• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
8
در نشست خبری علی موحدی مطرح شد؛

از حواشی رتبه‌بندی فرهنگیان و ماجرای فروش املاک تا استخدام ۱۲۰۰ نفر در آموزش و پرورش بوشه

  • کد خبر : 15506
  • 12 اردیبهشت 1402 - 14:37
هیچ دانش آموز استان پایش به دستگاه‌های مربوطه باز نشد/ 1800 کلاس درس فرسوده در استان داریم/ واگذاری خانه معلم به بخش خصوصی/ شناسایی 1319 دانش آموز بازمانده از تحصیل

آوای بوشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ۱۲۰۰ نفر به استخدام این اداره کل درمی آیند، می گوید: نیاز استان ۱۸۰۰ نفر است که مابقی این نیاز را از محل جذب حق‌التدریس، خرید خدمت، سرباز معلم و اضافه کاری تامین می‌شوند.

به گزارش آوای بوشهر؛ علی موحدی در نشست خبری به مناسبت هفته نکوداشت مقام معلم افزود: نسبت به سالیان اخیر، نیاز ما به معلم بیشتر است، از این رو باید برنامه ریزی مناسب و مدیریت عاقلانه در خصوص نقل و انتقال فرهنگیان داشته باشیم.

هیچ دانش آموز استان پایش به دستگاه‌های مربوطه باز نشد

موحدی با بیان اینکه در حوادث رخ داده در کشور طی سال گذشته کمتر از ۵۰۰ مورد در استان داشتیم، اظهار داشت: این رقم در جمعیت ۲۶۵ هزار نفری دانش آموزان بوشهر عدد بسیار محدودی است، ضمن اینکه برخورد با این دانش آموزان در حد تذکر، گفتگو و اقناع سازی بوده و پای هیچ کدام به دستگاه‌های مربوطه باز نشد.

وی مسمومیت های سریالی مدارس را کار دشمنان کشور دانست که مخالف تحصیل و آگاهی دختران بودند و افزود: در استان بوشهر هم این موضوع به خوبی مدیریت شد و فقط ۴ یا ۵ مدرسه اتفاقاتی رخ داد که ۳ مورد صرفاً جو روانی بود، ۲ مورد هم مشکوک است و تا هنوز مراکز بهداشتی نگفته اند مسئله ای ناشی از این اتفاقات برای دانش آموزان پیش آمده است.

واکنش به شائبه ها درباره رتبه بندی معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه پس از ۱۱ سال که طرح رتبه بندی معلمان روی زمین بود، دولت سیزدهم آن را اجرایی کرده، گفت: البته شروع هر کاری با اشکالات و نواقصی همراه است و تا امروز هم فرصت ثبت اعتراض برای فرهنگیان و بارگذاری مستندات بوده تا آنچه استحقاق دارند در رتبه بندی آنها لحاظ شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود فقط کارمندانی در اداره کل آموزش و پرورش استان توانسته اند بالاترین سطح رتبه بندی (شماره ۵) را کسب کنند، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد، شاید از بین ۲۰۰ کارمند اداره کل، سه نفر هم رتبه ۵ نگرفته اند. معاون همین اداره کل که مدرک دکترا و سابقه ۳۱ سال دارد، رتبه ۲ کسب کرده است.

موحدی ادامه داد: بررسی مستندات فرهنگیان هر استان در استان دیگری که برای ما مشخص نیست انجام می شود و در این خصوص استان قدرت اعمال نفوذ برای خودش را ندارد و تعارض منافعی در کار نیست. 

ماجرای فروش املاک در طرح مولدسازی

مدیرکل آموزش و پرورش درباره فروش برخی املاک این اداره در طرح مولدسازی هم اظهار کرد: حتی یک وجب زمین هم برای ما مهم است و رتبه ۴ کشور در سند دار کردن املاک آموزش و پرورش نشان از این اهمیت دارد.

موحدی ادامه داد: در طرح مولدسازی ۴ ملک در شهرستان های دشتستان، دشتی و تنگستان برای فروش گذاشته شده که بودن آنها کمکی به آموزش و پرورش نمی کند، در عوض پول این املاک صرف مدارس ناتمام همان شهرستان ها خواهد شد.

