند نکته در عزل نامحترمانه ی رئیس روابط عمومی پارس جنوبی؛

برکناری مدیر بوشهری به خاطر عدم پذیرایی مطلوب از تیم خبری تهرانی/ استیضاح که نه؛ قصد گلایه هم ندارید؟!

  • کد خبر : 18325
  • 30 مهر 1402 - 12:01
معتقد نیستیم که ابوالحسن بی باک همه فن حریف روابط عمومی است و قطعا کاستی هایی دارد همانطور که بسیاری از مسئولان دیگر دارند و چه بسا بیشتر از بی باک، اما اینکه چرا با بی باک استان بوشهری و شوربختانه جنوب استان بوشهری چنین رفتاری می شود یک دلیل بیشتر ندارد؛ مسئولان نفتی از ما بوشهری ها حساب نمی برند و می دانند هر رفتاری انجام دهند تبعاتی برای شان ندارد وگرنه کیست که نداند اگر چنین رفتاری با فردی دیگر از این کشور می شد امروز وزیر نفت یا باید عذرخواهی و تجدید نظر و احیانا معاونش را عتاب و خطاب می کرد که چرا چنین کرده یا منتظر تیغ سوال و استیضاح می ماند.

آوای بوشهر؛ در خبرها(اینجا بخوانید) آمده بود که ابوالحسن بی باک رئیس روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی به دلیل عدم انجام تشریفات استقبال و پذیرایی از خبرنگار تهران نشین، با دستور صریح و سریع، مجید چگنی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز برکنار شده است.

بررسی های آوای بوشهر نشان می دهد دستور برکناری این مدیر بومی پس از آن انجام شده که گلایه یکی از اعضای گروه خبری سفر کرده به عسلویه از تشریفات و پذیرایی، به معاون وزیر منتقل می شود و معاون وزیر هم در اقدامی شتابزاده دستور به برکناری رئیس روابط عمومی پارس چنوبی می دهد.

در این خصوص چند نکته قابل ذکر است:

اول: فرض کنیم کوتاهی ای در تشریفات و پذیرایی از تیم خبری سازمانی در پارس جنوبی صورت گرفته و رئیس روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی، به هر دلیلی نتوانسته آنگونه که باید میزبانی کند آیا این موضوع ساده که ممکن است در هر اداره و سازمانی رخ دهد به قدری وحشتناک و فاجعه بار است که دستور بی قید و شرط عزل یک مدیر را صادر کنند؟!

دوم: قصور و کوتاهی در دستگاه های اجرایی و از سوی مدیران امری کاملا طبیعی است و به طور طبیعی در مواردی که این قصور و کوتاهی به بحرانی سازمانی یا انسانی بدل نشود کسی را اینگونه نامحترمانه برکنار نمی کنند. اینکه تشریفات و پذیرایی مطلوبی از تیم خبری سازمانی صورت نگرفته نهایتا نیازمند تذکر از سوی مقام مافوق یا در بدترین حالت تذکر کتبی برای عدم تکرار است.
حتی اگر چنین کوتاهی و ضعف در مدیریت برای بار اول هم نباشد قاعدتا نیازی به چنین سرعت عملی در برکناری نیست. پخته تر و سنجیده تر این بود که در فرصت مناسب، موضوع بررسی و همه دلایل و شواهد ارزیابی می شد آنگاه حکم صادر می شد.

سوم: جرم با جزا باید تناسب داشته باشد؛ در این مورد خاص، به خاطر نقص در پذیرایی، آبروی یک انسان، نیروی انسانی استان و وزارت نفت را برده اند. با کدام متر و معیار به این نتیجه رسیده اند که کوتاهی در تشریفات، تاوانش برکناری نامحترمانه است!

چهارم: فقط کافی است تصور کنیم چنین اتفاقی در یکی از شرکت های گازی خوزستان یا اصلا خود تهران اتفاق می افتاد یا اگر رئیس روابط عمومی پارس جنوبی، فردی جز بی باک با زادگاهی به جز استان بوشهر بود آیا باز هم معاون وزیر برای چنین دستور سریعی متقاعد می شد یا نگرانی از تبعات تصمیم عجولانه، او را به تدبیر بیشتر وامی داشت؟!

پنجم: معتقد نیستیم که ابوالحسن بی باک همه فن حریف روابط عمومی است و قطعا کاستی هایی دارد همانطور که بسیاری از مسئولان دیگر دارند و چه بسا بیشتر از بی باک، اما اینکه چرا با بی باک استان بوشهری و شوربختانه جنوب استان بوشهری چنین رفتاری می شود یک دلیل بیشتر ندارد؛ مسئولان نفتی از ما بوشهری ها حساب نمی برند و می دانند هر رفتاری انجام دهند تبعاتی برای شان ندارد وگرنه کیست که نداند اگر چنین رفتاری با فردی دیگر از این کشور می شد امروز وزیر نفت یا باید عذرخواهی و تجدید نظر و احیانا معاونش را عتاب و خطاب می کرد که چرا چنین کرده یا منتظر تیغ سوال و استیضاح می ماند.

حالا هم تا دیر نشده نمایندگان و مسئولان استان بوشهر برای عدم تکرار چنین رفتارهایی، اقدام کنند و به وزیر و معاونش بیاموزند که میهمان اگر حرمت دارد قطعا حرمت میزبان بسیار بسیار بیشتر است.

پس از تحریر: تیم خبری تهرانی به مناسبت سالگرد تاسیس مجتمع گاز پارس جنوبی به عسلویه سفر کرده بود تا از این شرکت در جشن سالگرد گزارش خبری تهیه کند آنهم در شرایطی که از خبرنگاران استان بوشهر، دعوت نشده بود. شاید بی باک پشت دیواری ماند که خودش برافراشته بود؛ میان خودش و هم استانی ها!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.