• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر:

افزایش ۱۲ درصدی صدور سند مالکیت در استان بوشهر/ صدور یک‌هزار و ۶۲۶جلد سند در پنج ماهه اول سال در جم

  • کد خبر : 21863
  • 26 شهریور 1403 - 15:13
آوای بوشهر : مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون ۳۰ هزار و ۶۱۵ سند مالکیت دارای نقشه حدنگار و تک برگ صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است.

محمدرضا بزرگمهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به انجام حدنگاری در اراضی استان بوشهر اظهار داشت: حدنگاری از مأموریت‌های اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک و در این راستا عملیات‌های لازم در استان بوشهر انجام شده است.

وی کل مساحت استان بوشهر را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اعلام و بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر حدنگاری شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به صدور سند مالکیت در اراضی حدنگاری شده استان بوشهر گفت: ۹۹٫۵ درصد از اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر سند حدنگار صادر شده است.

بزرگمهر با اشاره به صدور سند مالکیت حدنگار در ۸۳ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر گفت: ۱۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی داردی سند مالکیت حدنگار شده است.

وی از حل مشکل صدور سند مالکیت منطقه آب‌پخش دشتستان پس از ۷۰ سال خبر داد و بیان کرد: در این راستا در نیمه نخست امسال مشکل صدور سند اراضی مسکونی جزیره شیف، مجتمع بندری نگین بوشهر، مناطق حفاظت شده پارک ملی دریایی دیر – نخیلو برطرف و دارای سند مالکیت شدند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به صدور سند مالکیت برای اراضی شهرستان عسلویه گفت: مشکل صدور سند اراضی مختلف مسکونی، پالایشگاه، منابع طبیعی عسلویه به مساحت ۷ هزار هکتار پس از ۴۰ سال برطرف شد.

بزرگمهر حل مشکل صدور سند مالکیت اراضی شهرک‌های صنعتی و شهرک شیلات بوشهر را از دیگر طرح‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: مشکل سند تمام روستاهای استان بوشهر دارای نقشه حدنگاری برطرف شده است.

وی به آمار صدور سند در ۵ ماه نخست امسال در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: در این مدت ۳۰ هزار و ۶۱۵ سند مالکیت دارای نقشه حدنگار و تک برگ صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر رشد صدور سند در شهرستان کنگان را ۴۸ درصد در ۵ ماه نخست امسال دانست و بیان کرد: صدور سند در برازجان در ۵ ماه نخست امسال ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

بزرگمهر اضافه کرد: در این مدت در دشتی ۲ هزار و ۲۵۰ جلد سند، دیر یک‌هزار و ۷۶۹ ، جم یک‌هزار و ۶۲۶ ، دیلم ۸۵۵ ، تنگستان یک‌هزار و ۲۷۶ ، گناوه ۴ هزار و ۴۳۶ ، شبانکاره یک‌هزار و ۲۲ ، بوشهر ۸ هزار و ۱۸ و عسلویه یک‌هزار و ۱۰۱ جلد سند مالکیت در بخش‌های مختلف صادر و تحویل مالکین شده است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.