• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
بخش اول؛

مدیر عامل فجر جم: ۱۲۵ میلیون ظرفیت تولید و حدود ۶۱ میلیون تولید داریم/ کاهش تامین خوراک از نار و کنگان و پارس جنوبی به دلیل افت مخازن/ در بحث واگذاری پالایشگاه، تصمیم گیر نیستیم/ شنیده ها از توسعه مخازن زاگرس جنوبی

  • کد خبر : 18214
  • 25 مهر 1402 - 17:56
هم اکنون میزان تولید شرکت پالایش گاز فجر جم 61 میلیون مترمکعب گاز در روز است اما ظرفیت تولید پالایشگاه، در حداکثر توان، 125 میلیون مترمکعب در روز است و این میزان تولید ارتباط مستقیمی با میزان خوراک دریافتی دارد

آوای بوشهر؛ مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: با راه اندازی فاز ۱۴ پارس جنوبی، تامین خوراک ۴۰ میلیون مترمکعبی از پارس جنوبی به دلیل کاهش مخازن و تامین خوراک فاز ۱۴، هم رو به کاهش است و در میدان نار و کنگان هم با کاهش تولید خوراک مواجه هستیم.

به گزارش آوای بوشهر؛ مهندس مهدی هاشمی در نشست با خبرنگاران شهرستان جم با بیان اینکه هم اکنون میزان تولید شرکت پالایش گاز فجر جم ۶۱ میلیون مترمکعب گاز در روز است اما ظرفیت تولید پالایشگاه، در حداکثر توان، ۱۲۵ میلیون مترمکعب در روز است و این میزان تولید ارتباط مستقیمی با میزان خوراک دریافتی دارد تصریح کرد: به همین دلیل میزان تولید اعلامی شرکت در دوره های مختلف متفاوت است اما رقم های ۸۰ و ۶۰ میلیون مترمکعب در واقع متوسط تولید را نشان می دهد.

وی از شنیده هایش در خصوص توسعه مخازن شرکت زاگرس جنوبی خبر داد و گفت: متولی اصلی تامین خوراک گاز شرکت پالایش گاز فجر جم، شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی است و شنیده ام اقداماتی برای توسعه مخازن را در دستور کار دارند.

هاشمی با اشاره به موضوع واگذاری شرکت پالایش گاز فجر جم اظهار داشت: فروش شرکت پالایش گاز فجر جم و نحوه فروش آن در حیطه اختیار ما نیست و متولی سازمان خصوصی سازی است. هنوز مراحل نهایی کار انجام نشده اما هر شرکتی که پالایشگاه را در اختیار بگیرد حتما برای ظرفیت خالی خوراک آن، برنامه ریزی می کند.

وی اضافه کرد: اینکه فروش شرکت پالایش گاز فجر جم سودده است یا خیر؟ نحوه تامین گاز چه شرایطی خواهد داشت؟ و تبعات مختلف آن چیست نظرات کارشناسی متفاوت است و ما در جایگاه تصمیم گیری نیستیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.