• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
6
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر

برنامه ریزی برای تولید یک میلیون لیتر بنزین در پتروشیمی زاگرس/ دیداری از مدیران جوان و‌ پیشرو در صنایع پتروپالایش است

  • کد خبر : 18433
  • 03 آبان 1402 - 11:32
از هر ۱۰۰ واحد متانول، ۳۶ واحد بنزین به دست می آید که اگر بتوانیم از ۱۰ هزار تن تولید متانول، ۲ هزار تن را به تولید بنزین اختصاص دهیم می توانیم یک میلیون لیتر بنزین با اکتان بالای ۹۵ درصد تولید کنیم.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در آیین کلنگ زنی کارخانه اکسیژن شرکت پتروشیمی زاگرس گفت: پتروشیمی زاگرس بزرگترین واحد تولید متانول جهان است و دو خط یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی تولید متانول را در یک مجتمع در کنار هم دارد.

به گزارش آوای بوشهر؛ مهدی عبوری اظهار داشت: مجموعه زاگرس پیش از این هم کارهای خوبی را انجام داده که زیرو فلرینگ(خاموش کردن فلرها) و برگرداندن این گازها به چرخه تولید متان یکی هم برگرداندن بخار به چرخه و تولید برق از جمله این اقدامات مهم است.

عبوری تصریح کرد: تولید اکسیژن یکی از اقدامات مهم و اساسی در پتروشیمی زاگرس است و به پایداری تولید کمک خواهد کرد و هر چه بتوانیم محصولات پتروشیمی را تولید و صادر کنیم از خام فروشی جلوگیری می شود که نگاه دولت مردمی هم کاهش خام فروشی است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های کشور موضوع تامین بنزین است و همراه و همگام با دولت، تولید بنزین در دستور کار پتروشیمی زاگرس قرار گرفته است خاطرنشان کرد: از هر ۱۰۰ واحد متانول، ۳۶ واحد بنزین به دست می آید که اگر بتوانیم از ۱۰ هزار تن تولید متانول، ۲ هزار تن را به تولید بنزین اختصاص دهیم می توانیم یک میلیون لیتر بنزین با اکتان بالای ۹۵ درصد تولید کنیم.

پتروشیمی زاگرس از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ نفت و گاز پارسیان و در راس این هرم، شرکت سرمایه گذاری غدیر است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.