• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
19
افزایش ۲۲ درصدی سود خالص نوری

پتروشیمی نوری در شش ماه اول سال چقدر پول از کجا در آورده؟+اینفو

  • کد خبر : 19256
  • 02 دی 1402 - 20:46
نگاهي به صورت‌های مالی پتروشیمی نوری حاکی از آن است که درآمد عملیاتی شرکت در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. همچنین نوری توانست در این دوره تا حدی هزینه تولید خود را کاهش دهد و این موضوع سبب شد تا سودآوری این پتروشیمی بر مدار صعودی قرار گیرد.

به گزارش آوای بوشهر؛ بررسی صورت‌های مالی ۶ ماهه پتروشیمی نوری نشان می‌دهد شرکت در نیمه نخست سال جاری موفق شد ۵۷ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان از محل فروش محصولات خود درآمدزایی کند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۶.۳ درصد افزایش داشته است. در سمت دیگر نیز بهای تمام شده کالای فروش رفته نوری در این دوره نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۹.۴۵ درصد رشد کرد و رقم ۴۵ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان را به ثبت رساند. بهای تمام شده پتروشیمی نوری در اینفو مرتبط به تفکیک آورده شده است.
جهش ۵۲ درصدی سود ناخالص پتروشیمی نوری
همین اختلاف میان افزایش درآمد و هزینه تولید سبب شد تا سود ناخالص پتروشیمی نوری در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۵۲ درصد رشد کند و به رقم ۱۲ هزار و ۴۴ میلیارد تومان برسد. اما موضوعی که سبب شد تا سود عملیاتی نوری به اندازه سود ناخالص افزایش نیابد، رشد هزینه های عمومی, اداری و تشکیلاتی شرکت بود. به طوری که این متغیر در ۶ ماهه نخست امسال بیشتر از ۷۱ درصد رشد کرد و به سه هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان رسید. به این ترتیب سود عملیاتی پتروشیمی نوری از ۶ هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان در نیمه نخست سال گذشته با رشد ۳۲ درصدی به هشت هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان رسید.
کسب درآمد ۱۲۰۷ میلیارد تومانی از سهام
گفتنی است پتروشیمی نوری در ۶ ماهه نخست امسال حدود هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان از سپرده‌گذاری در اوراق بهادار و ۹۰ میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری نزد بانک کسب کرده است. اما در سمت دیگر هزینه‌های مالی شرکت در این دوره بیشتر از ۱۲۸ درصد رشد کرد و رقم ۶۹۱ میلیارد تومان را به ثبت رساند. این موضوع سبب شد تا از قدرت جهش سود خالص نوری کاسته شود. به این ترتیب نوری در ۶ ماهه نخست امسال هشت هزار و ۸۹۳ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد. لازم به ذکر است این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.
در نهایت نیز باید گفت پتروشیمی نوری در ۶ ماهه نخست امسال به ازای هر سهم ۹۸۸ تومان سود محقق کرد که تا حدودی می‌توان گفت عملکرد قابل قبولی است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=19256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.