• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
10
فرماندار دیر خبر داد؛

افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۷۵ طرح هفته دولت در بندر دیر

  • کد خبر : 17207
  • 03 شهریور 1402 - 15:20
آواي بوشهر؛ فرماندار شهرستان دیر گفت: امسال در هفته دولت ۷۵ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتباری معادل ۱۸۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان دیر افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.


به گزارش آوای بوشهر؛ یونس باربرز عصر پنجشنبه به مناسبت هفته دولت در نشست با خبرنگاران شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه، اظهار داشت: از ابتدای مسئولیت خود تاکنون هر آنچه در توان داشته‌ام برای رفع مشکلات شهرستان با نگاه کلان بکار برده و مکلف به پاسخگویی به مردم بوده‌ام.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه بی واسطه ترین ارتباط با تمام اقشار مردم داشته‌ایم، افزود: توسعه شهرستان، استان و کشور در سایه وحدت و انسجام محقق می‌شود و خبرنگاران در این راستا از هر بهانه‌ای برای تحکیم وحدت در جامعه استفاده کنند.

استفاده از ظرفیت رسانه برای توسعه استان

وی با بیان اینکه نگاه مسئولان ابتدا باید ملی و بعد از آن استانی و شهرستانی باشد، تاکید کرد: امروز قدرت رسانه‌ها بالاتر از فرماندار و استاندار و حاکمیت است و باید از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده شود.

باربرز با قدردانی از تلاش‌ها و همراهی‌های خبرنگاران، گفت: خبرنگار همه ویژگی‌های یک انسان کامل از جمله مطالبه گری، پژوهش گری و … دارد و مسائل و مشکلات را بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولین استان در رأس استاندار صادقانه برای مردم تلاش می‌کنند، افزود: با وجود کارهایی که از ابتدای انقلاب تاکنون در شهرستان دیر انجام شده اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه درازی در پیش است.

افتتاح و کلنگ زنی ۷۵ طرح در هفته دولت

فرماندار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: امسال در هفته دولت ۷۵ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتباری معادل ۱۸۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان دیر افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، البته تعدادی طرح نیز به دلیل اینکه در سامانه ثبت نشده جز طرح‌های هفته دولت اعلام نکرده‌ایم.

وی از واگذاری بخشی از زمین‌های دولتی به مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و خانواده معظم شهیدان و طرح فرزندآوری در هفته دولت خبر داد و گفت: ۸۰ هکتار زمین به حوزه شهری بردستان الحالق شده و ۵۸ هکتار زمین نیز به روستاها ملحق می‌شود که همه آنها جهت ساخت و ساز در اختیار مردم قرار می‌گیرد، همچنین ۲۵ هکتار زمین در بخش بردخون جهت احداث شهرک ساحلی در حال سپری کردن مراحل اداری است.

باربرز با بیان اینکه ما دنبال ساختاری از شورای راهبردی پتروشیمی‌ها هستیم که بتواند وظایف خود در قبال مناطق پیرامونی را انجام دهد، عنوان کرد: از نیمه دوم سال ۴۰۰ تا پایان ۴۰۱ اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان جهت اجرای طرح‌های شهرستان دیر از شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس اختصاص یافت که بخشی از این طرح‌ها نیمه تمام مانده و با پرداخت اعتبارات سال جاری فاز به فاز با اولویت طرح‌های نیمه تمام اجرا می‌شود.

مشکلات یک شبه حل نمی‌شود

وی با تاکید بر اینکه مشکلات شهرستان و استان یک شبه به وجود نیامده که یک شبه حل شود، ابراز کرد: هزینه تکمیل جاده وفاق بدلیل تعلل در اجرا، چندین برابر شده و برای احداث یک باند آن نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

باربرز با اعلام اینکه سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان توسط فرمانداری‌های دیر و کنگان به طرح جاده وفاق تزریق شد، ادامه داد: ۲۵ میلیارد تومان نیز از طرف استانداری برای این طرح در نظر گرفته شد که ۱۰ میلیارد تومان آن پرداخت و ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز در شرف تخصیص است.

