• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
5
فرماندار جم:

شرایط پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به افراد خود مالک مهیاست/ تسهیلات ۵۵۰میلیون تومانی اماده پرداخت

  • کد خبر : 15935
  • 23 خرداد 1402 - 9:19
آوای بوشهر، فرماندار جم گفت شرایط پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به افراد خود مالک از طرح ملی مسکن ملی برای خانه دار شدن چوانان به طور کامل فراهم است.

سید محمد احمدپور فرماندار جم در گفتگو با خبرنگار آوای بوشهر گفت: طرح جهش مسکن ملی که در دولت آیت الله ریئسی کلید خورده است می تواند مشکل مسکن خیلی از مناطق کشور برای خانه دار شدن جوانان را رفع کند.

فرماندار با تاکیر بر اینکه شهرداران طرح خود مالکی به طور جامع و کامل اطلاع رساانی کنند افزود :  رفع موانع و تسریع در عملیات اجرایی این طرح از مهمترین اقداماتی است که نیاز است شهرداری ها و بنیاد مسکن انجام دهند؛
وی خاطر نشان کرد: مجموع این اقدامات باید در یک برنامه ریزی دقیق و تعامل بیش از پیش انجام شود.

فرماندار جم با اشار به اینکه طرح خود مالکی یک طرح نو آورانه است و می تواند به پروژه جهش مسکن ملی سرعت ببخشد افزود: آگهی بخشی به مردم در خصوص طرح قطعا باعث افزایش متقاضی خواهد شد؛ برخی از افراد که تا کنون از این طرح استقبال نکرده اند به این دلیل است که اطلاعات دقیقی از طرح در دست ندارند بنا بر این شهرداران در حوزه های خود اقدام به اطلاع رسانی و تبیین طرح کنند.

نماینده عالی دولت در تشریح طرح خودمالکی ضمن بیان اینکه طرح خودمالکی می تواند فرصت مناسبی برای خانه دار شدن جوانان باشد خاطر نشان ساخت : وام ساخت مسکن خود مالکی، مشابه وام طرح جهش تولید مسکن است و میزان وام متقاضیان ساخت مسکن خود مالکی با تسهیلات انبوه سازان، هیچ فرقی ندارد.
 وی افزود: انبوه ساز هم می‌تواند دولتی و هم شخصی باشد هر خود مالکی، اگر بیشتر از دو واحد مسکونی بسازد انبوه ساز شخصی محسوب می‌شود.
هر خود مالک می‌تواند برای ساخت تعداد واحد‌های در دست ساخت، وام دریافت کند، اما فقط یک واحد آن را می‌تواند به نام خود ثبت کند.

سید محمد احمد پور اضافه کرد : متقاضیان مسکن شخصی و مسکن سازان حرفه ای که دارای زمین و مجوز احداث می باشند می تواند در قالب طرح خود مالکی نهضت ملی مسکن از تسهیلات ۵۵۰میلیون تومانی در سطح استان بهره مند شوند.

وی همچنین اضافه کرد متقاضیان می تواند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام و از تسهیلات استفاده نمتاییند


لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.