• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
11

سید محمد احمدپور و کارنامه سه ساله اش/ با فرماندار بومی به «جمِ قوی» رسیدیم

  • کد خبر : 20838
  • 07 خرداد 1403 - 12:31
آوای بوشهر :احمدپور البته به صرف بومی بودن به این مسند نرسید و او رزومه ای طولانی از مدیریت چون بخشداری کاکی، بخشداری مرکزی جم ، سرپرست بخشداري ریز، بخشداری ویژه عسلویه،سرپرست بخشداري چاه مبارك ، شهرداری انارستان و شهرداری عسلویه را در کارنامه داشت.

سید محمد احمدپور؛ نیرویی بومی که از ابتدای دولت مردمی ایران قوی شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، به عنوان اولین فرماندار تمام جمی، مدیریت اجرایی و نمایندگی عالی دولت در شهرستان جم را برعهده گرفت.

احمدپور البته به صرف بومی بودن به این مسند نرسید و او رزومه ای طولانی از مدیریت چون بخشداری کاکی، بخشداری مرکزی جم ، سرپرست بخشداری ریز، بخشداری ویژه عسلویه،سرپرست بخشداری چاه مبارک ، شهرداری انارستان و شهرداری عسلویه را در کارنامه داشت.

به اذعان فرمانداران سابق جم، مدیریت این شهرستان ۷۲ ملت کار ساده ای نیست و چالش های مختلف حاکم بر جم، شرایط را برای مدیریت امن و بی دردسر، ناممکن ساخته است؛ چالش های آب، راه، برق، مخابرات، تنوع فرهنگی اجتماعی، اختلاف حقوق و دستمزد و نیز برخی سهم خواهی های طایفه ای و قبیله ای، سد راه پیشرفت شده اما به نظر می رسد سید محمد احمدپور توانست بر این شرایط تا حد زیادی فائق آید.

 

به اتمام رساندن دو طرح بزرگ آبرسانی سیراف به جم و سد شهید آیت الله رئیسی (سرچشمه – باغان)، تکمیل راه سرچشمه، فعال سازی اجرای مسیر ریز-دژگاه، تکمیل بخش زیادی از اتوبان جم-فیروزآباد در محدوده شهرستان جم، تامین اعتبار و آغاز پروژه ترمیم و بهسازی راه جم-سیراف،افتتاح و بهره برداری از بخشی از مسیر جم به پالایشگاه و شروع عملیات اجرایی فاز جدید، تامین اعتبار و تمهید شروع فاز ساختمانی پروژه احداث دانشکده فنی و مهندسی و بهره برداری از ۱۱ مدرسه از اقدامات مهم فرماندار بومی شهرستان جم طی حدود ۳ سال حضور در شهرستان است.

 سید محمد احمدپور را با توصیف فرماندار سلامت محور نیز می شناسند؛ او توانست ظرف ۳ سال ۱۶ پروژه بهداشتی را در سطح شهرستان تامین اعتبار و اجرایی کند و پیگیری هایش برای تکمیل طرح توسعه بیمارستان، این پروژه را به پیشرفت ۴۲ درصدی رسانده است. تکمیل درمانگاه تامین اجتماعی جم که البته فرماندار از روند تجهیز و تامین نیروی آن رضایت نداشت نیز از اقداماتی است که احمدپور را به حق به یکی از مدیران محبوب حوزه درمان تبدیل کرد.

 احمدپور در حوزه استقرار ادارات در شهرستان و احداث ساختمان اداری نیز کارنامه ای موفق را به جا گذاشت؛ استقرار ادارات تعزیرات حکومتی و میراث فرهنگی، احداث ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک، منابع آب و پروژه خیرساز پایگاه جاده ای هلال احمر و کلنگ زنی ساختمان بنیاد مسکن از تلاش های او برای ساماندهی وضعیت ادارات بود.