تخصیص اعتبار به جاده وفاق

وی افزود: امسال نیز ۴۰ میلیارد تومان در دیر و ۳۵ میلیارد تومان در کنگان برای این طرح اختصاص می‌یابد و ۵۰ میلیارد تومان نیز از محل سفر دوم ریاست جمهوری تزریق می‌شود.

فرماندار شهرستان دیر از اجرای مناقصه جاده آبدان به دوراهک با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: بزرگراه سیراف که با اعتبارات وزارت نفت ساخته شده در هیچ نقطه آن به جز شهرستان دیر و پیچ‌های جاشک و مسیر آبدان تا دوراهک مشکل ندارد و انسان‌های زیادی در این مسیر کشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه نزدیک به دوهزار پُل در جاده‌های شهرستان دیر وجود دارد، بیان داشت: در مسیر آبدان تا دوراهک ۲۸ پُل وجود دارد و بخش بیشتر اعتبار فعلی خرج آن می‌شود و با این حساب مسیر کوتاهی از این جاده تعریض و آسفالت می‌شود.

تلاش برای ساماندهی جاده مرگ

باربرز درباره مسیر دیر به بردخون، گفت: فاز اول این طرح بطول ۵ کیلومتر با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان ۲ کیلومتر آن آسفالت شده و فاز بعدی بطول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان تا نزدیکی روستای گزخون زیرسازی شده است.

وی با اشاره به اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی سفر دوم ریاست جمهوری برای جاده دیر به بردخون، یادآور شد: هزار میلیارد تومان برای بزرگراه دیر به بوشهر از محل سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر ابلاغ شده است.

باربرز با بیان اینکه شهرستان دیر در حوزه شیلات امتیاز ویژه ای دارد و بیشترین مرز ساحلی استان را دارا است، تاکید کرد: شهرستان دیر از خور زیارت تا بردستان ۹۱ کیلومتر مرز آبی دارد و با احتساب جزایر آن ۱۹۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید به اقتصاد دریامحور اهمیت دهیم، افزود: در حوزه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس از سرمایه گذاران دعوت کرده‌ایم.

مشکلات حوزه ارتباطات

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به مشکلات حوزه ارتباطات در شهرستان دیر، خاطرنشان کرد: منطقه مطاف از حادثه خیزترین نقاط دریایی است و از هر ۱۰۰ حادثه دریایی در خلیج فارس بین تا ۶۰ تا ۷۰ مورد آن در مطاف رخ می‌دهد و باید مشکل ارتباطات این منطقه با خشکی حل کنیم.

ضرورت احداث پایگاه امداد و نجات هوایی

وی اضافه کرد: هیچ نقطه‌ای از استان بوشهر مانند شهرستان دیر در معرض بادها و حوادث دریایی نیست و احداث پایگاه امداد و نجات هوایی در این شهرستان ضروری است.

بابرز از نشست اخیر خود با مدیران کل حوزه ارتباطات خبر داد و گفت: سه دکل مخابراتی شامل یک دکل ایرانسل در روستای “گل زنی” با اعتبار ۴ میلیارد تومان، یک دکل همراه اول در روستای “کناری” و ۲ میلیارد تومان نیز برای ارتقا سایت همراه اول در دمیگز هزینه می‌شود، همچنین باطری سایت موبایل برای شرایط بحرانی و قطعی برق در سراسر شهرستان نصب می‌شود.

کمک ۱۰ میلیاردی مجمع خیرین تهران به بیمارستان دیر

وی درباره مشکلات بیمارستان امام هادی (ع)، بیان کرد: این بیمارستان در حوزه تجهیزات وضعیت بدی ندارد اما از نظر کادر پزشکی، داروخانه و پانسیون مشکلاتی دارد که به زودی ۱۰ میلیارد تومان توسط مجمع خیرین سلامت تهران به این بیمارستان پرداخت می‌شود.

باربرز عنوان کرد: در حال حاضر هزینه‌های بلیط پرواز و اسکان پزشکان این بیمارستان تأمین کرده‌ایم ولی انتطار است مسئولین بهداشت و درمان استان توجه بیشتری به این بیمارستان داشته باشند.

وی درباره اسکله خورخان، گفت: با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان این طرح به اتمام می‌رسد اما با توجه به نداشتن موج شکن، مشکل صیادان را حل نمی‌کند که با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است یک موج شکن سیار برای آن ایجاد شود.

