• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
6

از گردش در فضای مجازی تا تبعیض!

  • کد خبر : 5805
  • 25 شهریور 1397 - 9:48

 آوای بوشهر _ رضا رئیسی: این روزها با بی ثباتی بازار و افزایش بی سابقه دلار ، گرانی اجناس فشار زیادی را به مردم و به خصوص اقشار ضعیف جامعه وارد کرده است. خیلی از مردم دیگر نان شب ندارند ، و سرپرستان خانوارها شرمنده زن و فرزندانشان هستند. این روزها که فشار زیادی به روی […]

 آوای بوشهر _ رضا رئیسی: این روزها با بی ثباتی بازار و افزایش بی سابقه دلار ، گرانی اجناس فشار زیادی را به مردم و به خصوص اقشار ضعیف جامعه وارد کرده است. خیلی از مردم دیگر نان شب ندارند ، و سرپرستان خانوارها شرمنده زن و فرزندانشان هستند. این روزها که فشار زیادی به روی مردم و به خصوص اقشار ضعیف جامعه وجود دارد انتظار می رود حداقل کارکنان دولت ، رفتاری مناسب تر با مردم داشته باشند!
بحث طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع، یکی از مباحث مهمی است، که امروزه در دستگاههای دولتی مطرح است، با این حال همانند سایر وعده و شعارهایی که مسوولان می دهند، اجرایی نمی شود و فقط بحث تکریم ارباب رجوع در هاله ای از ابهام باقی مانده که آیا ارباب رجوع تکریم می شود یا تنبیه؟ متاسفانه در اکثر ادارات و دستگاه های خدمات رسان توجه ویژه ای به ارباب رجوع نمی شود و گاها رفتار مناسبی نیز با آنها ندارند.
این روزها اکثرا کارکنان و کارمندان و حتی مدیران ادارات در ساعات اداری حضوری فعال در فضای مجازی دارند و دیدن تصاویر در اینستاگرام ، خواندن مطالب کانال های تلگرامی و چک کردن گروه های واتس آپ را به پاسخگویی و رفع مشکل مراجعه کنندگان  ترجیح می دهند! این موضوع وقتی آزار دهنده است که برخی مدیران نیز با بی اخلاقی و بی احترامی و غرور با مردم حرف می زنند! وقتی مدیر اینچنین باشد انتظاری از کارمندانش نیست! مدیر اداره و سازمان نقش مهمی بر برخورد کارکنان خود با ارباب رجوع دارد و ثابت شده که مدیر می تواند رفتار کارکنان خود را نسبت به مردم تغییر دهد.
به یک مثال توجه کنید: در سال های گذشته انتقادات شدیدی از سوی شوراها و مردم به عملکرد کارکنان بیمارستان توحید جم می شد ، عده ای از تبیعض ها میان مردم عادی و شرکتی ها و عده ای نیز از بد رفتاری و بداخلاقی کارکنان و پرسنل با مردم عادی اعتراض و گلایه داشتند.اما می بینیم طی یک سال گذشته انتقادات به شدت کاهش یافته و پرسنل و کارکنان بیمارستان توحید نیز رفتاری بهتر با مردم دارند و نوع نگاه مردم به این مکان بهبود یافته است.
 متاسفانه در ادارات جم ، به دلیل اینکه برخی مدیران سال های سال است که تغییر نکرده اند نه انگیزه ای به خدمت دارند و نه پاسخگوی خوبی برای مردم هستند.امام علی خطاب به مالک می گوید:  ای مالک با مردم به نیکی رفتار کن و گره وحشت را از دلهای آنان بگشای ، با مردم فروتن باش ، نرم خو و مهربان باش ، گشاده رو و خندان باش . در جم و خیلی از شهرهای کشور ، رفتار خوبی با ارباب رجوع نمی شود و برخی آمارهای رضایت مراجعه کنندگان نیز ساختگی است!
موضوع مهم تر آنکه پارتی بازی در ادارات وجود دارد و حق خیلی از مستضعفان و مردم عادی نادیده گرفته می شود.
دوست خبرنگاری در جم تعریف می کرد که وارد یک اداره برای انجام کارش شد اما رفتار مناسبی با وی صورت نگرفت و بیش از حد معطل شد وقتی پرونده آن جلوی کارمند قرار گرفت و کارمند هویت آن را شناسایی کرد ، رفتارش ۱۸۰ درجه تغییر کرد و چندین بار به خاطر معطلی و… عذرخواهی کرد!
می خواهم بگویم اگر مردم عادی پارتی و یا سمتی نداشته باشند مورد احترام قرار نخواهند گرفت!
بهتر است نماینده ی عالی دولت به فکر تغییر و تحول در برخی ادارات کم تحرک باشد تا هم کارکنان به مردم احترام بگذارند و هم خود فرماندار ، مدیران توانمند تری را در کنار خود ببیند.
آنچه مسلم است اینکه احترام ارباب رجوع در ادارات، سازمان ها و.. گذاشته نمی شود ، این مردم در چنین شرایط کنونی مملکت نیازمند احترام از سوی کارکنان دولت هستند، احترامی که تا کنون کمتر شاهد آن بوده ایم!
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=5805

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.