• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
4

معرفی گزینه های پیشنهادی استانداری به وزارت کشور/ اولین عوارض آلایندگی عسلویه به دو استان همجوار/ ترافیک مدیران در راه تهران

  • کد خبر : 21653
  • 10 شهریور 1403 - 10:53

 نخست اینکه؛ برخی مدیران کل دستگاههای اجرایی استان بوشهر هنوز در حال و هوای دولت قبل سیر می کنند، طوری که در هفته دولت، برای بنر پروژه های خود شعار و تصاویر رییس دولت سیزدهم مورد استفاده قرار داده و تصویری از شعار دولت وفاق توسط آنها مشاهده نشد.  همزمان با افزایش قطع برق های […]

???? نخست اینکه؛ برخی مدیران کل دستگاههای اجرایی استان بوشهر هنوز در حال و هوای دولت قبل سیر می کنند، طوری که در هفته دولت، برای بنر پروژه های خود شعار و تصاویر رییس دولت سیزدهم مورد استفاده قرار داده و تصویری از شعار دولت وفاق توسط آنها مشاهده نشد.

???? همزمان با افزایش قطع برق های تابستانی، برخی کارشناسان روی مستقل شدن برق منطقه ای استان بوشهر از فارس تاکید دوباره می کنند. به عقیده آنها، با توجه به اینکه ظرفیت تولید برق استان از مصرف آن بیشتر است، درصورت مستقل شدن برق منطقه ای، زمینه های دفاع از حقوق استان بوشهر فراهم تر است.

???? بعد از یک ماه بلاتکلیفی ریاست اتاق اصناف مرکز استان بوشهرکه ناشی از لغو شرایط “امید سامری” ریییس قبلی این مجموعه بود، با ضرب الاجل مقام قضایی، سرانجام مرتضی رجبی به عنوان سرپرست ریاست اتاق تعیین شد. همزمان سعید آرمند از صنف مصالح ساختمانی هم به عنوان عضو علی البدل وارد هیات رئیسه گردید.

???? گویا مدیرکل ورزش و جوانان استان با نیروی دست راست خود دچار مشکل شده و او را از مشاور و مدیر اجرایی مدیرکل به تنگستان فرستاده است. همچنین ایشان را (علی پولادیان) از سرپرستی هیات جودو استان تغییر داده است. درباره هیات جودو بوشهر هم تکته عجیب اینکه طی ۱۶ ماهی که جمالی رییس این هیات به سرپرستی و سپس مدیرکلی ورزش استان منصوب شده، تاکنون سه سرپرست برای هیات جودو تعیین شده، ولی از برگزاری مجمع انتخابات رییس هیات خبری نیست.

???? براساس گزارش پزشکی قانونی، بوشهر از نظر غرق شدگی طی سالجاری رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است. براین اساس، تا پایان مردادماه ۵۸ مورد غرق شدگی در استان ثبت شده و بوشهر بعد از مازندران و فارس در رتبه سوم قرار دارد.

???? فرهنگ و هنر غایب بزرگ پروژه های هفته دولت امسال بود، طوری که هیچ سهمی از افتتاح یا کلنگ زنی ها نداشت. بسیاری از پروژه های زیرساختی بخش فرهنگ استان از جمله مجتمع های فرهنگی عسلویه و آبپخش، تالار مرکزی بوشهر، کتابخانه مرکزی و… سالهاست از این دولت به دولت بعد جابجا می شوند ولی خبری از بهره برداری شان نیست.

???? در گزارش اخیر بانک مرکزی، بیشترین سهم وام دهی بانک ها به کارمندان خود مربوط به بانک های سپه، ملی و صادرات بوده است.

???? برای نخستین بار عوارض آلایندگی عسلویه سهم استان های فارس و هرمزگان هم شد. این تغییر براساس پیگیری نمایندگان سابق این استان ها رقم خورد و به دلیل اختلافات پیش آمده درباره آئین نامه توزیع و سهم هر استان از عوارض آلایندگی که باید توسط سازمان محیط زیست تدوین می شد، پرداخت آن طی حدود دو سال گذشته معلق گردیده بود. طبق اعلام استاندار هرمزگان، ۷۷ میلیارد تومان عوارض آلایندگی عسلویه به حساب خزانه این استان واریز شده است. به گفته دوستی، این موضوع مطالبه چندین ساله بوده و سهم هرمزگان از عوارض آلایندگی عسلویه ۱۱.۹ درصد کل مبلغ تعیین گردیده است. مدیرکل مالیاتی استان فارس هم گفته: برای نخستین بار ۱۵۳ میلیارد تومان به عنوان بخشی از عوارض صنایع آلاینده عسلویه به استان فارس پرداخت شد که بین شهرداری ها و دهیاری های متاثر از این آلودگی ها در شهرستان های لامرد و مهر توزیع می شود. به گفته وی، سهم فارس از کل عوارض آلایندگی پارس جنوبی ۲۳٫۸ درصد است. با این حساب، بیش از ۳۵ درصد عوارض آلایندگی پارس جنوبی به دو استان همجوار بوشهر رسیده و با توجه به توان رایزنی مسئولان این استان ها، اگر سهم این استان ها از برابر استان بوشهر شد، نباید تعجب کرد.

