• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید + جزییات

  • کد خبر : 20745
  • 31 اردیبهشت 1403 - 12:23
آوای بوشهر:سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران در ماموریت کاری در آذربایجان شرقی به شهادت رسید

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از خلیج فارس، رئیسی که برای افتتاح سد قیز قلعه سی به آذربایجان شرقی رفته بود، در بازگشت از این سفر بر اثر سقوط هلی کوپتر حامل خود و همراهانش شهید شد.

علاوه بر رئیس جمهوری، امیر علی عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این پرواز حضور داشتند که به همراه چند نفر دیگر از جمله محافظان و کادر پرواز، جان خود را از دست دادند.

سانحه حدود ساعت ۱۳:۳۰ روز گذشته در ارتفاعات ورزقان واقع در آذربایجان شرقی رخ داد ولی به دلیل صعب العبور بودن منطقه، مه آلود بود هوا، سرما و بارندگی، عملیات جست و جو تا بامداد امروز به طول کشید و سرانجام امدادگران در حالی لاشه هلی کوپتر را پیدا کردند که متاسفانه هیچ کدام از سرنشینان آن زنده نمانده بودند.

قانون اساسی درباره فقدان رئیس جمهور چه می گوید؟

اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می گوید: در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را بر عهده می‌گیرد. همچنین شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس‌جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت ۵۰ روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود.

معرفی بالگردی که رییس جمهوری با آن سقوط کرد

به گفته برخی از کارشناسان، بالگرد “بل ۲۱۲” دو موتوره و ساخت کشور آمریکا است که ظرفیت دو خلبان و ۱۳ سرنشین دارد.

این بالگرد که ردپای آن در حادثه اخیر دیده می‌شود، مربوط به شرکت نفت بوده که طی دهه ۷۰ شمسی، پس از اورهال و نصب تجهیزات مخصوص مانند گجت‌های دید در شب و… به آشیانه بالگردهای ریاست جمهوری اضافه شده است.

تصاویری از آخرین ساعات زندگی رئیسی

سید ابراهیم رئیسی که صبح یکشنبه برای افتتاح سد قیزقلعه‌سی بر روی رودخانه مرزی ارس به آذربایجان شرقی رفته بود، هنگام ظهر بر اثر سقوط بالگرد به شهادت رسید. در این تصاویر، آخرین ساعات زندگی رئیسی را می بینید:

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=20745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.