• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم:

۲۵ درصد کار تعمیرات اساسی نخستین واحد شیرین سازی گاز فجر جم انجام شد

  • کد خبر : 16170
  • 04 تیر 1402 - 13:39
آوای بوشهر ،مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: کار تعمیرات اساسی واحدهای شیرین‌سازی این شرکت براساس برنامه‌ریزی انجام شده در آخرین روزهای سال از پایان فروردین ماه آغاز و پس از ۳۰ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه تاکنون ۲۵ درصد تعمیرات اساسی نخستین واحد شیرین سازی گاز فجر جم انجام و به پایان رسیده است.

به گزارش آوای بوشهر ؛ سید محمد مهدی هاشمی روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: تعداد ۳۶ دستگاه تجهیز اصلی شامل برج‌ها، مبدل‌ها، مخازن و دستگاه‌های حساس دیگر در این مدت مورد تعمیرات اساسی قرار گرفتند.

وی افزود: تعمیرات اساسی نخستین واحد شیرین سازی این شرکت زودتر از برنامه به پایان رسید و انتظار می‌رود تا اوایل پاییز در مجموع چهار واحد شیرین‌سازی شرکت پالایش گاز فجر جم مورد تعمیرات اساسی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان مهرماه کار تعمیرات اساسی واحدهایی که لازم است در طول فصل سرد سال در مدار تولید باشند باید به پایان برسد و به این صورت همزمان با آبان ماه پالایشگاه با ظرفیت حداکثری آماده تولید حداکثری خود است.

هاشمی اظهار کرد: در راستای ایجاد آمادگی لازم و ایفای تعهدات تکلیفی تولید گاز در فصل سرد زمستان، اجرای تعمیرات اساسی تجهیزات و تأسیسات پالایشگاه، از اولین برنامه‌های پیش روی سالانه این شرکت است که طبق برنامه پیش می‌رود.

۲۵ درصد کار تعمیرات اساسی نخستین واحد شیرین سازی گاز فجر جم انجام شد

وی یادآور شد: شرکت پالایش گاز فجر جم در مجموع هشت واحد شیرین سازی دارد که مطابق برنامه سال جاری تنها چهار ردیف شیرین سازی در برنامه تعمیرات اساسی قرار گرفته است.

هاشمی با اشاره به حجم بالای مصرف گاز در فصل زمستان گفت: تلاش می‌شود با تمهیدات اندیشیده شده در شرکت‌های پالایشی و جاری سازی فرهنگ بهینه مصرف مردم، ناترازی گاز که از الان برای زمستان آینده متصور هستیم به کمترین میزان ممکن برسد و دغدغه‌ای از این بابت در کشور نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: هرچند درکنار تعمیرات واحدهای شیرین سازی گاز در تابستان در این مدت ذخیره‌سازی‌هایی نیز انجام می‌شود اما مهمترین کمک به پالایشگاه‌ها رفتار و فرهنگ اجتماعی مردم در راستای مصرف بهینه گاز است که باید مورد توجه جدی باشد.

سرمایه‌گذاری ۵۳۳ میلیارد تومانی شرکت پالایش گاز فجر جم در حوزه مسئولیت اجتماعی

مسئولیت اجتماعی وظیفه‌ای است که صنعت در قبال بهره‌برداری از منابع یک منطقه نسبت به میزبانان خود و بومیان آن به عهده دارد که به گفته مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم در زمان حاضر این شرکت ۵۳۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام داده است.

توسعه و تجهیز بیمارستان توحید جم

هاشمی اظهار کرد: توسعه و تجهیز بیمارستان توحید جم بعنوان یک مسئولیت اجتماعی از سوی وزارت نفت، شرکت ملی گاز و به نمایندگی آنها شرکت پالایش گاز فجر جم تعریف شده است که منافع عام دارد و افزون بر کارکنان مجموعه وزارت نفت، مردم نیز از آن منتفع می‌شوند.

