• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
ضرورت هوشیاری همراهان بیمار و ورود موثر پلیس؛

کلاهبرداری تلفنی در بیمارستان های بوشهر

  • کد خبر : 15908
  • 21 خرداد 1402 - 13:51
آوای بوشهر ،در خصوص شیوه دسترسی کلاهبرداران به اطلاعات بیماران و همراهان آنها که باعث باورپذیری بیشتر درخواست شان می شود، احتمال همکاری برخی پرسنل بیمارستان محتمل است، از این رو نیاز به بررسی موشکافانه و فنی پلیس های تخصصی و نظارت موثرتر حراست دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

آوای بوشهر ، اخیرا تعدادی از بیماران که در بخش‌ های ویژه بیمارستان های بوشهر بستری هستند، از سوی افرادی که خود را پزشک معالج، رئیس یا پرسنل بیمارستان معرفی می کنند، مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

به گزارش آوای بوشهر وبه نقل از خلیج فارس؛ در این شیوه، فرد ناشناس به عنوان پزشک یا مسئول بخش با همراه بیماران تماس گرفته و مدعی می شود که حال بیمارشان بد است و با القای این موضوع که نیاز ضروری به عمل جراحی یا تهیه تجهیزات یا دارو است، شماره حساب خود را به عنوان بیمارستان به همراهان می دهند؛ شیوه ای که براساس آن مبالغی از همراه بیمار تا ۲۰ میلیون تومان کلاهبرداری شدذه است.

طبق تماس برخی همراهان بیماران با این رسانه، چنین مشکلی در بیمارستان های قلب بوشهر و سلمان فارسی تامین اجتماعی هم رخ داده و احتمال دارد در سایر مراکز درمانی هم ردپای آن باشد که ضرورت آگاهی بیشتر مردم و پیگیری موثرتر پلیس وجود دارد.

تازه ترین کلاهبرداری: ۱۶ میلیون تومان از همراهان یک بیمار

در یکی از تازه ترین این کلاهبرداری ها، فردی با دسترسی به تلفن همراهان بیمار بستری در بیمارستان قلب بوشهر، با معرفی خود به عنوان دکتر…، به برادر وی می گوید قصد تزریق آمپولی به بیمار دارد و درخواست واریز ۸ میلیون تومان به کارت بانکی معرفی شده را می کند. همراه بیمار نیز از همان کارتخوان بیمارستان اقدام به پرداخت این مبلغ کرده است. همزمان این کلاهبردار با برادر دیگر بیمار که ساکن گناوه است هم تماس برقرار کرده و با همین شگرد از وی نیز ۸ میلیون تومان دریافت کرده است.

«خلیج فارس» کسب اطلاع کرده در هفته های اخیر این شیوه کلاهبرداری در بیمارستان های بوشهر از جمله مرکز تخصصی قلب افزایش یافته است.

در خصوص شیوه دسترسی کلاهبرداران به اطلاعات بیماران و همراهان آنها که باعث باورپذیری بیشتر درخواست شان می شود، احتمال همکاری برخی پرسنل بیمارستان محتمل است، از این رو نیاز به بررسی موشکافانه و فنی پلیس های تخصصی و نظارت موثرتر حراست دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

پرداخت به بیمارستان ها فقط از طریق واحد حسابداری و ترخیص

در همین خصوص دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کلاهبرداری های صورت گرفته، از شهروندان درخواست کرده به هیچ عنوان نسبت به پرداخت وجه براساس درخواست های تلفنی اقدام نکرده و بلافاصله شماره تلفن را به نهادهای امنیتی و انتظامی گزارش نمایند. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با اشاره به اینکه قبلا چندین بار از طریق رسانه ها پیرامون چنین کلاهبرداری هایی هشدار داده شده و امروز هم بنر اطلاع رسانی در ورودی بیمارستان قلب نصب می شود، تصریح کرد: تمامی پرداخت ها در بیمارستان ها از طریق واحد حسابداری یا ترخیص و به صورت حضوری انجام می شود، از این رو برای پیشگیری از وقوع چنین جرایمی لازم است که بیماران و همراهان آنها از واریز وجه به حساب شخصی افراد خودداری کنند و درصورت مواجهه با چنین کلاهبرداری هایی، دستگاههای انتظامی و امنیتی را مطلع نمایند.

استفاده کلاهبرداران کارت افراد معتاد و کارتن خواب!

گفته می شود این کلاهبرداران از کارت های اجاره ای افراد کارتن خواب و معتاد استفاده می کنند و با شیوه های تکمیلی نظیر کارت به کارت، نهایت تلاش خود را بکار می گیرند تا در تور پلیس گرفتار نشوند. اما با این وجود انتظار می رود پلیس با شیوه های فنی نسبت به شناسایی محل اختفا و دستگیری آنها اقدام کند.

ضمن اینکه باید در ورودی بیمارستان ها نیز با نصب بنرهای اطلاع رسانی، به همراهان بیماران آگاهی لازم را ارائه کرد که در دام این کلاهبرداران نیفتند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.