• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
5

پایان اورهال توربین یک نیروگاه برق و بخار دماوند عسلویه/ ثبت رکورد ۷۴ هزار و ۲۵۰ نفر ساعت کار بدون حادثه

  • کد خبر : 19761
  • 20 بهمن 1402 - 22:13
مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی عسلویه خبر داد: تعمیرات اساسی توربین یک نیروگاه برق و بخار شرکت دماوند انرژی با ۷۴ هزار و ۲۵۰ نفرساعت کار با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی، مهندس غلامرضا یعقوب زاده از پایان عملیات تعمیرات اساسی توربین یک نیروگاه برق و بخار دماوند خبر داد و اظهار داشت: توربین از حیاتی ترین تجهیزات نیروگاهی شرکت های یوتیلیتی بوده و با توجه به نقش اساسی آن در حیات و تولید پایدار شرکت های پتروشیمی منطقه، نگهداری و جلوگیری از آسیب به آن، در اولویت اصلی دماوند است.

یعقوب زاده افزود: با آغاز فصل سرما و کاهش مصرف برق، توربین یک این شرکت که بیش از ۶۰ هزار ساعت عملیات تولید را سپری کرده بود، وارد چرخه اورهال شد تا تمام قطعات آن باز، بازرسی ، تعمیر و یا تعویض شوند.

وی با اشاره به اینکه در طی یک سال اخیر قطعات، تجهیزات و ابزارهای لازم ساخته و خریداری شد گفت: تعویض پره های سه ردیف اول متحرک و دو ردیف ثابت توربین، اورهال و انجام تست های روتور ژنراتور، انجام تمامی اقدامات اصلاحی در لاجیک و سیستم کنترل توربین به منظور بهینه سازی و حفظ پایداری بیشتر تولید، انجام کالیبراسیون تمامی تجهیزات و فانکشن تست و … تنها بخشی از اقدمات انجام شده در طول این اورهال بود.

وی با اشاره به اینکه اورهال در بازه زمانی ۳۸ روزه به پایان رسید افزود: تعمیرات اساسی واحد یک در بازه زمانی ۴۵ روزه برنامه ریزی شده بود که با تلاش های شبانه روزی کلیه گروه ها و کارکنان پرتلاش واحد تعمیرات، سریع تر وارد چرخه تولید شد.

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی با تاکید بر اینکه انجام این اورهال توسط متخصصان و شرکت های ایرانی انجام شد خاطر نشان کرد: در بازه زمانی اورهال توربین و ژنراتور، تمامی تست های الکتریکال ترانس ها و کلیدخانه ها نیز انجام شد.

وی بیان کرد: ساخت ابزار های مخصوص اورهال در شاپ، ساخت ساپورت های مخصوص در شاپ، ساخت شاپ سندبلاست و آلومینیوم بلاست از اقدامات مهم دیگر متخصصین و کارشناسان شرکت در طی این تعمیرات بود.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات فوق باعث شده تمامی زیر ساخت های مورد نیاز برای اورهال توربین بعدی نیز فراهم شود افزود: رییس و پرسنل پرتلاش اداره ی تعمیرات با هماهنگی و همراهی کلیه واحدهای عملیاتی و ستادی شرکت، بیش از ۷۴ هزار و ۲۵۰ نفر ساعت برای این اورهال وقت گذاشته‌اند.

مهندس یعقوب زاده در پایان از زحمات و تلاش های کلیه روسای امور و تمامی همکاران در واحدهای عملیاتی و ستادی درگیر در این اورهال تقدیر کرد و گفت: همکاران این شرکت توانسته‌اند با تلاش شبانه روزی و با نگاه تولید پایدار و مستمر، ضمن ثبت رکوردهای جدید در تولید و تعمیرات، نگرشی نو در کسب رضایت مندی ذینفعان در تامین به موقع یوتیلیتی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=19761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.