 فرماندار سابق جم در بها دادن به نیروهای بومی در ادارات شهرستان هم، نقشی مثبت و موثر ایفا کرد؛ انتصاب معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری، انتصاب بخشدار جوان بهارستانی، اعتماد به بانوی توانمند بخش ریز و سپردن بخشداری بخش ریز به آن ، انتصاب مدیران بومی ادارات آب، برق، کمیته امداد ، آموزش و پرورش ، دانشگاه آزاد و جهاد کشاورزی از مواردی است که نشان داد سید محمد احمدپور برای ظرفیت های داخلی شهرستان و بومی سازی مدیران، اهمیت ویژه ای قائل است.

 در دوران ۳ ساله مدیریت احمدپور، اقدامات ریز و درشت دیگری هم به ثبت رسید؛ برق رسانی به روستای کوهستانی طاقو، افتتاح بزرگترین بلوار روستایی در استان بوشهر، بیش از ٧٠٠ هزار مترمربع اسفالت کوچه ها و معابر، بهسازی و آسفالت امامزاده بی بی بانو، امام زاده شاه محمد بهارستان، بلوار ریز به دره بان، بلوار ورودی روستای تشان، مخزن آب شهر انارستان، آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژهای متعدد در حوزه عمران شهری و روستایی و تامین اعتبار و شروع عملیات اجرایی ورودی شهر جم از مسیر اسلام آباد را باید در لیست نمرات نهایی فرماندار سابق جم قرار داد.

 احمدپور در حوزه زیرساخت های ارتباطی هم دست بالا را در استان بوشهر داشت؛ او توانست با پیگیری مستمر، روستای جنوب جم را به عنوان تنها روستای برخوردار از شبکه ارتباطی فیبر نوری در استان بوشهر به ثبت برساند هر چند که تا شرایط مطلوب در عرصه ارتباطات، همچنان فاصله بسیار است.

 فرماندار بومی جم در حوزه ورزش و حمایت از تیم ها و هیئت های ورزشی نیز عملکرد موفقی داشت از ساماندهی و حل مشکلات تیم محبوب پارس جم، اخذ اعتبار برای هیئت های ورزشی از شورای راهبردی، سالن ورزشی بانوان در شهر انارستان، روشنایی زمین چمن شهر جم و بهارستان، افتتاح دو زمین چمن مصنوعی در مدارس و اصلاح زمین چمن شهدای دانش آموزی از اقدامات موثر وی در حوزه ورزش بود.

یکی دیگر از اقدامات ماندگار سید محمد احمدپور در دوران مدیریتش در جم شروع مسکن ملی شهری و روستایی برای اولین بار در جم بود که ٨۶ واحد آن به زودی در شهرجم افتتاح و به مردم واگذار می شود.

 فارغ از نگاه های جناحی و سلیقه ای، احمدپور را باید مدیری موفق نامید؛ فرماندار جم به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان، یکی از بزرگترین بحران های چند سال اخیر ایران را در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ مدیریت کرد و در سال ۱۴۰۲ نیز انتخاباتی بدون حاشیه را به سرانجام رساند.

 فرماندار بومی جم البته کارنامه ی بی نقصی نداشت اما او را می توان سرشناس ترین و کارآمدترین مدیر همسو با دولت ایران قوی در شهرستان جم دانست؛ البته شاید بتوان او را به لحاظ صبغه و سابقه مدیریت، قوی ترین فرماندار دولت شهید رئیسی در استان بوشهر دانست که پله های ترقی را نه یک شبه و با سبب و نسب که پله پله طی کرده و حالا می تواند مدعی باشد مدیری ۶ دانگ است که سرد و گرم سیاست و اجرا چشیده و برای هر مسئولیتی فراتر از فرمانداری آماده است.

 تا «جم قویتر» راه طی نشده فراوان داریم اما قطعا احمدپور مسیر را هموارتر از گذشته ساخت و می توان امیدوارتر به فردایی روشن تر از دیروز بود. برای فرزند شایسته جم در مدیریت ارشد قطب انرژی ایران، آرزوی موفقیتی بیش از پیش داریم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=20838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.