• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
5
امام جمعه جم:

سربازانِ راه سلیمانی جنایات تروریست‌ها را پاسخ خواهند داد

  • کد خبر : 19418
  • 15 دی 1402 - 21:58
امام جمعه جم گفت: جنایتکاران بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد و آن را پاسخ خواهند داد.


به گزارش آوای بوشهر وبه نقل از مهر حجت الاسلام محمد محمدی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید سردار مکتب ساز شهید سلیمانی گفت: سبک زندگی فاطمی نه یعنی توجه به امکانات ۱۴ قرن قبل بلکه پیاده سازی اصول حاکم بر زندگی حضرت و حضرات معصومین و کوثر یعنی وجود نازنین حضرت زهرا (س) هم از نظر شخصی هم شخصیتی ادامه دهنده راه رسول الله بود.

امام جمعه جم با محکومیت حادثه جنایت کارانه تروریستی کرمان و شهادت جمعی از هموطنان گفت: به فضل الهی و عنایت حضرت زهرا (س) مکر دشمنان به خودشان بر می‌گردد.

وی گفت: جنایتکاران بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد.

وی ادامه داد: مراسم سالگرد شهید سلیمانی عزیز و قهرمان و گرامیداشت شهدای ترور حادثه غمبار فردا شب در مصلی برگزار می‌شود.

امام جمعه جم با تقدیر از سپاه و مسئولان و برگزار کنندگان ۹ دی گفت: مراسم باشکوهی برگزار شد که از همه مردم در همه اقشار و مسئولین و برگزار کنندگان تقدیر می‌کنم.

وی در تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مداحان اهل بیت (ع) و شاعران آئینی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) پایه‌گذار جهاد تبیین است و مداحان و ستایش‌گران مکتب اهل بیت با تأسی به این سنت نورانی و درس بزرگ فاطمی، جهاد تبیین را با ۲ شاخص «توانایی برانگیختن دل‌ها و حرکت‌آفرینی» و «جهت‌گیری درست و دقیق» وظیفه اصلی خود بدانند و در مسائل و قضایای مهم روز مانند انتخابات به مجاهدت و روشنگری بپردازند.

وی گفت: محصول جهاد تبیین انتخابات پرشور تبیین برای تقویت اندیشه‌ورزی و تفکر تبیین زمینه‌ساز راه‌شناسی و راه یابی و «درک حقیقت» و نمایاندن حقیقت در مقابل نشان‌دادن چهره «باطل» است، هاد تبیین، میدان را از دشمن گرفتن است.

وی گفت: برای مشارکت پرشور در انتخابات نهادها و مسئولان دولتی و حاکمیتی همواره از اصلی‌ترین مخاطبان رهنمودهای انتخاباتی رهبر معظم انقلاب بوده‌اند.

وی گفت: در این عرصه چند مخاطب اصلی برای تحقق «انتخابات پرشور» قابل احصاست، دولت و دستگاه‌های خدمت رسان مانند شهرداری‌ها برای فعالیت وامید بخشی، وزارت کشور وهیأت‌های اجرایی، شورای نگهبان و هیأت‌های نظارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، فعالان اجتماعی و ضرورت «مشارکت حداکثری» مبلغان و «انسان رسانه‌ها» در انتخابات ۲ نهاد راهبردی نظام، یعنی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بسیار مهم است.

وی گفت: مخصوصاً این دوره حساس انفعال برخی مبلغان و تریبون‌دارها نسبت به تحولات انتخاباتی و سکوت سنگین‌شان تا شب انتخابات، سبب شده آنان نیز از جمله مخاطبان رهنمودهای انتخاباتی رهبر معظم انقلاب باشند.

امام جمعه جم گفت: شرایط اقتصادی و تورم در آینده بهتر خواهد شد دولت تلاش کرده که وضعیت رکود تورمی موجود در اقتصاد ایران را از دو جنبه در رشد رشد اقتصادی از پاییز سال ۱۴۰۰ تا انتهای تابستان امسال مثبت بوده و متوسط این رشد معادل ۵ درصد بوده است.

وی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در آبان ماه امسال، روند کاهشی خود را حفظ کرده و به ۳۹ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به برکات قیام ۱۹ دی (به‌مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم) گفت: تسریع روند انقلاب اسلامی، تجلی هویت اصلی انقلاب اسلامی، مردمی و فراگیرتر شدن نهضت اسلامی، شکست متحجرین و مروجان نظریه جدایی دین از سیاست از جمله این برکات بوده است.

وی با اشاره به بازیگران صحنه کشف حجاب از گذشته تا امروز (به مناسبت سالروز واقعه کشف حجاب؛ ۱۷ دی) گفت: فرقه‌های ضاله، بازیگران حلقه اول کشف حجاب بودند.

وی ادامه داد: حلقه دوم حجاب‌ستیزان، روشنفکران بودند، با قدرت شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و مجازی، از داخل و خارج، موضوع حجاب را مورد محاصره قرار داده و کماکان ادامه دارد و متأسفانه قداست زن را پایمال می‌کنند.

وی گفت: عظمت و ابهت و جایگاه زن در هیچ اندیشه به اندازه اسلام نیست و همه نسبت به امر به امر به معروف و نهی از منکر با قاطعیت و تکلیف اما توجه به شرایط و شیوه اجرای دینی حساس باشند وبی خیالی نسبت به تکالیف زیان‌های جبران ناپذیری دارد.

وی گفت: بی حجابی کانون همه خانواده‌ها و به ویژه شخص زن را تهدید جدی می‌کند، اهمیت و جایگاه زن در عالم خلقت آنقدر بزرگ و برای جوامع سرنوشت سازاست که باید مرتب تبیین و روشنگری شود.

وی با گرامیداشت روز شهدای دانشجو و شهادت سیدحسین علم‌الهدی و همرزمان وی در هویزه یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت: دشمن شناسی، تکلیف، ولایتمداری و به موقع و عالمانه عمل کردن از شاخص‌های قابل الگو گیری شهدای دانشجو است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=19418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.