• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
براساس اعلام وزارت بهداشت؛

مبتلایان کرونا در بوشهر به ۸ نفر رسید/ افزایش هزار نفری مبتلایان در یک روز!

  • کد خبر : 11320
  • 17 اسفند 1398 - 18:44
مردی 61 ساله شاغل در عسلویه و اهل استان تهران بوده که در برگشت به محل کار، به دلیل علائم کرونا، به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر منتقل شده و اکنون بستری است. گفته شده وضعیت عمومی وی رضایت بخش است

براساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر هشت نفر رسید.

به گزارش آوای بوشهر به نقل از خلیج فارس؛ کیانوش جهان‌پور افزود: از ظهر دیروز تا امروز هزار و ۷۶ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده‌اند و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به پنج هزار و  ۸۲۳ نفر رسیده است.

او بیان کرد: همچنین تعداد قربانیان کرونا در کشور به ۱۴۵ نفر و تعداد بهبود یافتگان نیز به هزار و ۶۶۹ نفر افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت حداقل مدت زمان برای ارائه نتیجه آزمایش کرونا را ۴۸ ساعت عنوان کرد و ادامه داد: در برخی استان ها تا ۴۰ درصد افراد مبتلا بهبود یافته‌اند.

جهان‌پور از مردم خواست برای سلامت خودشان از مسافرت‌های بی مورد پرهیز کنند.

پانزدهم اسفند نخستین بار اعلام شد که سه نفر در استان بوشهر به بیماری کرونا مبتلا هستند.

دیروز (شانزدهم اسفند) هم دو نفر به این تعداد اضافه شد و تعداد بیماران مبتلا به پنج نفر رسید.

https://img9.irna.ir/d/r2/2020/03/07/4/157013790.jpg

جزییات بیماران کرونایی بوشهر

«خلیج فارس» درباره وضعیت ۸ بیمار قطعی مبتلا به کرونا کسب اطلاع کرد:

روز پنجشنبه (۱۵ اسفند) برای نخستین بار درگیری بوشهر با کرونا و مثبت شدن تست ۳ بیمار اعلام شد.

۲ نفر اصالتا برازجانی بوده که در برگشت از مسافرت قم و گیلان به عنوان استان های درگیر، با علائم کرونا شناسایی شده و به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شدند. با توجه به بهبود حال عمومی شان، آنها به قرنطینه خانگی منتقل شده اند.

نفر سوم فردی نظامی بوده که در برگشت از ماموریت قم، با علائم کرونا به بیمارستان قائم بوشهر مراجعه و برای ادامه درمان به بیمارستان شهدای خلیج فارس منتقل می شود. این بیمار نیز با بهبود شرایطش و طی شدن دو هفته بستری، به قرنطینه خانگی منتقل شد.

روز جمعه (۱۶ اسفند) نیز ۲ بیمار دیگر به آمار کرونایی های بوشهر اضافه شد.

براساس اطلاع «خلیج فارس»، یکی از آنها زنبورداری اهل مازندران (از استان های درگیر بیماری) بوده که برای فعالیت هایش به استان مراجعه داشته و با بهبود وضعیت عمومی اش، به استان خود برگشت

همچنین فرد دیگر، مردی ۶۱ ساله شاغل در عسلویه و اهل استان تهران بوده که در برگشت به محل کار، به دلیل علائم کرونا، به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر منتقل شده و اکنون بستری است. گفته شده وضعیت عمومی وی رضایت بخش است.

امروز شنبه (۱۷ اسفند) نیز شمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر به ۸ نفر رسید.

طبق اطلاعات خبرنگار «خلیج فارس»، یک نفر ساکن شیراز علائم مشکوک به کرونا داشته و در این شهر بستری است، ولی چون ساکن شهرستان دیر بوده، وزارت بهداشت جزو آمار استان بوشهر درنظر گرفته است.

همچنین دو نفر دیگر هم در برازجان بستری هستند که هر دو از استان های درگیر بیماری (کرمان و خوزستان) وارد شده اند. یکی از آنها تبعه کشور افغانستان می باشد. با بهبود وضعیت عمومی این بیماران، آنها نیز به قرنطیه خانگی منتقل شده اند.

مرخص کردن بیماران کرونایی طبق پروتکل های وزارت بهداشت است

آمار بالا نشان می دهد بخش عمده بیماران مبتلا به کرونا در بوشهر از استان های درگیر وارد شده که نظارت جدی و مسئولانه تر بر ورودی های استان از جمله پارس جنوبی ضروریست.

افزون بر آن، از میان ۸ بیمار قطعی استان، فقط یک نفر آنها اکنون در بیمارستان های بوشهر بستری است و مابقی به قرنطینه خانگی منتقل شده اند. (البته بیمار دیری در شیراز بستری شده و فردی مازندرانی هم به استانش منتقل گردیده است).

اکنون این پرسش وجود دارد که آیا به دلیل سرعت بالای شیوع ویروس کرونا، انتقال بیماران به خانه شان درست بوده است؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این خصوص به «خلیج فارس» می گوید: تنها بیمارانی که وضعیت عمومی شان بهبود نسبی یافته، طبق پروتکل های رسمی وزارت بهداشت برای ادامه درمان مرخص و تحت قرنطینه خانگی قرار می گیرند.

دکتر سعید کشمیری ادامه داد: این بیماری داروی قطعی ندارد و یکی از راههای درمان آن، بستری شدن بیمار در منزل است که بعد از بهبود شرایط نسبی، مجوز ترخیص صادر می شود، مشابه همان اقدامی که در سایر استان های کشور صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اعلام نتایج آزمایش بیماران حداقل ۴۸ ساعت در تهران زمان می برد، تصریح کرد: وضعیت بیماران ترخیص شده بصورت روزانه توسط تیم های بهداشتی رصد و آموزش های لازم به اعضای خانواده آنهاد داده می شود. سوابق بیماران بهبود یافته در کشور نیز نشان می دهد استراحت مناسب در منزل و دور بودن از آلودگی های احتمالی در مراکز درمانی برای این بیماران تاثیرگذار می باشد؛ از این رو به مردم اطمینان خاطر می دهیم قرنطینه خانگی بیماران با نظارت های کافی است.

به گفته وی، در حال حاضر ۲۸ بیمار شبه آنفلوانزا در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر به عنوان مرکز درمانی کرونا بستری هستند.

این مقام بهداشتی، بار دیگر از مردم درخواست کرد بهداشت فردی را رعایت کرده و سعی کنند حدالامکان در خانه بمانند، چرا که امن ترین پناهگاه در مقابل این ویروس است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.