به گفته هاشمی براساس برنامه‌ریزی انجام شده پروژه توسعه بیمارستان توحید جم با ۱۸۸ میلیارد تومان باید طی ۲۰ ماه اجرا شود که در زمان حاضر پیمانکار در مرحله تجهیز کارگاه است.

۲۵ درصد کار تعمیرات اساسی نخستین واحد شیرین سازی گاز فجر جم انجام شد

وی ادامه داد: با اجرای طرح توسعه بیمارستان توحید جم افزون بر منطقه جنوب استان بوشهر مناطقی از استان هرمزگان و فارس نیز که در پیرامون این استان قرار دارند نیز از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.

هاشمی اظهار کرد: انتظار می‌رود با توسعه این بیمارستان نیازهای بیشتری از مردم در بخش بهداشت و درمان پوشش داده شود.

سد باغان نمادی از عمل به مسئولیت اجتماعی صنعت

وی در خصوص پروژه احداث سد باغان گفت: این سد یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه منابع آب در جنوب استان بوشهر است که آب را در اختیار بخش شرب، صنعت و کشاورزی منطقه قرار می‌دهد و با هدف برون رفت از شرایط بحرانی آب در دشت ریز طراحی و اجرا شده است.

هاشمی افزود: شرکت پالایش گاز فجر جم با مشارکت مالی ۳۷۳ میلیارد تومانی در احداث سد باغان و تاسیسات انتقال آب به پالایشگاه درصدد بهره‌مندی از آب پایدار است.

هاشمی ادامه داد: مشارکت مالی پالایشگاه گاز فجر جم در پروژه سد باغان موجب شد افزون بر تأمین آب پالایشگاه به تأمین آب شهرهای ریز و انارستان نیز کمک شود و با حمایت مجموعه دولت در حال طی کردن مراحل پایانی خود بوده و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۵ درصد کار تعمیرات اساسی نخستین واحد شیرین سازی گاز فجر جم انجام شد

وی گفت: کار تجهیزات، خطوط انتقال آب از سد باغان در دستور کار شرکت سهامی آب منطقه‌ای قرار گرفته و با اجرای عملیاتی کار و با تامین اعتباری که بخشی از آن از سوی وزارت نفت و شرکت پالایش گاز فجر جم انجام می‌شود امید می‌رود طی برنامه‌ریزی انجام شده این پروژه به سرانجام برسد و به این صورت پایانی بر استفاده از منابع زیرزمینی باشد.

پروژه انتقال آب سیراف به جم

وی با اشاره به اینکه تأمین آب شرب شهرستان جم و شهرک‌های مسکونی صنعت نفت بعنوان یکی از دغدغه‌های اصلی این شهرستان است گفت: انتقال آب از بندر سیراف سومین پروژه اولویت‌دار شهرستان جم است که باید آب شیرین‌سازی شده دریا را به مردم و کارکنان وزارت نفت برساند.

هاشمی ادامه داد: شرکت پالایش گاز فجرجم با مشارکت مالی ۳۰ میلیارد تومانی در پروژه انتقال آب سیراف – جم نقش فعالی داشته که مرحله اول آن اجرایی و براساس برنامه‌ریزی انجام شده انتظار می‌رود تا پایان تیرماه ماه محقق و مردم بتوانند از انتقال آب شیرین سازی شده دریا بهره ببرند.

به گفته هاشمی امید می‌رود با مشارکت مالی پالایشگاه گاز فجر جم در احداث سد باغان و همچنین انتقال آب سیراف به جم از طریق آب شیرین‌کن، ضمن کاهش نگرانی‌های مردم منطقه در زمینه کمبود آب؛ مرهم و پایانی بر بهره‌مندی بیش از اندازه از منابع آب زیرزمینی باشد.

وی بهبود راه دسترسی جم به پالایشگاه با ۶۰ میلیارد تومن اعتبار را از جمله دیگر پروژه‌های در دست اجرای شرکت پالایش گاز فجر جم در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد که بخشی از آن با اجرای عملیات مورد نظر جذب شده و بخش دیگری نیز به دلیل وجود معارض در دستور کار قرار دارد.

