• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

اجرای طرح پایین دستی PET توسط شرکت/ظرفیت تولید اتلین افزایش یافت/عمده‌ خریدهای شرکت‌ در استان انجام می‌گیرد/انتقال منابع مالی شرکت به بانک‌های استان

  • کد خبر : 17072
  • 26 مرداد 1402 - 18:17
آواي بوشهر؛ مدیرعامل پتروشیمی مروارید گفت: ظرفیت تولید در این شرکت به ۱۰۶ درصد رسيده و اجرای پروژه پلی‌اتیلن ترفتالات در دستور کار قرار گرفته‌ است.

به گزارش آوای بوشهر؛ دکتر اسدالله غلامپور در جمع خبرنگاران جنوب استان بوشهر با تجلیل از زحمات خبرنگاران گفت: خبرنگاران با نقد و مطالبه گری یاریگر شرکت‌ها هستند.

وی افزود: برای توسعه‌ شرکت و خدمات آن نیازمند همفکری و هم افزایی با اصحاب رسانه داریم. 

غلامپور خاطرنشان کرد: شرکت‌ پتروشیمی مروارید یکی از شرکت‌های بزرگ و استراتژیک کشور محسوب می شود که‌ عمده سهامدار آن فرهنگیان شاغل و بازنشسته و بازنشستگان نفت‌ و تامین اجتماعی هستند. 

دکتر اسدالله غلامپور بابیان اینکه حدود ۵ ماه است مدیر عامل  شرکت شده گفت: سال های گذشته به دلیل تصمیماتی که گرفته شد و همچنین اتفاقاتی که در ایران و  جهان برای صنعت پتروشیمی رخ داد وضعیت شرکت‌ رو به تحلیل رفت. 

غلامپور ادامه داد: برای توسعه‌ شرکت‌ اولین زنجیره پایین دستی pet  (پلی‌اتیلن ترفتالات) در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار در کنگان اجرا خواهیم کرد و همین امروز ، زمین آن نیز در اختیار شرکت قرار گرفت.

وی اضافه کرد : این طرحی ویژه است که بعد از شرکت تندگویان در منطقه عسلویه اجرا می شود و ظرفیت آن ۲۵ هزار تن محصول در سال است و نقش مهمی در سودآوری شرکت خواهد داشت. 

غلامپور سود خالص شرکت‌ در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را به ترتیب ۳۴۰۰ میلیارد تومان و ۱۴۷ میلیارد تومان عنوان‌ کرد و گفت با اصلاح برخی سرفصل‌های مالی سود شرکت‌ در ۱۴۰۱ به ۱۰۱۰ میلیارد تومن رسانده‌ شد .

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مروارید گفت: در سال‌ جاری با توان و دانش مهندسان شرکت‌ در ۸و نیم روز کار اورهال انجام شد و ظرفیت تولید محصول در شرکت‌ به‌ ۱۰۶ درصد ظرفیت اسمی رسید و در همین امروز ظرفیت تولید در شرکت‌ ۱۰۴ درصد است.

غلامپور با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور رکوردی خوب در تولید اتلین شرکت ثبت شود خاطرنشان کرد: در سال جاری ۵۵۰ هزار تن محصول در شرکت‌ مروارید تولید خواهد شد. 

غلامپور با تأکید براینکه ارتباطی مستقیم و نزدیک با تمام کارکنان شرکت‌ دارد تصریح کرد: یکی از اقدامات دیگر که ورود کردیم بحث انگیزشی کارکنان بوده است  و هم مراتب‌ انگیزشی را افزایش دادیم و هم نیروهای رسمی و پیمانی در بیشتر موارد یکسان دیده می شوند. 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مروارید گفت: در زمینه توجه‌ به منطقه ،  تأکید کرده ام تمام خریدها و خدمات در استان انجام گیرد و همه منابع مالی شرکت‌ را به بانک‌های استان منتقل‌ کردم‌. 

غلامپور بیان داشت:با پیگیری از طریق تعدادی بانک‌ ها و تعدادی پتروشیمی ها موفق شدیم با جمع آوری هزینه هایی یکی از جانبازان جنگ که جز جرایم غیرعمد در زندان بود آزاد کنیم. 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مروارید گفت : براساس درآمد شرکت‌ها توسط شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ؛ هزینه ای برای پرداخت  مشخص می شود و تعهد سال جاری  این شرکت‌ ۱۱ میلیارد تومان است. 

گفتنی است در این نشست‌ تعدادی از خبرنگاران دیدگاه‌ های خود درباره موضوعات مختلف شرکت بیان داشتند.

IMG-20230816-WA0008.jpg
IMG-20230816-WA0006.jpg
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.