• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

تجارت ۵۰۰ میلیون دلاری آریاساسول با کشور چین

  • کد خبر : 18657
  • 15 آبان 1402 - 13:45
مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول با اشاره به تعاملات تجاری این شرکت با کشور چین گفت: آریاساسول سالانه بین 400 تا 500 میلیون دلار محصول به چین صادر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، محمدرضا حیدرزاده صبح امروز دوشنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۲) در «همایش تجاری ایران و چین ۲۰۲۳» که در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و جمعی از مقامات تجاری و بازرگانی دو کشور ایران و چین برگزار شد، از فضای رقابتی تجاری حاکم بر دنیا یاد کرد و گفت: همانطور که مستحضر هستید با تغییرات پیچیده کنونی دنیا و فضای رقابتی موجود، بنگاه‌هایی که بتوانند خود را در مرزهای رقابتی حفظ کنند و سوار بر موج فناوری و نوآوری شوند، نه تنها حیات خود را تضمین می‌کنند، بلکه می‌توانند در عرصه‌های مختلف پیشرو باشند و خلق ارزش کنند.

وی تصریح کرد: در این عرصه، صنعت پتروشیمی در دنیا به‌عنوان یک صنعت های‌تک نقش مؤثر و کاربردی دارد، پتروشیمی صنعتی است که از طرفی دامنه کاربرد محصولاتش بسیار گسترده است و از سوی دیگر سهم بالایی از تجارت جهانی را به خود اختصاص می‌دهد، سرمایه‌گذاری در این صنعت مستلزم رعایت نکاتی است که بدون آن نمی‌توان به ثمربخش بودن سرمایه‌گذاری انجام شده امیدوار بود.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول از جایگاه ویژه پتروشیمی‌های منطقه خاورمیانه یاد کرد و افزود: ایران و برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه با توجه به برخورداری از منابع غنی نفت و گاز و میعانات گازی، همچنین دسترسی به آب‌های آزاد و بین‌المللی و نزدیکی به بازارهای آسیا و اروپا از مزیت نسبی در صنایع پتروشیمی برخوردار است.

آریاساسول سرآمد نوآوری و خلاقیت

حیدرزاده با تأکید بر جایگاه ویژه آریاساسول در بین شرکت‌های پتروشیمی منطقه، تصریح کرد: شرکت پلیمر آریاساسول با بهره‌مندی از امکانات روز و پیشرفته دنیا با رویکردهای نوآورانه و خلاقانه، همواره توانسته خود را در مرزهای رقابتی در بین کشورهای منطقه حفظ کند.

وی افزود: ما با شعار «پیشرو بودن رویا نیست، باور ماست» توانستیم با رویکرد ایجاد یک سازمان یادگیرنده فضای حاکم بر سازمان را به سمت نوآوری باز و کار تیمی ببریم و از این منظر موفقیت‌هایی را کسب کنیم.

مدیرعامل این شرکت از تجارت ۵۰۰ میلیون دلاری با چین یاد کرد و گفت: شرکت پلیمر آریاساسول سالیانه حدود ۲ میلیون تن محصولات پلیمری تولید می‌کند، میزان صادرات ما به کشور چین حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار است. 

حیدرزاده دستاوردهای اخیر شرکت را تشریح و تصریح کرد: از افتخارات شرکت پلیمر آریاساسول می‌توان به کسب بالاترین رتبه پایا برای ۴ سال پیاپی، کسب مقام ناشر برتر سازمان بورس و اوراق بهادار در بین ۸۳۷ ناشر، افتخارآفرینی در جوایز بین‌المللی تجارب برتر ۲۰۲۳ در حوزه حاکمیت سازمانی، مدیریت ریسک، مدیریت کیفیت و نوآوری اشاره کرد.

وی افزود: کسب رکورد تولید و فروش در تمامی ادوار فعالیت شرکت، تولید گرید مهم LEC1969 با کاربری اکستروژن کوتینگ برای بسته‌بندی مواد غذایی و بهداشتی که یکی از گریدهای مهم دنیا است و آریاساسول جز یکی از سه شرکت برتر تولید کننده این گرید است، از دیگر افتخارات شرکت شمرده می‌شود.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول تصریح کرد: این موارد بخشی از افتخارات شرکت است، بنابراین حضور در آوردگاه‌های مهمی همچون نمایشگاه بین‌المللی چین که در راستای اجرایی کردن سیاست‌های دولت مردمی و در جهت دیپلماسی انرژی وزارت نفت است، برای این شرکت به‌منظور بازارسازی محصولات، همچنین شناسایی سازندگان و تأمین‌کنندگان بسیار حائز اهمیت است.

حیدرزاده در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری، برای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید عمل کنیم و گامی بزرگ در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی برداریم.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین (CIIE2023)، با حضور ۱۴۵ کشور، منطقه و سازمان بین‌المللی با بیش از ۳۴۰۰ غرفه دار و بیش از ۳۹۴ هزار بازدید کننده از ۱۴ تا ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲ در شهر شانگهای برقرار است. در این نمایشگاه بیش از ۵۰ شرکت ایرانی از جمله شرکت پلیمر آریاساسول حضور دارند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.