• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
3

  دستاوردهای علمی و فنی پتروشیمی جم در بزرگ‌ترین نمایشگاه پلاستیک جهان در کشور چین

  • کد خبر : 20461
  • 08 اردیبهشت 1403 - 20:25
جذب مشتریان جدید، تعامل و همکاری با تامین‌کنندگان، عقد قرارداد و مذاکرات مفید، حاصل حضور فعال و همه‌جانبه پتروشیمی جم در نمایشگاه چاینا پلاس 2024 بود.

به گزارش آوای بوشهر وبه نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم؛مذاکرات فشرده از پیش تعیین شده کارشناسان و متخصصان پتروشیمی جم در روزهای شلوغ این غرفه، با تولیدکنندگان قطعات اکسترودر از جمله JR Machine در خصوص برخی پارامترهای فنی- بازرگانی انجام شد و مقرر شد همکاران فنی این مجموعه در ایران در بازدید از مجتمع پتروشیمی جم یک سری پارامترها را بررسی نمایند.

از جلسات حائز اهمیت این نمایشگاه مذاکراتی با شرکت‌های Junior Machinery و DEX که طراح و سازنده دستگاه اکسترودر و تامین‌کننده قطعات مربوطه هستند برگزار شد که به نتایج قابل قبولی رسید و همچنین همکاران فنی پتروشیمی جم با شرکت Junior در خصوص تسریع در عقد قراردادی درزمینه تامین شفت و اکسترودر واحد  PEمذاکراتی صورت گرفت.

در ادامه با شرکت ZMI که در حال حاضر یکی از تامین‌کنندگان مواد شیمیایی مصرفی جم می‌باشد جلسه‌ای تشکیل گردید و از آنجایکه این شرکت فعالیت‌های خود را توسعه داده است می‌توان در زمینه مناقصات و تامین ماده شیمیایی از ظرفیت‌های آن استفاده کرد.

در خصوص مواد افزودنی نیز با شرکت‌های یوزان (USEON) و organics Fine مذاکراتی صورت گرفت و اطلاعات مواد شیمیایی مربوطه از ایشان اخذ شده و قرار شد ضمن بررسی، برنامه‌ریزی برای تهیه مواد مورد نیاز صورت بگیرد. همچنین در رابطه با تامین مستربچ مشکی از چندین غرفه مربوط به شرکت‌های چینی بازدید به عمل آمد و همچنین برنامه‌ریزی شد که شرکت‌های تولیدکننده مواد افزودنی، آمار تولیدکنندگان مستربچ مشکی را تهیه و ارسال کنند.

شایان ذکر است چندین جلسه دیگر نیز با شرکت‌های تولیدکننده مواد شیمیایی که اغلب مواد افزودنی تولید می‌کردند و با چند شرکت تولیدکننده اددتیو و تیل نیز ارتباط ایجاد شده و مدارک فنی را جهت بررسی ارسال می‌کنند که پس از نمونه‌گیری در صورت تأیید نمونه آزمایشگاهی، تست صنعتی نیز انجام می‌شود.

در دو روز پایانی نمایشگاه چایناپلاس ۲۰۲۴ مدیر مجتمع پتروشیمی جم به همراه مدیرعامل پتروشیمی جم‌پیلن چندین مرتبه به دیگر غرفه‌های تامین‌کننده شفت و اکسترودر برای کارخانه حضور یافته و مذاکرات مثبتی در این حوزه داشتند. 

همچنین مشتریانی که تناژهای کم و متوسط خرید می‌کردند به غرفه جم آمده و مذاکرات مهمی برای افزایش تناژ، بهبود قیمت‌ها و نحوه قیمت‌گذاری‌های بازار چین صورت گرفت و کماکان مشتریانی از اقصی نقاط دنیا برای مذاکره و خرید به غرفه جم آمدند که چینی‌ها در این میان سهم قابل توجهی داشتند. مراجعه از بازارهایی همچون برزیل برای خرید محصول؛ مشتریانی برای خرید بوتادین و مذاکراتی برای ایجاد/ساخت انبار در کشور چین و تبدیل فروش از قیمت فرمولی به ثابت و طبیعتاً تحویل با مدت زمان کوتاه‌تر که قیمت ثابت باعث افزایش فوق‌العاده حاشیه سود خواهد شد و این سودآوری بالایی را برای مجموعه جم خواهد داشت.

در طی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه، مذاکرات کارشناسان جم با مشتریان روسی و چینی که خریداران عمده در بخش شیمیایی و پلیمری هستند انجام گرفت که این شرکت‌ها برای خرید روبل و یوآن تقاضا داشتند و تبادل مالی با این ارزها موجب رشد فزاینده مشتریان جم می‌شود. نکته دیگر نیز بحث تحریم‌ها بود که تیم حاضر در چاینا پلاس به نمایندگی از پتروشیمی جم به دنبال راهکارهایی برای غلبه بر این موضوع و تبادلات مالی با کشورهایی چین و روسیه بودند.

گفتنی است سی و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت لاستیک و پلاستیک چین (چاینا پلاس ۲۰۲۴) در شهر شانگهای چین از ۲۳ تا ۲۶ اپریل ۲۰۲۴ (مصادف با ۰۴ تا ۰۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) برگزار شد که پتروشیمی جم نیز در کنار بزرگ‌ترین شرکت‌های پتروشیمی جهان همچون سابیک و بروج حضور پر قدرت خود را در جوامع بین‌المللی به نمایش گذاشت

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=20461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.