• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

تیر آخر دانشگاه بر پیکر بهداشت جم/«تور لحظه آخری» کنسلی دارد خانم رییس!

  • کد خبر : 21520
  • 21 مرداد 1403 - 12:52
مرسوم است برای پاسداشت مدیری که سی سال از عمر خود را برای آبادانی و ارتقای حوزه سلامت سپری کرده، مراسمی در خور و شان وی برگزار شود، اما مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به خود زحمت سفر به جم را نداده و تنها به ابلاغ الکترونیکی این حکم اکتفا کردند و البته سکوت اعضای شوراهای اسلامی و سایر مسئولین شهرستان به این نوع انتصاب نیز در نوع خود جالب توجه است.

به گزارش آوای بوشهر، در اواخر دولت سیزدهم و پس از درخواست رییس جمهور منتخب بر عدم جابجایی و انتصاب افراد در سازمان ها و ارگان های دولتی تا زمان استقرار دولت جدید، شاهد انتصاب عاطفه قلاوند به عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان جم بودیم که ذکر چند نکته حائز اهمیت است.

اول؛ تغییر و جابجایی مدیران در پایان دولت و آن هم زمانی که کشور درگیر مقدمات مراسم تنفیذ و استقرار دولت جدید است، اقدامی ناصواب از سوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بود و بهتر می شد پس از شکل گیری و ثبات دولت، این اقدام صورت می گرفت تا به توصیه رییس جمهور منتخب مردم نیز عمل می شد.

دوم؛ قطعا این انتصاب با چراغ سبز فرماندار جم همراه بوده و مشخص نیست بر چه اساسی با وجود نیروی انسانی باپتانسیل بومی، آقای هاشمی تن به انتخاب فردی غیربومی در یکی از مهم ترین ادارات داده و از ظرفیت جوانان و کارشناسان خبره بومی این سازمان بهره نبرده است.

سوم؛ مرسوم است برای پاسداشت مدیری که سی سال از عمر خود را برای آبادانی و ارتقای حوزه سلامت سپری کرده، مراسمی در خور و شان وی برگزار شود، اما مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به خود زحمت سفر به جم را نداده و تنها به ابلاغ الکترونیکی این حکم اکتفا کردند و البته سکوت اعضای شوراهای اسلامی و سایر مسئولین شهرستان به این نوع انتصاب نیز در نوع خود جالب توجه است.

چهارم؛ شنیده می شود از سوی دانشگاه علوم پزشکی به یکباره به احمد قاسمی این خبر اعلام شده و وی بالاجبار چندماه پایانی خدمتش را مرخصی گرفته تا بازنشسته شود و گویا این انتخاب با فشار و نظر موافق یکی از مدیران میانی دانشگاه علوم پزشکی که از حامیان ستاد جلیلی در استان بوده صورت گرفته است.

همچنین روابط عمومی این سازمان نیز روزه سکوت اختیار کرده و در این زمینه واکنشی نداده است.

پنجم؛ هرچند بی مهری های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حق مردم جنوب استان به اینجا ختم نمی شود و این سازمان در سال های اخیر از زیر بار حوزه درمان در شهرستان جم شانه خالی کرده و مشخص نیست سرانه درمان ۷۵ هزار نفر جمی کجا هزینه می شود!

امید می رود در دولت جدید شاهد رفع نگاه تبعیض آمیز مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به شهرستان جم و نحوه توزیع خدمات درمانی باشیم و با دیگر سرمایه های اجتماعی دیارمان در این سازمان این گونه برخورد نشود./ آوای بوشهر

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.