• امروز : شنبه - ۳ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - جماد أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 23 November - 2024
9
بخش دوم و پایانی؛

مدیر عامل فجر جم: حضور ما در فجر جم، فرصت است / اختصاص ۱۰ میلیاردتومان برای بهسازی مسیر جم-پالایشگاه/ قرار نیست تا ابدالدهر مسئولیت جاده با فجر باشد/ برنامه ریزی برای احیای قنات خبیتو و بهسازی جاده پالایشگاه ریز/ پالایشگاه دیگر مالک فرودگاه نیست

  • کد خبر : 18228
  • 25 مهر 1402 - 19:28
این جاده را در گذشته شرکت فجر جم ساخته است اما قرار نیست تا ابدالدهر وظیفه شرکت، نگهداری و توسعه مسیر باشد و سازمان های مرتبط باید متولی باشند هر چند وزارت نفت هم کمک خواهد کرد. اگر استدلال این است که مسیر جم-پالایشگاه متعلق به فجر جم است آیا ما می توانیم بیل زیرش کنیم و بگوییم مسیر متعلق به خودمان است!

آوای بوشهر؛ مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: بهسازی جاده جم-پالایشگاه از دغدغه های ۳۲ ساله من است و برای سال جاری توانسته ایم ۱۰ میلیارد تومان برای این مسیر اعتبار جذب کنیم.

به گزارش آوای بوشهر؛ سید مهدی هاشمی در نشست با خبرنگاران شهرستان جم با اظهار تاسف از تصادفات فوتی جاده جم-پالایشگاه اظهار داشت: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا جاده جم-پالایشگاه بهسازی شود چرا که اتفاقات تلخ این مسیر، ممکن است برای هر کدام از ما اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه جاده جم-پالایشگاه معارض دارد و طبق پروتکل های تعریف شده، متولی رفع معارض سازمان دیگری است تصریح کرد: طبق آخرین توافقات انجام شده در سال های گذشته، قرار بود معارضین مسیر توسط کسان دیگری رفع شود که به هر دلیلی انجام نشده و یکی از معارضین می گوید زمین معوض را با سند به من دهید تا اجازه عبور جاده جدید را بدهم که سندی نداریم.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار آوای بوشهر در خصوص مالکیت شرکت فجر جم بر جاده جم-پالایشگاه تاکید کرد: این جاده را در گذشته شرکت فجر جم ساخته است اما قرار نیست تا ابدالدهر وظیفه شرکت، نگهداری و توسعه مسیر باشد و سازمان های مرتبط باید متولی باشند هر چند وزارت نفت هم کمک خواهد کرد.

وی افزود: اگر استدلال این است که مسیر جم-پالایشگاه متعلق به فجر جم است آیا ما می توانیم بیل زیرش کنیم و بگوییم مسیر متعلق به خودمان است!

مدیر عامل فجر جم با بیان اینکه حضور ما در شرکت پالایش گاز فجر جم برای شهرستان فرصت است خاطر نشان کرد: در سال جاری توانسته ایم ۱۰ میلیارد تومان برای بهسازی جاده جم پالایشگاه جذب کنیم که اگر معارض نبود می شد حداقل تعدادی از پیچ های خطرناک را می شد اصلاح کرد.

وی به موضوع تامین اعتبار پروژه انتقال آب سیراف جم توسط شرکت های پتروشیمی و شرکت ملی گاز ایران اشاره کرد و گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه توسط شرکت ملی گاز تامین شد که ۴۰ میلیارد تومان توسط مجتمع گاز پارس جنوبی و ۳۰ میلیارد تومان هم توسط شرکت فجر جم پرداخت شد.

سید مهدی هاشمی اضافه کرد: تامین تامین برق این پروژه هم با مساعدت مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی حل شد تا شاهد افتتاح فاز اول پروژه باشیم در حالی که انتقال آب وظیفه سازمان دیگری بود اما شرکت ملی گاز کمک کرد تا کار به سرانجام برسد.

وی از تامین اعتبار الحاقی خط انتقال آب سدباغان هم خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط انتقال سد باغان تامین شد که تاکنون با ارائه صورت وضعیت و تایید آب منطقه ای استان، حدود ۴۲ میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم با بیان اینکه فرودگاه توحید جم دیگر در تملک شرکت پالایش گاز فجر جم نیست اظهار داشت: به علت مطرح شدن موضوع خصوصی سازی شرکت فجر جم، مالکیت فرودگاه به شرکت ملی گاز ایران واگذار شده و هم اکنون فقط برخی خدمات توسط شرکت فجر جم ارائه می شود.

