• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
10

اجرای طرح اتصال مدارس استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت

  • کد خبر : 11717
  • 24 فروردین 1399 - 13:03
سهمیه استان در گام اول اجرای طرح 290 مدرسه بوده که با همکاری و پیگیری های ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و مخابرات استان بوشهر تعداد 312 مدرسه مستقل و 15 مدرسه نوبت دوم جمعاً 327 مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان وصل گردیدند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: طرح اتصال مدارس استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با موفقیت در حال اجرا است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان مدیرکل ارتباطات این استان گفت: طرح اتصال مدارس استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت بر اساس تفاهمنامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای برنامه ششم توسعه با هدف بکارگیری گسترده فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیندهای آموزشی از مجرای هوشمندسازی است.
وی اظهار کرد: تیمی با هدف بهره‌مندی تمام مدارس مناطق شهری و روستایی از مزایای شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده است که با بررسی و اولویت‌بندی مدارس طبق فاکتورهای مکان، مقطع تحصیلی مدارس و تعداد دانش‌آموز در هر مدرسه در حال عملیاتی کردن اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اینکه مناطق تحت پوشش شهرهای زیر بیست هزار نفر و روستاهای بالای ۲۰ خانوار می باشد، اظهار کرد: کلیه هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری این طرح برای اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان است.
سملیان اولین و اساسی ترین گام در اجرای پروژه اتصال مدارس به اینترنت و بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات را ارائه آمار دقیق مدارس متصل به اینترنت دانست و با بیان مزایای این طرح گفت: اتصال مدارس به اینترنت باعث تسریع در فعالیت‌ها شده و امکان دسترسی الکترونیکی به کتب درسی و کمک آموزشی را برای دانش‌آموزان فراهم می نماید.
وی در گزارشی از آخرین وضعیت طرح اتصال مدارس استان به شبکه ملی اینترنت اعلام نمود: سهمیه استان در گام اول اجرای طرح ۲۹۰ مدرسه بوده که با همکاری و پیگیری های ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و مخابرات استان بوشهر تعداد ۳۱۲ مدرسه مستقل و ۱۵ مدرسه نوبت دوم جمعاً ۳۲۷ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان وصل گردیدند که به مدارس مستقل اینترنت با پهنای باند ۲ مگابیت در ثانیه و ۳۰ گیگابایت حجم ماهیانه و مدارس ۲ نوبته پهنای باند ۲ مگابیت در ثانیه و حجم ۵۰ گیگابایت ماهیانه تعلق گرفته است.
نماینده ارتباطات استان بوشهر تصریح کرد: در گام دوم طرح پوشش صد در صدی مدارس مشمول این طرح، مدنظر بوده که فعالیت های اجرایی آن آغاز شده است و مدارسی که به هر دلیل فاقد خط تلفن نیز هستند در این طرح خط تلفن و مودم بصورت رایگان دریافت می نمایند.
علی سملیان مدیرکل ارتباطات استان بوشهر ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح اتصال اینترنت پرسرعت مدارس استان گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آمادگی کامل برای پایداری ارتباط و پیگیری روند اجرای هرچه بهتر این پروژه را دارد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=11717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.