• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

پیام تبریک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم به مناسبت روز خبرنگار

  • کد خبر : 16950
  • 17 مرداد 1402 - 9:32
آواي بوشهر؛ همزمان با روز خبرنگار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم، این روز را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم، همزمان با هفدهم مرداد که در تقویم ملی به نام خبرنگار مزین شده است؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم با صدور پیامی این روز را به خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریک گفت.

متن پیام مینا دانش آموز به شرح زیر است:

“یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَهٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ”

خبر، ماده اولیه ارتباطات اجتماعی را تشکیل می دهد. انسان معاصر، برای انجام  فعالیت های فردی و اجتماعی خود، به اطلاعاتی نیاز دارد که محیط زندگی و دنیای پیرامون وی را احاطه کرده اند. انسان ها همواره باید از اخبار جهانی که در آن زندگی می کنند و محیطی که در آن به تکاپو می پردازند، آگاه باشند و نیازهای اطلاعاتی خود را نیز همچون نیازهای دیگر زندگی تأمین کنند. به عبارت دیگر، انسان برای دست یابی به زندگی بهتر، انتخاب راه مناسب ترِ فعالیت در صحنه اجتماع و پرداختن آگاهانه تر به مسئولیت های فردی و اجتماعی، همواره باید از حوادث و اتفاق هایی که در دنیای اطراف او روی می دهد، باخبر باشد.از همین روست که انسان در طول تاریخ، همواره درصدد رشد قدرت دریافتِ خود و جذب اطلاعات از محیط خویش بوده است. او هم زمان می کوشد تا سرعت، صراحت و تنوع شیوه های انتقال این اطلاعات را افزایش دهد. گردش اطلاعات در سایه دست یابی بشر به ابزار و تجهیزات کارآمد ارتباطی میسر شده است. در این بستر، انسان همه تلاش خود را به کار می گیرد تا انتقال اطلاعات در کوتاه ترین زمان و بهترین شکل ممکن انجام شود که این، خود، سبب اختراع روزافزون وسایل ارتباطات جمعی شده است.

کار رسانه، اهالی و اصحاب رسانه در واقع به نفع چشم‌انداز فرهنگ عمومی جامعه است و این مهم همواره یکی از دغدغه های اصلی اصحاب رسانه بوده است؛ از این روست که همواره شاهد نوزایی و بهره گیری از بسترهای نوین جهت انجام این وظیفه خطیر از سوی رسانه کشور بوده ایم.

اینجانب روز خبرنگار را که به پاس شهامت خبرنگاران برون مرزی به این عنوان نامگذاری شده است را به همه اهالی رسانه که متعهدانه و با صداقت در این حرفه فعالیت میکنند، تبریک میگویم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=16950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.