• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
رئیس جمهور رئیسی در عسلویه:

مخالفتی با واردات ته لنجی نداریم/ کالایی که در کشور داریم نباید وارد شود/تقاضا از استاندار بوشهر برای رفع مشکل آب شرب عسلویه/ اولویت اشتغال بومی در صنایع/ توسعه مراکز درمانی حق مردم عسلویه و استان بوشهر است/ افزایش ۵۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی

  • کد خبر : 17267
  • 06 شهریور 1402 - 12:27
رئیسی رفع مشکلات لنج‌داران و واردات کالای همراه ملوان را یکی دیگر از مشکلات مهم در استان بوشهر دانست و اضافه کرد: باید واردات مورد نیاز کشور از طریق دریا به صورت جدی دنبال شود. ما مخالفتی با این موضوع نداریم و باید این کار توسط لنج‌داران و ملوانان انجام شود.

رئیس دولت سیزدهم در عسلویه گفت: کالایی که در کشور تولید می‌شود نباید وارد شود ولی کالاهای مورد نیاز کشور باید وارد شود و باید نیازهای مردم کشور از این طریق وارد شود تا مشکل مردم حل شود.

به گزارش آوای بوشهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار داشت: دوست داشتم امروز فرصت داشتیم که با مردم همه مناطق استان دیدار داشتیم و فرصت محدود بود و این مهم محقق نشد.

وی حضور در جمع مردم عسلویه را یک توفیق دانست و اضافه کرد: کارهای بزرگی در حوزه نفت و گاز توسط متخصصان داخلی انجام شده است که در خور تحسین است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرکت‌های خارجی به تعهد خود در فاز ۱۱ پارس جنوبی عمل نکرده بودند، تصریح کرد: اراده پولادین جوانان ایرانی و متخصصین ما در این میدان افتخار آفرین شد.

وی بیان کرد: جابجایی یک سکو از یک فاز به یک فاز دیگر از لحاظ فنی کار بزرگی است و این کار کاملاً به دست متخصصان داخلی به نتیجه رسیده است و در کوتاه‌ترین زمان انجام شده است.

رئیسی با اشاره به صرفه‌جویی‌های مالی صورت گرفته در این پروژه تصریح کرد: شاهد احقاق حق کشور از میادین کشور هستیم که کارهای بزرگی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: متخصصان برای انجام این کارهای بزرگ سختی‌های فراوانی را متحمل می‌شوند که از آنها و خانواده‌های صبور آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تولید گاز در فاز ۱۱ پارس جنوبی تا ۵۰ میلیون متر مکعب گاز افزایش می‌یابد افزود: این کارها در شرکت نفت و مجموعه حوزه انرژی در کشور با انگیزه در حال انجام است.

وی تاکید کرد: باید افتخار کنیم که در مجموعه صنعت نفت ما جایی برای مستشاران خارجی نیست. در سفر به آفریقای جنوبی به من گفتند که پنج پالایشگاه نیاز به به‌روزرسانی دارند و خواستند از توانایی متخصصان ما استفاده کنند. وزیر نفت هم برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور آفریقای جنوبی قول کمک دادند.

رئیسی با اشاره به اینکه متخصصان ما در کشورهای مختلف به ارائه خدمات فنی و مهندسی می‌پردازند افزود: ما توان انتقال دانش را داریم و فناوری و دانش را به دیگر کشورها صادر کنیم. این برای ما تولید قدرت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه توان نیروهای دفاعی ما برای کشور تولید اقتدار کرده است گفت: قدرت اقتصادی و قدرت دفاعی برای یک کشور ایجاد اقتدار می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش داریم در میادین مشترک عقب نمانیم اظهار داشت: نسبت به مسائل مردم این منطقه هم پیگیر هستیم. آب شرب یکی از مسائل مهم است که از استاندار می‌خواهم که کار را به حد دنبال کنند تا مشکل آب شرب حل شود تا مردم گرفتار مشکل آب شرب نباشند.

وی رفع مشکلات لنج‌داران و واردات کالای همراه ملوان را یکی دیگر از مشکلات مهم در استان بوشهر دانست و اضافه کرد: باید واردات مورد نیاز کشور از طریق دریا به صورت جدی دنبال شود. ما مخالفتی با این موضوع نداریم و باید این کار توسط لنج‌داران و ملوانان انجام شود.

رئیسی افزود: کالایی که در کشور تولید می‌شود نباید وارد شود ولی کالاهای مورد نیاز کشور باید وارد شود و باید نیازهای مردم کشور از این طریق وارد شود تا مشکل مردم حل شود.

وی به موضوع مشعل‌سوزی در پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: این گازها می‌تواند در شبکه داخلی مصرف شوند ولی اکنون در حال آلوده‌کردن منطقه هستند. از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای جلوگیری از مشعل‌سوزی استفاده می‌شود. این از کارهای اولویت‌داری است که در کشور دنبال می‌شود. طی ماه‌ها و سال‌های آتی این مسئله حل می‌شود تا تبدیل به ثروت شود.

رئیس جمهور توسعه مرکز درمانی در استان بوشهر و شهرستان عسلویه را یک خواسته بحق دانست و بیان کرد: این موضوع در حوزه مسئولیت اجتماعی دیده می‌شود. ۶.۵ هزار میلیارد تومان برای مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه‌یافتگی استان بوشهر در نظر گرفته شده است.

وی از آمادگی برای افزایش میزان اعتبارات مسئولیت‌ های اجتماعی خبر داد و افزود: بومی‌ گزینی برای اشتغال باید در اولویت باشد. برای ما استفاده از نیروی کارآمد بومی اولویت دارد و حتماً باید نیروی بومی مورد استفاده قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.