• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
فرمانده انتظامی جم خبر داد:

افزایش آمار کشف سرقت در جم/ «امنیت و آرامش در بهار قرآن و طبیعت»، شعار نوروزی فراجا/ وضعیت خیابان های شهر جم، تخلف ساز است!/ عدم نصب دوربین های پلاک خوان توسط شهرداری جم/ بخشی از افزایش سرقت ها، ناشی از اوضاع بد اقتصادی است/ وقوع ۳ فقره قتل در جم/ تردد پاکشتی ها، تبعات ناگواری دارد

  • کد خبر : 20003
  • 27 اسفند 1402 - 10:04
دست اندازها، امنیت روانی فرد را مختل می کنند چرا که هر دست انداز، با ضربه به خودرو، هزینه ای را به مالک تحمیل می کند که باعث سلب امنیت روانی فرد می شود.

آوای بوشهر؛ فرمانده انتظامی جم گفت: میزان دستگیری سارقان در سال ۱۴۰۲، به نسبت سال گذشته روند افزایشی داشته که بخشی از این مرهون تلاش همکاران انتظامی است و بخشی هم ناشی از مشکلات معیشتی و بدتر شدن اوضاع اقتصادی است که امسال شاهد سرقت تابلوهای راهنمایی در اتوبان جم هم بودیم.

به گزارش آوای بوشهر؛ سرهنگ یونس دهقانی در نشست با خبرنگاران شهرستان جم با بیان اینکه امروز آسیب های اجتماعی و القائات رسانه ای دشمن، جوانان را هدف قرار داده تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، دشمن قابل تشخیص بود و یا ما نیروهای دشمن را می کشتیم یا دشمن نیروهای ما را به شهادت می رساند و نیروی ما حذف فیزیکی می شد اما امروز، جنگ دشمن فیزیکی نیست و به همین علت خاکریز خودی و دشمن به سادگی قابل تشخیص نیست و هر جوانی که تحت القائات بیگانه و رسانه های معاند قرار می گیرد حذف نمی شود بلکه در صف دشمن قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حوزه آسیب های اجتماعی کم کار کرده ایم و از مسئولان حوزه جوانان هم اقدام مناسبی را نمی بینیم که لازم است در این بخش، مسئولان با جوانان بنشینند و راهکارهای عملی برای رفع چالش ها و بحران های اجتماعی داشته باشند.

سرهنگ دهقانی شعار فراجا برای نوروز سال ۱۴۰۳ را «امنیت و آرامش در بهار قرآن و طبیعت» اعلام کرد و افزود: این شعار، شعار خوب و زیبایی است و از رسانه ها به خاطر همراهی همیشگی شان با پلیس و ماموران حفظ امنیت تشکر می کنم. یقینا همراهی رسانه ها با پلیس، به تحقق شعار نوروز ۱۴۰۳ و پیشگیری از تخلفات و جرائم کمک شایانی می کند.

این مسئول انتظامی با اشاره به اقدامات فرماندهی انتظامی جم در سال ۱۴۰۲ به افزایش دستگیری سارقان از ۱۱۰ نفر به ۱۲۰ نفر به نسبت سال گذشته و افزایش ۱۸۳ درصدی میزان کشفیات سرقت در سال جاری به نسبت گذشته یادآور شد: این افزایش از یک منظر نمایانگر تلاش بیشتر همکاران انتظامی در ارتقای نظم و امنیت است و از یک منظر هم، ناشی از افزایش برخی آسیب های اجتماعی و اقتصادی و بدتر شدن وضعیت اقتصادی است.

وی خاطر نشان کرد: انتظار این است که در شهرستان ثروتمند جم، با وجود صنایع بزرگ و بسترهای اشتغال، مشکل بیکاری نداشته باشیم تا آسیب ها و جرائم را تشدید کند و باید این آسیب ها ریشه یابی شود.

فرمانده انتظامی جم با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، جرائم امنیتی خاصی در شهرستان نداشته ایم اضافه کرد: ۳ مورد قتل در شهرستان به وقوع پیوست که هر ۳ مورد هم کشف شد.

سرهنگ یونس دهقانی از افزایش هزار و ۴۴۹ درصدی کشف سوخت قاچاق خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲، میزان ۱۶۸ هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

این مسئول به افزایش ۷۱ درصدی دستگیری اتباع بیگانه در شهرستان هم اشاره کرد و افزود: در توقیف موتور سیکلت های متخلف، ۱۰ درصد و در توقیف خودروهای متخلف، ۶۷ درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی از انهدام چندین باند سرقت کابل های هوایی برق، سیم برق باغ ها و منازل، احشام، وسایل داخل خودرو و دستگیری سارقان مسلح خبر داد و افزود: طی سال ۱۴۰۲، ۷۱۰ مورد بازدید از واحدهای صنفی انجام شد که ۲۸ واحد صنفی به دلیل تخلف، پلمپ شد.

سرهنگ دهقانی اضافه کرد: در ایام منتهی به چهارشنبه آخر سال، ۶ هزار و ۲۰۴ مورد مواد محترقه در بازار کشف و جمع آوری شد و خوشبختانه از چهارشنبه سوری بدون حادثه خاص یا تلفات، عبور کردیم.

فرمانده انتظامی جم با اشاره به تخلفات رانندگی در جم به موضوع تردد موتورسیکلت های پاکشتی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد رانندگی کودکان ۴ ساله با پاکشتی در سطح شهر هستیم که نه راکب گواهینامه و نه وسیله نقلیه پلاک و مجوز تردد دارد و اگر حدای ناکرده تصادف منجر به فوتی از سوی موتورهای پاکشتی انجام شود قتل عمد محسوب می شود که تبعات جبران ناپذیری دارد.

وی از وضعیت خیابان های شهر جم و دست اندازها هم انتقاد کرد و گفت: دست اندازها، امنیت روانی فرد را مختل می کنند چرا که هر دست انداز، با ضربه به خودرو، هزینه ای را به مالک تحمیل می کند که باعث سلب امنیت روانی فرد می شود.

سرهنگ یونس دهقانی یکی دیگر از معضلات شهری جم را کیفیت نامطلوب آسفالت خیابان ها دانست و تصریح کرد: برخی از تخلفات در میادین، ناشی از خرابی آسفالت است که رانندگان برای پیشگیری از آسیب به خودرو، دست به تخلفاتی چون دور زدن های حادثه ساز و … می زنند.

وی اضافه کرد: بنا بود ۵ دوربین پلاک خوان در سطح شهر جم برای رصد و پیگیری تخلفات راه اندازی شود که شهرداری جم، با اعلام افزایش هزینه خرید این دوربین ها، اقدام نکرد و قرار است در سال جدید، اعتبار لازم تامین شود.

دهقانی همچنین از افزایش میزان تصادفات و مرگ و میر جاده ای در شهرستان جم به نسبت سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: گاها شاهد رانندگی نوجوانان ۱۲، ۱۳ ساله در جاده ها هستیم که ضرورت دارد در بحث فرهنگسازی، اقدامات جدی تری در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=20003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.