وی افزود: راه اندازی فرودگاه را یکی از عوامل توسعه جامعه است و نباید به آن نگاه اقتصادی و منفعت طلبانه داشت و به دلیل محدودیت هایی مثل بلندمرتبه سازی با راه اندازی مجدد موافق نبود. گفته می شد شرکت فجر جم برای صرفه اقتصادی پروازهای فرودگاه را متوقف کرد اگر این نگاه منفعت طلبانه درست نباشد بدیهی است که نگاه منفعت طلبانه شخصی برخی ها در مورد راه اندازی مجدد فرودگاه هم نباید وجود داشته باشد. طبیعی است که که منافع اجتماعی، فرهنگی و توسعه ای مقدم بر سوددهی فردی و منفعت شخصی است و همه باید نگاه کلان نگر توسعه ای داشته باشیم.

سید مهدی هاشمی به کمک های شرکت پالایش گاز فجر جم در حوزه آموزشی اشاره کرد و گفت: برای کمک به ارتقای کمی و کیفی زیرساخت های آموزشی تعدادی کلاس درس را در مجتمع مسکونی پارس جم اضافه کردیم و حتی خوابگاه کارمندان ارشد شرکت را به کلاس درس تبدیل کردیم.

وی از تامین نوشت افزار برای دانش آموزان مددجوی کمیته امداد و بهزیستی شهرستان جم خبر داد و افزود: طبق تفاهم نامه ای که سال گذشته با آموزش و پرورش جم داشتیم که شامل بازدید دانش آموزان از مراکز صنعتی و تامین نیروی آموزش تخصصی برخی رشته های فنی بود و امسال هم علاوه بر این موارد، استفاده از ظرفیت سینما را هم به این تفاهم نامه اضافه کردیم.

هاشمی اولویت شرکت فجر جم را جذب نیروی بومی دانست و تصریح کرد: در جذب نیرو اگر امکان جذب وجود داشته باشد حتما از نیروی بومی استفاده می کنیم چرا که استفاده از ظرفیت نیروی بومی هزینه های کمتری را هم به همراه دارد.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم از برنامه ریزی برای اجرای ۳ طرح عمرانی در شهرستان خبر داد و گفت: احیای قنات خبیتو که بخشی از آن در محوطه شرکت قرار دارد، احداث مخزن بتنی در روستای کوری حیاتی  برای تامین آب پایدار این روستا و روستاهای مجاور، بهسازی راه پالایشگاه به ریز که این پیشنهادات را قرار است در کمیته اعتبارات شرکت ملی گاز مطرح و انشالله اجرایی کنیم.

سید مهدی هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار آوای بوشهر در خصوص برخی حواشی در خصوص معرفی کارمندان نمونه این شرکت نیز اظهار داشت: روند انتخاب کارمند نمونه در وزارت نفت و شرکت پالایش گاز فجر جم، دقیق و بر اساس معیارهای قابل اندازه گیری است و بدیهی است که اگر کسی تخلفی یا فسادی داشته باشد هرگز نمی تواند در شرکت فجر جم جایی داشته باشد و قطعا از انتخاب کارمندان نمونه شرکت دفاع می کنیم.

هاشمی همچنین به افزایش سقف اضافه کاری کارکنان پیمانکاری شرکت فجر جم برای کمک به معیشت این نیروها اشاره کرد و افزود: از بدو حضور در شرکت فجر جم، تعطیلی روزهای پنج شنبه را مشابه سایر کارمندان برای کارکنان پیمانی برقرار کردم تا اگر قرار است روز پنج شنبه نیرویی به فعالیت کاری بپردازد مابه ازای آن اضافه کار دریافت کند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. از اینکه جناب مهندس هاشمی یک فرد بومی مدیریت را بعهده دارد خوشحالیم و درکنار این خوشحالی سطح توقعات هم قطعا بالاتر هست ضمن احترامی که برای مهندس قایل هستم این مصاحبه را کاملا فرار رو به جلو مدیرعامل دیدم مورد یک در بحث آب شرکت فجر جم تمام ذخایر آب شهرستان را در این سی و اندی سال مکیده و استفاده کرده در حالیکه تامین آب این واحد تولیدی و شهرک نشینان قرار نبوده از ذخایر آب زیرزمینی اینجا تامین شود ثانیا در خصوص راه های مواصلاتی که مدیر عامل ادعا میکند توسط این شرکت احداث شده باید بعرض برسانم این یک راه مال رو قدیمی بود که در زمان ساخت پالایشگاه توسط شرکت دایلیم بعنوان تجهیز کاذگاه و حمل متریال پروژه بدون رعایت اصول هندسی و‌مهندسی یک روکش گردید و جز تعهدات پالایشگاه بوده که بلوار ۴۵متری از جم تا درب شرکت احداث کند اما در بحث اینکه راه به ما تعلق ندارد کاملا درست مرگ یک بار شیون بک بار بشینید با مسولین مربوطه تکلیف مردم را برای یک بار مشخص کنید مردم حتی برای گرفتن یک استعلام هم بلاتکلیفند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.