• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

رویداد رسانه ای نون؛ معنایی عمیق تر از رویداد/ از سوادی ملی شدن تا ارتقا جایگاه رسانه های استان

  • کد خبر : 21762
  • 20 شهریور 1403 - 21:03
آوای بوشهر: رونمایی از تیزر برگزاری این رویداد در آئین اختتامیه برای سومین سال پیاپی در حوزه جنوب کشور و محدود به ۶ استان جنوبی نوید بخش آغاز مسیری شد که می‌توانیم سالانه شاهد برگزاری یک فستیوال بزرگ و منسجم به میزبانی نگین سبز بوشهر در حوزه رسانه در سطح کشور باشیم...

علی اکر قیصری

به گزارش آینه جم، دومین رویداد رسانه ای استان بوشهر روز چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ شهریورماه در جنوبی ترین نقطه استان بوشهر با استقبال گسترده خبرنگاران، فعالان حوزه رسانه و خبر برگزار شد.

رویداد رسانه ای استان بوشهر برای دومین سال پیاپی با حضور اساتید برتر کشوری به کار خود ادامه داد تا نشان دهد جنوب بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور می‌تواند نکته اتکایی برای این فستیوال عظیم در بحث معرفی رسانه ها وعلم آموزی خبری در سطح کشور باشد.

حضور جوانان و نوجوانان علاقمند به حوزه رسانه، تقویت علم خبر و خبر نویسی، استقبال گسترده خبرنگاران بوشهری از این رویداد و کیفیت برگزاری کارگاه ها، آن را باشکوه تر از قبل جلوه می‌داد؛ تا زمینه ساز مسیری روشن جهت شناسایی استعدادها و معرفی آنها در عرصه خبر و خبر نویسی باشد.

با این حال افزایش تعداد اثرهای ارسالی به دبیرخانه رویداد، بهبود کیفیت آن و رقابت نزدیک شرکت کنندگان خود دلیل آشکاری بر این رویداد منسجم داشت؛ تا جای که برای همگان جای تعجب داشت این رویداد کوچک چگونه رشد کرده و حال بدون حمایت خاصی نقش مهمی در ارتقا جایگاه رسانه های استان بوشهر در سطح کشور دارد.

رونمایی از تیزر برگزاری این رویداد در آئین اختتامیه برای سومین سال پیاپی در حوزه جنوب کشور و محدود به ۶ استان جنوبی نوید بخش آغاز مسیری شد که می‌توانیم سالانه شاهد برگزاری یک فستیوال بزرگ و منسجم به میزبانی نگین سیز بوشهر در حوزه رسانه در سطح کشور باشیم.

حتی ادامه این فستیوال با عنوان رویداد رسانه ای استان بوشهر می‌تواند به زیباترین شکل ظرفیت های رسانه ای استان را سطح کشور معرفی کند.

یکی از خبرنگاران بوشهری در این رویداد به افزایش کیفیت کارگاه آموزشی آن اشاره کرد و گفت: حضور اساتید برتر کشوری در این رویداد باعث افزایش و بهبود کیفیت کارگاه آموزشی خبرنویسی، یادداشت نویسی و گزارش نویسی شده است.

محمد رجایی به نظم و انسجام قوی در برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: تقویت رسانه ها با فراهم کردن زمینه آموزش و علم آموزی حوزه رسانه باعث جذب نوجوان به این حرفه خواهد شد.

وی در بخش دیگر به نحوه تدریس اساتید این رویداد اشاره کرد و بیان داشت: بروز بودن یک خبرنگار به آخرین تغییرات و تحولات حوزه رسانه و خبر لازمه افزایش کارایی و اثر گذاری رسانه های استان است.

مدرس کارگاه های کشوری خبر نویسی در این رویداد به اثر گذاری و ظرفیت رسانه های محلی اشاره کرد و گفت: رسانه ها می‌توانند در حوزه توسعه و پیشرفت جامعه، فرهنگ سازی و بهبود وضعیت گام ها مهمی بردارند.

رضا غبیشابی با بیان اینکه علم خبر نویسی نوین در پویایی رسانه های محلی تأثیر مستقیمی دارد، بیان داشت: رویداد رسانه ای استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم به وجود آمده در این استان است که کمک شایانی به ارتقا جایگاه رسانه های آن خواهد کرد.

دبیر برگزاری این رویداد با بیان اینکه نظم در برگزاری و حضور اساتید برتر مهمترین برنامه این دوره بوده است و برگزاری کارگاه های آموزشی به صورت چرخشی، مشخص کردن اولویت ها در تدریس از تغییرات مهم این دوره برشمرد.

عباس اعتمادی پور به حضور پر رنگ دوستان رسانه ای در این رویداد اشاره کرد و گفت: استقبال دوستان رسانه ای از کارگاه های آموزشی و افزایش تعداد افراد متقاضی حضور در عرصه خبر و خبر نویسی باعث پویایی این رویداد شد.

وی ابراز امیدواری کرد سال آینده با همکاری دوستان رسانه ای این فستیوال باشکوه تر برگزار شود.

مهرداد خدیر مدیر مسئول سایت عصر ایران و یونس شکرخواه پدر روزنامه نگاری آنلاین در سخنانی به کیفیت سؤالات و مباحث مطرح شده در این رویداد اشاره کردند و از آن به عنوان یک فستیوال تمام عیار در سطح رسانه های کشور نام بردند.

با تفاسیر که رویداد رسانه استان بوشهر حالت گسترده تری به خود گرفت است و به سمت ملی شدن با مرکزیت استان بوشهر در حال حرکت است؛ باید دید آیا همه مسوولان استان بوشهر و مدیران صنایع نفت و گاز و پتروشیمی برای حمایت از این جشنواره پای کار خواهند بود و می‌توانند استان بوشهر به عنوان قطب رسانه ای کشور معرفی کنند؟

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.