۲۴ روستا فاقد شبکه آبرسانی

فرماندار شهرستان دیر در حوزه آب شهرستان، خاطرنشان کرد: اگرچه کیفیت آب خوب نیست اما با افزایش ورودی آب بخشی از اعتراضات مردمی را کم کرده‌ایم؛ با پیگیری‌های انجام شده بخشی از مشکلات مجتمع آب دمیگز برطرف کرده‌ایم و خط انتقال آب گشی به سرمستان در حال انجام و خط انتقال مخزن ۱۰ هزار تا اُلی نیز انجام گرفته است با این حال هنوز ۲۴ روستای شهرستان بوسیله تانکر آبرسانی می‌شود.

باربرز با اشاره به تخصیص ۴ میلیارد تومان برای تکمیل و افتتاح درمانگاه بردخون، تاکید کرد: قول‌های مبنی بر دوشیفته شدن درمانگاه حضرت مهدی (عج) گرفته‌ایم اما ما جز به شبانه روزی شدن این درمانگاه راضی نیستیم.

جذب ۴۶۱ نفر در پارس جنوبی

وی درباره وضعیت اشتغال جوانان شهرستان در پارس جنوبی، گفت: سال گذشته ۴۶۱ نفر از جوانان دیری در منطقه ویژه پارس و شرکت‌های پتروشیمی مشغول بکار شده‌اند.

باربرز با اشاره به آزمون استخدامی مجتمع گاز پارس جنوبی و جذب ۸۵۰ نفر از سراسر استان بوشهر، اظهار کرد: سهمیه جذب شهرستان‌های عسلویه و کنگان در این آزمون ۱.۴ و جم و دیر ۱.۲ است.

وی با تاکید براینکه برای ایجاد اشتغال پایدار باید زمینه استقرار صنایع بزرگ در حوزه شیلات، صنعت و کشارزی را فراهم کنیم، افزود: با بهره برداری از پتروپالایش برزویه حداقل ۴۵۰ نفر استخدام می‌شوند و اکنون ۲۰ نفر از شهرستان جذب ابن شرکت شده‌اند.

باربرز با اشاره به ارزش افزوده و سودآوری و اشتغال آفرینی بالای آبزی پروری، یادآور شد: مجوز واگذاری دو هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در بردخون به حوزه آبزی پروری گرفته شده که با عملیاتی شدن آن نه تنها شهرستان دیر بلکه شهرستان‌های همجوار نیز می‌توانند از سود آن منتفع شوند.

سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیاردی در حوزه بندری

وی افزود: از ابتدای این دولت ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه بندری سرمایه گذاری شده است که شامل یک دستگاه ایکس ری، ۳۰۰ هکتار محوطه سازی، ۴ پست اسکله رمپ و ساختمان قرنطینه و بهداشت و استاندارد و گذرنامه است.

جایگاه اول بندر دیر در صادرات یخچالی به قطر

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه گمرک بندر دیر یکی از برترین گمرکات جنوب کشور است، عنوان کرد: بندر دیر در حوزه صادرات محصولات یخچالی و تره بار به کشور قطر در جایگاه اول قرار دارد و سالانه ۱۵۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.

وی افزود: سال گذشته نزدیک به ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان دیر واریز شد و امسال نیز ۱۹۸ میلیارد اعتبار تملک دارایی وارد شهرستان شده است که کم نظیر است.

حل مشکل اسناد زمین‌های مردم

باربرز به برطرف کردن مشکل اسناد مردم اشاره و ابراز کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل اسناد روستای وحدت آباد بردخون بعد از ۳۵ سال حل کردیم و مسئله اسناد جهاد آباد و منازل واقع شده در حریم دریا در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه ۹۲ جهیزیه در راستای ازدواج آسان به نوعروسان شهرستان اهدا شده است، بیان کرد: سال گذشته ۹۰ کولر، ۹۸ یخچال و هزار منبع آب بین مددجویان کمیته امداد توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: افق پیش روی شهرستان دیر بسیار خوب است و چه بخواهیم و نخواهیم توسعه پیدا می‌کند.

در پایان از خبرنگاران چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر حاضر در این نشست تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.