• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
با حضور آیت الله صفایی بوشهری:

استقبال و بدرقه مردم از امام جمعه سابق و فعلی جم/سیدعلی هاشمی نژاد بعد از دو دهه خدمت به زادگاهش امد

  • کد خبر : 21727
  • 19 شهریور 1403 - 11:39
آوای بوشهر: آیین تکریم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی هاشمی نژاد به عنوان امام جمعه شهرستان جم با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در تالار شهید خاتمی برگزار شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ عصر یک شنبه با حضور آیت الله صفایی بوشهر امام جمعه بوشهر از خدمات ۵ ساله حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه سابق جم تجلیل و با حکم حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور سیدعلی هاشمی نژاد به عنوان امام جمعه جم منصوب شد.

سید علی هاشمی فرماندار جم با عرض تبریک انتصاب حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد به عنوان امام جمعه جم اظهار داشت: توفیق آن داشته ام در شهرستان دشتی و عسلویه خدمت ایشان بوده ام و از رهنمود های این عزیز بهره مند شده ام.

وی ضمن تکریم و تقدیر از حجت الاسلام محمدی امام جمعه سابق جم افزود: ایشان شخصیتی مردمی و با دانش است که به شایستگی توانست مسائل دینی را برای مردم عنوان کند.

فرماندار جم راه اندازی فرودگاه را از جز ضروریات این شهرستان عنوان کرد و افزود: با نگاه سلیقه ای عده ای، فرودگاه تعطیل شد و امروز نیازمند نگاه ویژه نماینده ولی فقیه در استان برای راه اندازی مجدد فرودگاه می باشیم.

هاشمی افزود: مردم جم از راه اندازی بیمارستان عسلویه بسیار خرسند هستند اما مردم این شهرستان نیز انتظار دارند یک بیمارستان هم در این شهرستان احداث شود.

وی با بیان اینکه شهرستان جم ۳۷ رتبه زیر هزار در کنکور امسال کسب کرد اظهار داشت: مراکز آموزشی جم جوابگوی ظرفیت شهرستان نیست.

در ادامه سید علیرضا سجادی رئیس شورای اسلامی شهر جم با تقدیر از نگاه مدبرانه، برنامه محور و عدالت گونه آیت الله صفایی  بوشهر تقدیر کرد و گفت: علی رغم وجود ظرفیت انسانی شهرستان جم، متاسفانه نگاه متناسب و متوازنی به نیروی انسانی این شهرستان نشده است.

وی افزود: امید است سند مسئولیت های اجتماعی نفت با حمایت آیت الله صفایی ترسیم و تدوین شود.

سجادی با بیان اینکه حجت الاسلام محمدی نگاهی وحدت آفرین و اعتماد آفرین دارد گفت: با حضور حجت الاسلام هاشمی نژاد به عنوان امام جمعه جم قطعا شوراها ، مسئولین و مدیران شهرستان در کنار ایشان خواهیم بود وبه فرزند جم برای توسعه شهرستانمان کمک خواهیم کرد.

سید جلال حق شناس رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان و رئیس شورای اسلامی شهرستان جم گفت: راه جم به فیروزآباد، جم به ریز  و انارستان وضعیت مناسبی ندارد.

وی افزود: رشد جمعیت شهرستان جم ۵ برابر دیگر شهرستان های استان بوشهر است و  این شهرستان به دلیل کمبود زیرساخت های مختلف، دیگر ظرفیت مناسبی برای سکونت ندارد.

حق شناس با انتقاد از وضعیت سلامت آب شرب جم گفت: پروژه آبشیرین کن جم به علت آنکه ۱۰ درصد به اتمام پروژه باقی مانده تنها یک سوم این پروژه در مدار تولید است.

سرهنگ محمد خلیلی فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) شهرستان جم ضمن خوش آمدگویی به آیت الله صفایی بوشهری و تبریک انتصاب امام جمعه جدید جم گفت: سپاه و بسیجیان این شهرستان همچون گذشته مثل سرباز در کنار حجت الاسلام هاشمی نژاد خواهیم بود و از زحمات حجت الاسلام محمدی که فردی با تقوا و مردمی است تشکر می کنم.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه سابق جم با تبریک انتصاب هاشمی نژاد وی را شخصیتی فاضل و باتجربه دانست و گفت: اگر جایی اتفاقات خوبی افتاد حاصل همراهی خوب مردم و مسئولین بوده و اگر جایی کم کاری شده عذرخواهی می کنم.

در ادامه آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تمام پیشرفت های خرد و کلان جامعه بشری برای این است که انسان به شخصیت الهی خود پی ببرد.

آیت الله صفایی بوشهر افزود: پیشرفت تکنولوژی قدم اول است اما گام آخر انسان، رسیدن به معنویت و شخصیت والای انسان است.

وی با بیان اینکه برخی جوامع بشری با رسیدن به تکنولوژی در همان قدم اول باقی می مانند اظهار داشت: تمدن آفرینی فوق العاده مهم است اما توقف گاه بشری نیست.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: امروزه هوش مصنوعی به جای انسان فکر و تحلیل می کند و نتیجه عرضه می کند، قطعا شخصیتی مثل امام جمعه باید نسبت به این پیشرفت های علمی آگاهی داشته باشد و گرنه در همان قدم اول می ماند.

ایشان در ادامه گفت: شهرستان جم را خیلی دوست دارم و حتی یکبار برای نخلستان های آتش گرفته جم (روستای تشان) اشک ریختم و با شادی شما مردم جم شاد هستم و با غم شما غمگین می شوم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: سرعت رشد عمرانی و توسعه فرهنگی این شهرستان به اندازه شایستگی آن نیست و می طلبد مسئولین با برنامه ریزی دانش بنیان و تامین اعتبارات لازم به این مهم دست یابند.

وی با بیان اینکه با مشکلات و مسائل شهرستان جم بیگانه نیست اظهار داشت: مواردی که فرماندار و اعضای شورای شهر و شهرستان گفتند بنده خیلی پیشتر حدود ۱۰ سال قبل عنوان کردم.

آیت الله صفایی در ادامه گفت: حجت الاسلام محمدی از روحانیون با سواد، متخلق، مردمی و با دانش استان بوشهر هستند.

وی افزود: حجت الاسلام هاشمی نژاد هم از دیار همین جم با تجربه، با سلیقه و مردمی هستند که برای احیای شعائر دینی در شهر کاکی و  هم عسلویه تلاش داشتندو

ایشان با بیان اینکه تمام اندیشه های نظام اسلامی وحدت و همدلی است اظهار داشت: هر دو امام جمعه نسبت به مردم داری و هم گرایی در شهرستان تلاش کنند و از مراجعه مردم به خود خسته نشوند.

در پایان این مراسم ازخدمات ‌پنچ ساله حجت السلام محمدی تقدیر و حکم انتصاب امام جمعه جدید جم قرائت شد.

عکس: عباس فاریابی

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.