• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
6

دست باز شرکت های هواپیمایی و خواب ناز مسئولان: بلیط های ۵/۵ میلیونی بوشهر- تهران/ عسلویه به تهران هم دو برابر شد!

  • کد خبر : 21123
  • 02 تیر 1403 - 8:47
آوای بوشهر : دست باز شرکت های هواپیمایی برای گرانفروشی و خواب ناز مسئولان کشوری و استانی، بلیط های پرواز بوشهر- تهران را به 5.5 میلیون تومان رسانده است.

به گزارش آوای بوشهر سایت های اینترنتی فروش بلیط هواپیما، برای مسیر بوشهر- تهران کف قیمت ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومانی را پیشنهاد می دهند که این نرخ در برخی روزها تا ۵٫۵ میلیون تومان هم رسیده است.

این وضعیت در شرایطی می باشد که طبق آخرین نرخ گذاری انجمن شرکت های هواپیمایی که سال گذشته ابلاغ شد، سقف قیمت پرواز بوشهر- تهران یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان تعیین شده، اما امروز کف قیمت این مسیر هوایی تقریبا دو برابر سقف قیمت شده؛ تازه اگر خوش شانس باشید و گذرتان به روزهایی نیفتد که قیمت های ۵٫۵ میلیونی پیش روی تان قرار می گیرد!

تا پیش از این هم هزینه سفر هوایی برای بسیاری از شهروندان عادی دشوار بود، ولی رشد آسانسوری قیمت در مسیر بوشهر- تهران، پرواز را برای این اکثریت خاطره می کند. تنها مدیران و افرادی که با هزینه دولتی و شرکتی بلیط هواپیما برای آنها تهیه می شود، دغدغه ای در این خصوص ندارند.

این درحالی است که به دلیل فاصله طولانی بوشهر تا مرکز کشور، سفر زمینی به راحتی سایر نقاط کشور نیست و گاهی برای گارهای اداری و درمانی، پرواز اجتناب ناپذیر است.

همین وضعیت برای دو خط هوای پرتردد دیگر یعنی بوشهر به مشهد و عسلویه به تهران هم حکمفرماست، طوری که تقریبا بلیط های آن دو برابر نرخ مصوب قبلی شده است.

به هرحال کمبود و گرانی بلیط هواپیما را چه بر اثر تحریم ها و فلج شدن ناوگان هوایی بدانیم و چه محصول قیمت گذاری دولتی که دست ایرلاین ها را برای نوسازی و توسعه بسته، مردم عادی گرفتار رشد سرسام آور بلیط های هواپیما شده اند.

وضعیتی که در استانی مثل بوشهر شدیدتر است، استانی که مردمش صدای بلندی برای اعتراض ندارند و مدیرانش هم رغبت پیگیری این موارد ندارند یا اگر هم داشته باشند، نفوذ لازم را ندارند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.