• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

برگزیدگان چهارمین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور معرفی شدند

  • کد خبر : 19434
  • 19 دی 1402 - 12:07
برگزیدگان چهارمین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور شاعر فقید ” گناوه ای” در بخش‌های “پژوهش “، “غزل” و” کتاب غزل “(جایزه مستقل غزل)، معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش آوای بوشهر ؛ دبیر چهارمین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در بخش پایانی این رویداد ادبی ، بر اساس رای هیات داوران ” احمد جمعه‌پور” از بوشهر با مقاله «پژوهشی در کهن‌ترین غزل‌های حافظ با نگاهی تاریخ‌گرایانه» نشان جایزه را دریافت کرد.

” حسن فرهادی” گفت: همچنین بنا به رای هیات داوران “ملیحه بهادران شیروان ” در بخش غزل‌های ارسالی برای دومین سال پیاپی موفق به دریافت نشان چهارمین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور شد.

وی افزود: در بخش کتاب غزل نیز نشان این دوره به کتاب «سپیدچالگی» سروده “علی‌رضا الیاسی” رسید.

دبیر چهارمین جایزه ملی غزل حسین جلال پور یادآورشد: در مراسم پایانی این رویداد ادبی، از همه نامزدهای راه‌ یافته به مرحله پایانی چهارمین جایزه ملی حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) تقدیر شد.

وی افزود: آیین اختتامیه چهارمین دوره این جایزه به‌منظور پاسداشت سه دهه حضور تاثیرگذار این شاعر و پژوهشگر در عرصه غزل پیشرو ایران در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس برگزار شد.

زنده یاد حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه ” کلاغ بعد از کلاغ ” یکی از کتاب‌های نمونه این جریان به‌شمار می‌رود.

این شاعر فقید در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به‌عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.

تصحیح دیوان‌های اشعار “محمدخان دشتی” و” خواجوی کرمانی ” از دیگر آثار این شاعر فقید است و علاوه بر آن نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری از او برجای مانده‌است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر درگذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=19434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.