۲۵ درصد کار تعمیرات اساسی نخستین واحد شیرین سازی گاز فجر جم انجام شد

هاشمی اضافه کرد: اگر چه همچنان تا شرایط مطلوب فاصله زیادی هست اما مطابق قانون، شرکت پالایش گاز فجر جم بعنوان قدیمی‌ترین شرکت در منطقه همیشه خود را کنار مردم منطقه می‌داند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

حضور جوانان در دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای

به گفته مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم این مجموعه بنا به نیاز پالایشگاه دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای برای ارتقای مهارت کارکنان خود برگزار می‌کند درهمین ارتباط زمینه حضور جوانان علاقمند چهار شهرستان جنوبی در این دوره‌ها نیز فراهم شده است.

هاشمی اظهار کرد: با توجه به اینکه در پایان دوره با مشارکت اداره کل فنی و حرفه‌ای بوشهر به این افراد گواهینامه مهارت داده می‌شود و این افراد براساس نیاز شرکت‌ها می‌توانند در آزمون‌های ورودی شرکت کنند.

وی ادامه داد: در کنار آموزش‌های صلاحیت حرفه‌ای زمانی که شرکت‌های پالایشی یا پتروشیمی برای جذب نیرو فراخوان مصاحبه می‌دهند، شرکت پالایش گاز فجر جم برای آشنایی متقاضیان با فرایند مصاحبه اقدام به برنامه ریزی، فراخوان از متقاضیان و ارائه آموزش‌های لازم می نماید که از این طریق احتمال افزایش موفقیت آنها در مصاحبه فراهم می‌شود.

هاشمی گفت: استقبال جامعه پیرامونی از این فراخوان‌ها بیانگر اثربخشی دوره‌های آموزشی است.

به گفته هاشمی شرکت پالایش گاز فجر جم نخستین شرکت پالایشگاهی زیر مجموعه شرکت ملی گاز است که با همکاری فنی و حرفه‌ای اقدام به تاسیس مرکز آموزش جوار کارگاهی سازمان فنی و حرفه ای را گرفته است.

وی ادامه داد: در کنار آموزش‌های صلاحیت حرفه‌ای زمانی که شرکت‌های پالایشی یا پتروشیمی برای جذب نیرو فراخوان مصاحبه می‌دهند، شرکت پالایش گاز فجر جم برای آشنایی متقاضیان با فرایند مصاحبه اقدام به برنامه ریزی، فراخوان از متقاضیان و ارائه آموزش‌های لازم می نماید که از این طریق احتمال افزایش موفقیت آنها در مصاحبه فراهم می‌شود.

هاشمی گفت: استقبال جامعه پیرامونی از این فراخوان‌ها بیانگر اثربخشی دوره‌های آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت پالایش گاز فجر جم به دلیل قدمت بهره برداری ظرفیت جذب نیروی کار زیادی ندارد گفت: با توجه به اینکه هزینه شرکت‌ها با جذب نیروهای بومی به کمترین میزان می‌رسد و از طرفی دسترسی به نیروها نیز راحت‌تر می‌شود به طور قطع اولویت با جذب نیروهای بومی است.

شرکت پالایش گاز فجر جم از سال ۱۳۶۷ برای تصفیه گاز میدان‌های گازی نار و کنگان واقع در منطقه جم و ریز در شرق استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این شرکت ابتدا برای تصفیه گاز طبیعی با ظرفیت روزانه ۸۵ میلیون استاندارد متر مکعب طراحی شده بود که در سال ۱۳۷۹ با اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید گاز پالایشگاه به ۱۱۰ میلیون استاندارد متر مکعب در روز رسید و در سال ۱۳۸۹ با انتقال گاز پارس جنوبی به پالایشگاه ظرفیت گاز تولیدی این شرکت به ۱۲۵ میلیون استاندارد متر مکعب در روز افزایش یافت.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=16170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.