• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
4
آقایان! انتخابات تمام شده، به کارتان بچسبید

داستان تکراری هزینه ثبت نام مدارس دولتی/ آموزش و پرورش بوشهر پاسخگو نیست!

  • کد خبر : 21284
  • 19 تیر 1403 - 11:37
آوای بوشهر : با وجود اینکه مسئولان آموزش و پرورش کشور و استان بوشهر بارها اعلام کرده اند دریافت پول به صورت اجباری در مدارس غیر دولتی، اما بازهم شاهد این داستان تکراری در سایه بی توجهی آموزش و پرورش هستیم.

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از خلیج فارس؛ با توجه به نرخ های نجومی مدارس غیرانتفاعی، از سوی دیگر مدارس دولتی هم به شیوه های درآمدزایی برای آموزش و پرورش مبدل شده و به تدریج به این نقطه رسیده ایم که عملا چیزی به نام «مدارس دولتی رایگان» نداریم، چون حتی در محرومترین نقاط هم خبر از درخواست کمک والدین به مدارس می رسد.

به گفته والدین، اغلب مدیران مدارس با گروکشی کارنامه دانش آموزان یا نداشتن جا برای ثبت نام و نظایر آن، مطالبه «کمک به مدرسه» را مطرح می کنند، مبالغی که از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان به تناسب منطقه یا محله استقرار مدرسه در نوسان است.

در شرایطی که بسیاری از والدین درگیر مشکلات اقتصادی، از تامین این مبالغ ناتوان هستند، رویه مدیران برخی مدارس دولتی در سایه چراغ سیز آموزش و پرورش، به سخره گرفتن اصل قانون اساسی مبنی بر رایگان بودن آموزش های عمومی می باشد.

این درحالی است که مسئولان آموزش و پرورش بارها مدعی شده اند که مدیران مدارس در زمان ثبت نام، غیر از هزینه بیمه، کتاب درسی و لباس فرم، هیچ دریافت هزینه اضافه تری ندارند و کمک والدین هم باید در طول سال تحصیلی و با جلب رضایت آنها باشد.

اما هیچ گاه گزارش شفافی از نتیجه رسیدگی به شکایت این دسته از مدیران متخلف ارائه نشده تا این تصور پر رنگ شود که دست این مدیران با آموزش و پرورش در یک کاسه است!

آموزش و پرورش استان بوشهر پاسخگو نیست!

پیگیری های خبرنگار خلیج فارس با مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیر روابط عمومی این اداره کل برای کسب توضیحاتی درباره دریافت اجباری کمک از والدین دانش آموزان بی نتیجه بود، طوری که آنها پاسخگوی تماس ها نبودند!

البته حال مدیرکل بازنشسته آموزش و پرورش استان و مجموعه روابط عمومی وی قابل درک است که با وجود دریافت احکام و فعالیت برای قالیباف و سپس جلیلی در انتخابات اخیر، رویای شان تعبیر نشده، اما این موضوع نباید منجر به عدم پاسخگویی به رسانه ها و بی توجهی به گلایه های والدین درباره دریافت پول اجباری در برخی مدارس شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.