???? آئین بهره برداری از واحدهای تجاری مجموعه “بوشهر مال” به زمان دیگری موکول شد. با توجه به هاهنگی های صورت گرفته، قرار بود امروز (شنبه) با حضور استاندار این مراسم برگزار شود، ولی صبح امروز منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از لغو این مراسم خبر داد.

???? در میان نمایندگان استان در مجلس، ابراهیم رضایی و جعفر پورکبگانی در اظهارنظرهای رسانه ای یا شبکه های اجتماعی نسبت به رای اعتماد مجلس به همه ۱۹ وزیر پیشنهادی پزشکیان انتقاد کرده یا اظهارات رییس جمهور در دفاع از وزرا را خلاف واقع و هزینه از رهبری دانسته اند. یکی از نگرانی ها این است که نمایندگان شهرستانی با اصرار بر مخالفت خود با دولت مستقر و بازی در میدانی که نمایندگان تندروی پایتخت برای آنها تعریف کرده اند، از پیگیری مطالبات حوزه انتخابیه خود باز مانده و راههای تعامل و اثرگذاری با وزرا برای شان بسته شود.

???? به دلیل ناقص بودن پروژه ۷۴ واحدی نهضت ملی مسکن در خورموج، رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر از افتتاح ان در هفته دولت خودداری کرد. وی همچنین در سالن محل برگزاری مراسم هفته دولت در شهرستان دشتی، مدیران بنیاد مسکن، برق، گاز و شهردار خورموج را به بالای سن مراسم فراخواند و از آنها خواسته زمان تکمیل پروژه را اعلام کنند. در حین اعلام فرصت چند روز و یک هفته ای توسط این مدیران، امام جمعه خورموج وساطت کرده و از مدیران خواست طی ۱۰ روز این پروژه را تکمیل کنند تا غائله تمام شود!

???? با خبر شدیم پروژه ساحل سازی شهرداری بوشهر در اراضی آزاد شده پشت پارک شغاب به سمت آبشیرین کن متوقف شده است. شایسته است استاندار بوشهر و دستگاه قضایی از این اقدام راهگشای دولت قبل درخصوص آزادسازی سواحل حمایت کرده و مشکلات پیش روی ادامه این پروژه را مرتفع کنند تا این تصور شکل نگیرد که با تغییر دولت ها، مصوبات امیدبخش هم به باد فراموشی سپرده می شود.

???? جمعی از پرستاران معترض که هفته گذشته برای پیگیری مطالبات خود مقابل استانداری تجمع کردند، از نحوه برخوردهای پیش آمده گلایه دارند. آنها توقع داشتند زمینه گفتگو و نشستی برای بررسی خواسته های شان فراهم شود.

???? مدیرعامل منطقه ویژه پارس آمار معاون سیاسی استانداری را رد کرد. سخاوت اسدی با تکذیب موضوع نامه جعلی برای جا زدن اشتغال افراد بومی در پارس جنوبی گفت: ۱۵۰ نامه جعلی برای اشتغال در منطقه پارس جنوبی تکذیب می‌شود اما با این حال پنج نامه در دست بررسی قرار گرفته است. وی افزود: این منطقه تاکنون هیچ نامه جعلی صادر نکرده بلکه از چنین نامه‌های طرح شکایت می شود.

???? مجروح شدن مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری در زمان کلنگ زنی بیمارستان کنگان تکذیب شد. گویا این متن به صورت طنز منتشر شده بود، ولی در قالب خبر در فضای مجازی دست به دست و وایرال شد!

???? بسیاری از مدیران کل طی هفته قبل در تهران بوده اند. گویا شرکت در مراسم تودیع و معارفه وزرا بهانه این سفرها بوده، ولی برخی مطلعین، این سفرها را زیر سر پوچ های میگو می دانند که طی روزهای گذشته تعدادشان در پروازهای بوشهر- تهران به شکل غیرعادی زیاد شده بود!

???? شنیده می شود گزینه های پیشنهادی ستاد پزشکیان برای استانداری بوشهر که از چهره های خوشنام و دارای رزومه موفق هستند، به وزارت کشور و ریاست جمهوری پیشنهاد شده است. باید دید با شروع انتصاب استانداران، رویکرد دولت در این زمینه به سمت و سوی بومی یا غیربومی ها می چرخد و تا چه اندازه پیشنهاد ستادها در تعیین استانداران موثر است.

???? قطع برق که در هفته های اخیر افزایش یافته، ارتباطات تلفن همراه را هم مختل کرده است. این موضوع در روستاها بیشتر نمود دارد.

???? دست آخر اینکه؛ همزمان با آخرین تعطیلات تابستانی که تب سفرها بالا می گیرد، آمار سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد در ۵سال اخیر، شهریور مرگبارترین ‌ماه سال به لحاظ حوادث جاده‌ ای است. این یعنی به صدا درآمدن زنگ خطر برای همه افرادی که قصد دارند در روزهای پیش رو، راهی جاده‌ها در سراسر کشور شوند، از این رو باید احتیاط بیشتری در رانندگی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21653

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.