• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

بوشهر، «خارکورترین» استان کشور در انتصابات وزارت نفت! + جدول

  • کد خبر : 21978
  • 03 مهر 1403 - 10:43
آوای بوشهر : در انتصابات متعدد وزیر نفت دولت چهاردهم از شروع به کارش، بوشهر جایگاهی نداشته است، استانی که بزرگترین منبع گاز، مهمترین پایانه صادرات نفت و دومین دارنده ذخایر نفتی کشور می باشد.

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از خلیج فارس ؛ سهم صفر بوشهری ها در کابینه دولت ها ،داستان قدیمی و تکراری است و این ماجرا در دولت چهاردهم هم تکرار شد. جالب اینکه به همراه استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور بودیم که سهمی از وزرای کابینه های پس از انقلاب نداشتیم. اما با انتخاب وزیر ارتباطات از کهگیلویه و بویراحمد، حالا تنها استان کشور در این شاخص هستیم!

با این حال، خواسته غیرمنطقی و نامعقولی نیست که سهم شایسته ای از مدیریت های وزارت نفت به نخبگان بوشهر سپرده شود، استانی که به گواه آمارهای رسمی، ۹۰ درصد صادرات نفت، ۷۳ درصد تولیدات گازی، ۵۰ درصد تولیدات پتروشیمی و ۲۵ درصد منابع نفت کشور را در خود جا داده است.

اما با گذشت یک ماه از روی کار آمدن محسن پاک نژاد وزیر نفت، بوشهر را باید «خارکورترین» استان در انتصابات وزیر دانست که هیچ جایگاهی نداشته است.

براساس جدول زیر که توسط پایگاه اطلاع رسانی «خلیج فارس» پیگیری و تنظیم شده، تاکنون انتصابات وزیر نفت از ۱۲ استان بوده که بیشترین آن برای خوزستان و تهران بوده است. حتی نیروی انسانی استان هایی که یک چاه نفت ندارند مورد توجه وزیر بوده، اما هیچ معاون وزیر، مدیرعامل یا هیات مدیره ای به بوشهر نرسیده است.

جالب اینکه برای نخستین بار، در مجلس کنونی یک هم استانی به ریاست کمیسیون انرژی مجلس رسیده، اما ظاهرا وزیر نفت او را به بازی نمی گیرد.

درخصوص سایر نمایندگان استان هم مشخص نیست به چه کار مهمتر دیگری برای ارتقای سهم بوشهر در وزارتخانه هایی نظیر نفت مشغولند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.