• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
روند سینوسی نمایندگان فوتبال بوشهر در لیگ‌های کشوری

پارس جنوبی میل صعود ندارد/ تکاپوی شاهین عامری برای بقا/ کار سخت ایرانجوان بوشهر

  • کد خبر : 20083
  • 14 فروردین 1403 - 11:13
سه نماینده استان بوشهر در لیگ‌های لیگ‌های یک و سه کشور روندی ثابت در پیروزی مقابل حریفان خود ندارند و بازی‌های آن‌ها فقط امیدواری برای بقا در جدول لیگ را بیشتر تثبیت می‌کند.

محمدرضا زائری

دور جدید رقابت‌های لیگ فوتبال کشور در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در حالی آغاز شد که استان بوشهر با یک نماینده در لیگ یک و دو و دو نماینده نیز در مرحله اول لیگ دسته سوم کشور کارش را آغاز کرد که با انصراف شاهین تابان بوشهر از لیگ دو وعدم صعود سرخ‌پوشان برازجان و گسار جبری و همچنین در ادامه اضافه شدن ایران جوان بوشهر و شاهین بندرعامری به رقابت‌های لیگ‌های کشور هم اکنون بوشهر با سه نماینده فعال در این رقابت‌ها حاضر است.

پارس جنوبی میلی به صعود ندارد

باشگاه پارس جنوبی جم ملقب به زنبورها که از حمایت مالی خوبی برخوردار است از زمان سقوط به لیگ یک کشور در بستن تیم به خوبی در ابتدای فصل عمل نکرده و با مربیان غیر بومی روندی صعودی را در پیش نگرفته و در این فصل هواداران جمی از صعود این تیم ناامید شدند و این را می‌توان در بازیهای خانگی پارس جنوبی حس کرد که با اندک تماشاگران برگزار می‌شود.

جمی‌ها در پایان هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول کشور در ۲۴ بازی گذشته خود فقط هشت برد کسب کردند و متحمل ۹ باخت شدند و با ۳۱ امتیاز در جایگاه دهم جدول قرار دارند که با تیم‌های اول و دوم جدول لیگ ۲۴ امتیاز اختلاف دارند و عملاً با این روندی هیچ شانسی برای صعود ندارد.

شاهین فقط در اندیشه بقا

داستان شاهین بندرعامری با پارس جنوبی کاملاً متفاوت است این تیم روستایی و دوست داشتنی در فصل گذشته به دلیل‌عدم حمایت مسوَولان استانی امتیاز خود را به خلیج فارس ماهشهر واگذار کرد و در نیم فصل اول این تیم به عنوان نماینده استان خوزستان وارد رقابت‌ها لیگ یک کشور شد ولی به دلیل‌عدم تعهد مالی خود به مالک باشگاه شاهین بندرعامری این تیم قعرنشین مجدداً به استان بوشهر برگردانده شد.

شاهینی‌ها که تیمی قعرنشین را تحویل گرفته بودند تمام تلاش خود را برای بقا بکار بردند و پس از یک فعل و انفعال در انتخاب سرمربی، سکان هدایت تیمشان را به مهدی کریمیان مربی بوشهری و نام آشنای فوتبال کشورمان سپردند که نقطه عطف یک انتخاب صحیح از سوی مدیران باشگاه شاهین بود.

سفیدپوشان بندرعامری با کریمیان نمایشی قابل قبول ارائه دادند تا جایی که به خوبی توانستند خود را از قعر جدول جدا کنند گرچه هنوز کار بقا تمام نشده ولی می‌توان به آینده خیلی امیدوار بود. شاهینی‌ها هم اکنون و در پایان هفته بیست پنجم لیگ دسته اول کشور با ۲۲ امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارند و اختلاف سه امتیازی با تیم رده چهاردهم داشته باشند و در هفته بیست و ششم در جدال حساس با تیم مدعی فجر سپاسی در بوشهر به میدان خواهند رفت.

کار سخت ایران جوان با بومی‌ها
قرمزهای شهر بوشهر پس از تغییرات مدیریتی و آمدن سعید مفتخر به عنوان مدیرعامل کار را خود را برای شروع مرحله دوم لیگ دسته سوم کشور با تأخیر آغاز کردند ولی تیم با شاکله بومی و ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه که در این بین چند غیر بومی خوب نیز امسال ایران جوان را همراهی می‌کنند و اگر شاگردان نظرزاده کمی دقت در بازی‌های خود را چاشنی می‌کردند چه بسا که جایگاهی بهتر داشتند.

تیم ریشه دار و ۷۳ساله فوتبال بوشهر که لیگ سه زیبنده این باشگاه نیست هم اکنون و پس از پنج بازی هشت امتیاز توانسته‌اند کسب کنند و در جایگاه چهارم جدول قرار بگیرند. ایران جوانی‌ها با تیم صدر جدول فقط دو امتیاز اختلاف دارند و از این رو می‌بایست به هر دیدار به چشم فینال نگاه کنند تا روندی صعودی را در پیش بگیرند و این نکته هم قابل ذکر است که اختلاف تیم قعرنشین جدول با صدر فقط ۶ امتیاز است و این یعنی نماینده استان کاری به مراتب سخت برای صعود دارد و می‌بایست تمام تمرکز خود را معطوف به جمع آوری امتیاز کند.

مسئولان حمایت کنند
امیدواریم مسؤولان استانی نگاه ویژه‌ای به مسائل مالی تیم‌های استان در لیگ‌های کشوری داشته باشند تا روندی بهتری را در ادامه پشت سر بگذارند چون به گواه کارشناسان فوتبال جایگاه استان بوشهر با توجه به عقبه فوتبالی که دارد در لیگ سه نیست.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=20083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.