۱۸۰۰ کلاس درس فرسوده در استان

وی از ۱۸۰۰ کلاس درس فرسوده در استان خبر داد و افزود: بیشترین کلاس فرسوده در مرکز استان و خصوصاً شهر بوشهر است، تنگستان، دشتی و دشتستان نیز در رتبه های بعدی می باشند.

موحدی با بیان اینکه در سفر دوم ریاست جمهوری مجوز احداث ۲۰ مدرسه در استان گرفته شده که ۵ مدرسه آن در شهرستان بوشهر است، افزود: در جنوب استان با اعتبارات مسئولیت های اجتماعی نفت مشکلات کمتر است و ۱۰۰ میلیارد تومان هم از همین محل برای شهرستان های جنوبی در نظر گرفته شده که شرایط را در کنگان، عسلویه، جم و دیر سامان تر می کند.

بالاترین سرانه ورزش دانش آموزی را داریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان از برنامه ریزی برای احداث ۵۰ زمین چمن، ۱۰ سالن سقف کوتاه و ۵۰ کلاس درس تربیت بدنی در مدارس استان خبر داد و گفت: اکنون از نظر رسانه فضاهای ورزشی دانش آموزی رتبه اول کشور را داریم، طوری که این شاخص در کشور ۳۳ صدم درصد است و ما به ۸۸ صدم رسیده ایم و با بهره برداری پروژه های مورد اشاره به بالای یک متر می رسیم.

واگذاری خانه معلم به بخش خصوصی

موحدی درخصوص واگذاری خانه معلم و درمانگاه فرهنگیان بوشهر به بخش خصوصی گفت: خانه معلم یک میلیارد تومان و درمانگاه فرهنگیان ۶۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند که ادامه این وضعیت برای ما امکانپذیر نبود، اما با واگذاری خانه معلم به بخش خصوصی، اکنون تنها هتل ۳ ستاره شهر بوشهر ایجاد شده که به فرهنگیان نیز با تخفیف ۲۵ درصدی خدمات می دهد و تلاش داریم این تخفیف را بیشتر کنیم.

وی افزود: همچنین درمانگاه فرهنگیان دارای ۶ تخت اورژانس، دو تخت پیش بیمارستانی، یونیت های جدید دندانپزشکی شده، بزودی هم داروخانه و کالاپزشکی آن فعال خواهد شد و پیگیر مجوز آمبولانس برای درمانگاه هستیم. در این درمانگاه نیز ویزیت فرهنگیان رایگان است و مابقی خدمات نیز زیرپوشش بیمه تکمیلی آنهاست.

شناسایی ۱۳۱۹ دانش آموز بازمانده از تحصیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به سوالی پیرامون دانش آموزان بازمانده از تحصیل بیان کرد: بررسی ها از بازماندن ۱۶۲۵ دانش آموز استان از تحصیل حکایت دارد که تاکنون ۸۲ درصد آنها معادل ۱۳۱۹ نفر شناسایی شده اند. ضمن اینکه مشکلات ۴۵۰ نفر از آنها برطرف و به تحصیل برگشته اند.

وی افزود: ۴۳ نفر از افراد بازمانده از تحصیل، دارای بیماری صعب العلاج هستند که تلاش داریم وضعیت سلامت شان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نهایی شود، ۳۹ نفر هم براساس گزارش ثبت احوال فوت شده اند، همچنین کار شناسایی بخش دیگری هم ادامه دارد و امیدواریم به ۱۰۰ درصد برسیم.

تجهیز هنرستان های بوشهر

موحدی درخصوص سوال «خلیج فارس» درباره ضعف تجهیزات هنرستان و مراکز کار و دانش گفت: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی میان هنرستان ها توزیع شد که طی پنج سال گذشته بی سابقه بوده، ولی همچنان جوابگوی نیاز این مراکز نیست. در این خصوص نامه ای برای کمک نفت ارسال شده که می تواند هنرستان های استان با اولویت شهرستان های جنوبی را تجهیز کند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.