• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10

ستاد صبر در دستگاه قضایی جم تشکیل شد/ فرهنگسازی برای صلح و سازش از اهداف این ستاد می باشد

  • کد خبر : 18600
  • 10 آبان 1402 - 22:50
با حکم مدیر کل دادگستری استان بوشهر اعضای ستاد صبر و صلح یاران شهرستان انتخاب و احکام آنها صادر شد.

به گزارش آوای بوشهر در آیینی با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان جم اعضای ستاد صبر و صلح یاران شهرستان جم معرفی شدند.

رئیس دادگستری شهرستان جم در این آیین گفت: مقدمات انتخابات اعضای ستاد صبر و صلح یاران شهرستان جم از زمان ریاست قبلی دادگستری شروع و امروز احکام اعضا صادر شد.

ضمیری هدف از تشکیل این ستاد و انتخاب اعضا صلح یار را پیشگیری وکاهش دعاوی وایجاد صلح وسازش اعلام کرد خاطر نشان ساخت : قوه قضائیه تقریبا از چند سال پیش ستادی با عنوان ستاد ملی صبر( صلح، بخشایش، رضایت) را تشکیل داد که به دنبال آن نیز این ستاد در شهرستان جم نیز تشکیل شد بر این اساس که این ستادها با حضور فرهیختگان، بزرگان، معتمدین و کسانی که مورد اعتماد مردم هستند، شکل گرفته تا در مواقع ضروری از جمله در راستای حل اختلافات از وجود آنان استفاده شود.

رئیس دادگستری شهرستان جم ابراز امیدواری کرد : با شروع به کار رسمی ستاد صبر در شهرستان و با همکاری مردم بخصوص طرفین دعوی در پرونده ها دعوی منجر به صلح وسازش ورود شکایات سیر نزولی داشته باشد.

وی در جمع صلح یاران اظهار داشت: توقع می رود شما با صبر وحوصله و دلسوزی با طرفین دعوی صحبت وزمینه سازش را فراهم نمایید. 

دادستان جم  نیز در جلسه تشکیل ستاد صبر شهرستان، اظهار کرد: کلمه صبر مخفف، صلح، بخشایش و رضایت است، تا افراد را به اهتمام در موضوع عفو، گذشت و ایثار دعوت نماید.

فتحی پناه افزود: امروزه آسیب های اجتماعی زیادی در جامعه شکل گرفته و رسیدگی صرف قضایی نمی تواند به فصل کامل خصومت منجر شود  که در این راستا ورود ستاد صبر و تشکیلات طراحی شده در نهادینه شدن فرهنگ مهربانی و گذشت و ترویج صلح و سازش موثر است.

لازم به ذکر است در پایان جلسه خلیل زارعی رئیس مجتمع شورای حل اختلاف بعنوان مسئول هماهنگی امور صلح یاران شهرستان جم معرفی شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.