• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
8
گزارش آوای بوشهر از وضعیت بحرانی شهرداری های جنوب استان؛

لزوم ورود نماینده به عدم توزیع عوارض آلایندگی جنوب استان/ شهرداری ها آه در بساط ندارند!

  • کد خبر : 12788
  • 30 تیر 1399 - 17:04
این وضعیت شهرداری ها را هم با چالش جدی مواجه کرده چرا که از یک سو تورم شدید، هزینه تمام شده پروژه ها را افزایش داده و از سوی دیگر، تصویب ناچیز اعتبارات برای شهرداری ها و تخصیص حداقلی همین اعتبارات ناچیز، مدیریت شهری را با بحران جدی روبرو ساخته است.

آوای بوشهر؛ بیش از یک سال است که عوارض آلایندگی پارس جنوبی به حساب شهرداری ها واریز نشده و همین موضوع چالش های جدی را برای مدیران شهری به همراه داشته است.

به گزارش آوای بوشهر؛ شرایط فاجعه بار اقتصادی کشور و بحران کرونا این روزها دست به دست هم داده تا بخش های مختلف دولتی، خصوصی و اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی زمینگیر شوند و چشم انداز روشنی هم برای بهبود وضعیت کشور وجود ندارد.

این وضعیت شهرداری ها را هم با چالش جدی مواجه کرده چرا که از یک سو تورم شدید، هزینه تمام شده پروژه ها را افزایش داده و از سوی دیگر، تصویب ناچیز اعتبارات برای شهرداری ها و تخصیص حداقلی همین اعتبارات ناچیز، مدیریت شهری را با بحران جدی روبرو ساخته است.

برگ برنده شهرداری های جنوب استان بوشهر در توسعه شهری، اختصاص درصدی از عوارض آلایندگی شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس عسلویه است که شنیده می شود حدود یک سال است این عوارض به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز نشده و شهرداران در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان هم با مشکل جدی دست و پنجه نرم می کنند.

شهرداری های جنوب استان بوشهر هم حال و روز خوبی ندارند و حتی شنیده می شود برخی شهرداری های متمول مثل شهرداری جم به دلیل مشکلات مالی، برخی مزایای شغلی پرسنل خود مانند اضافه کار را کاهش داده تا بتوانند شرایط مالی موجود را مدیریت کنند.

شرایط سایر شهرداری های نوپا و کوچک جنوب استان البته به مراتب بحرانی تر است چرا که این شهرداری ها بر خلاف شهرداری هایی مثل جم، عسلویه، کنگان و نخل تقی، هیچ منبع درآمدی از محل عوارض ساخت و ساز یا سایر درآمدهای پایدار ندارند و صرفا تمام نگاه شان به اعتبارات ارزش افزوده، عوارض آلایندگی و تملک دارایی استان است که در هر سه مورد هم شرایط نامطلوب است.

ادامه شرایط کنونی و عدم تزریق اعتبار به شهرداری ها می تواند علاوه بر بحران اجرا و تکمیل پروژه ها، بحران پرداخت حقوق و دستمزد را هم به همراه داشته باشد.

در این میان تزریق عوارض آلایندگی که در ابتدای سال با حواشی زیادی همراه بود و استان های همسایه نیز بالاخره از آن سهمی پیدا کردند تنها راه برون رفت شهرداری ها از مشکلات مالی است که وعده مسئولان استانی برای توزیع این عوارض هم راه به جایی نبرده است.

با توجه به ناکامی مسئولان محلی در جذب اعتبارات عوارض آلایندگی، به نظر می رسد تنها گزینه تاثیرگذار در این زمینه نماینده مردم در مجلس باشد که بتواند مشکل عدم توزیع این عوارض را رفع و شهرداری ها را نجات دهد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.