• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
4
به بهانه بهسازی مسیر جم - سیراف:

آقای مدیرکل مرغ یک پا ندارد!

  • کد خبر : 21628
  • 05 شهریور 1403 - 18:02
آواي بوشهر: به گفته آقای مدیرکل، پیش بینی شده بود که این پروژه حدود ۹ ماه به طول بیانجامد و طی این مدت نشست های متوسط و شدید اتوبان جم - سیراف مرتفع و ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت نیز اجرا شود.

????️مصطفی هاشمی‌نژاد؛ 

دی ماه ۱۴۰۲خبر  آغاز عملیات بهسازی مسیر جم – سیراف توسط ‌مدیرکل راهداری استان بوشهر اعلام شد. 

به گفته آقای مدیرکل، پیش بینی شده بود که این پروژه حدود ۹ ماه به طول بیانجامد و طی این مدت نشست های متوسط و شدید اتوبان جم – سیراف مرتفع و ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت نیز اجرا شود. 

اعلام این خبر برای مردم و راننده هایی که روزانه در این مسیر تردد می کردند مهم و مسرت بخش بود. 

اما همان راننده ها فکرش را نمی کردند عملیات بهسازی مسیر جم- سیراف سوهان روح و روان آنها شود. 

و اما چند نکته؛

اول؛ عملیات بهسازی مسیر از سمت جم به طول ۵ کیلومتر در مسیر رفت و برگشت آغاز شد اما کیفیت نامطلوب پروژه باعث انتقاد رسانه های جم شد، نقدی که به مذاق کارفرما و پیمانکار خوش نیامد تا شروع مرحله بعدی اصلاح مسیر به طول ۵  کیلومتر از حوزه استحفاضی کنگان کلید بخورد که مثلا آقای مدیرکل با این کارش از منتقدین انتقام گرفته باشد! 

دوم؛ فارغ از کیفیت نامطلوب پروژه، انجام لاکپشتی اصلاح مسیر آن هم با تجهیزات کم برای  پروژه ای به این‌مهمی جای بحث دارد. 

اساسا چرا باید کار به پیمانکاری واگذار شود که کمترین تجهیزات ممکن برای پروژه ی به این مهمی دارد؟

سوم؛ ۸ ماه است که راننده ها هر صبح و‌عصر  باید در ترافیکی رانندگی کنند که گاها طول آن به ۲ کیلومتر می رسد!

ترافیکی که تنها دلیل آن دست اندازهای فاقد کارشناسی است.  

در مسیری که به طور میانگین روزانه ۱۵ هزار تردد به ثبت  می رسد چه لزومی‌دارد این تعداد دست انداز زده شود ؟

آیا بهتر نیست برای تسهیل در تردد و‌کاهش ترافیک از تعداد و ارتفاع این سرعتکاه ها کاسته شود؟ 

یا از نظر آقای مدیرکل و دیگر مدیران ذی ربط مرغ فقط یک پا دارد؟ 

توصیه می شودمدیران مسوول به این نکته توجه داشته باشند که مرغ دوپا دارد و به جای لجاجت، نسبت به اصلاح دست اندازهای بی مورد و غیرفنی اقدام‌نمایند.

چهارم؛ ترافیک سنگین صبح ها و عصر گاها باعث کلافگی رانندگان شده است و‌همین امر باعث شده تا برخی از آنها سبقت خطرساز گرفته و با رانندگی نا ایمن جان خود و دیگر راننده های لاین مخالف را به خطر بیاندازند.  در حالی که اگر چاره ای اندیشیده و از شدت ترافیک کاسته شود قطعا صبر برخی از آنها در ترافیک‌لبریز نمی شود.

پنجم؛ طبق اظهارات آقای مدیرکل راهداری این پروژه ۹ ماهه پیش بینی شده است  اما با این روند لاکپشتی که اکنون وارد ماه نهم نیز شده ایم به نظر می‌رسد حالا حالا ها کار به جایی نرسد. 

ششم؛  روکش آسفالت به عنوان مرحله پایانی تعریف شده است که تا کنون در این خصوص اقدام خاصی صورت نگرفته و فقط همان ۵۰۰ متر ابتدایی پروژه ‌روکش کار شده است. به نظر می رسد اگر پیمانکار قوی تری انتخاب شده بود حداقل روکش پایانی برای ۵ کیلومتر اول که‌از قضا کار بهسازی آن تمام شده است می توانست همزمان انجام شود تا بیش از این فرصت از دست نرود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.