• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6
ساعت کاری در بوشهر دوباره تغییر کرد؛

شوک استانداری بوشهر به کارمندان + عکس

  • کد خبر : 15970
  • 26 خرداد 1402 - 13:38
آوای بوشهر،«آمد ابرویش را درست کند، چشمش را کور کرد» حکایت تصمیم جدید دولت و استانداری بوشهر برای افزایش ساعت کار کارمندان ادارات می باشد.

آوای بوشهر: «آمد ابرویش را درست کند، چشمش را کور کرد» حکایت تصمیم جدید دولت و استانداری بوشهر برای افزایش ساعت کار کارمندان ادارات می باشد.

به گزارش آوای بوشهر و به نقل ازخلیج فارس؛ در شرایطی که تصمیم دولت درباره تعیین ۶ صبح به عنوان ساعت شروع کار از ۱۶ خرداد ماه سالجاری انتقادات زیادی در پی داشت، نه تنها این ساعت اصلاح نشد، بلکه حضور کارمندان در ادارات از هفته آینده حدود یک ساعت نیز افزایش خواهد یافت.

طبق ابلاغیه جدید استانداری بوشهر، ساعت کار ادارات از شنبه ۲۷ خرداد تا ۱۵ شهریور سالجاری به ۶ صبح تا ۱۴:۴۸ دقیقه تغییر می یابد.

این درحالی است که استانداری در ابلاغیه فبلی، ساعت کار ادارات از ۱۶ خرداد را طی ۶ تا ۱۳ تعیین کرده بود.

درباره شروع کار ادارات از ۶ صبح به دلیل بروز مشکلات حضور کارمندان در محل کار و عادت نداشتن ساعت خواب بدن به این زمان، انتقادات مکرری در سطح کشور مطرح شد و معاون اول رییس جمهور از سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواست با همکاری وزارت نیرو، به انتقادات توجه و تصمیمات لازم را در جهت اصلاح ساعت کار اتخاذ کنند.

اما حالا افزایش ساعت تا ۱۴:۴۸ دقیقه در بوشهر، شوک جدید استانداری به کارمندان بوشهری رقم خورد.

۳ نکته درباره افزایش ساعت کار در بوشهر

نکته نخست درباره اعلام “دقیقه ۴۸” برای پایان کار ادارات بوشهر است که مشخص نیست استانداری برچه اساسی به چنین عددی رسیده است؟ 
این درحالیست که اخیرا معاون سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفته بود ساعت کار ادارات ۶ تا ۱۳ است، به جز دستگاههای ستادی کشور که پنج شنبه ها تعطیلند (مشابه استان بوشهر) باید ساعت کاری از ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ باشد تا سقف ۴۴ ساعت مشخص‌شده مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری رعایت شود. 
با این توضیحات، تعیین ۳ دقیقه بیش از سایر دستگاههای کشور در بوشهر برای پایان کار (هرچند عدد بزرگی نیست) ولی با علامت سوال مواجه است.

نکته دیگر اینکه شرکت برق استان بوشهر برای رفع ناترازی برق و پیشگیری از خاموشی مشترکان خانگی، روی ساعت قبلی که پایان کار ادارات در ۱۳ باشد هم انتقاد داشت، حال باید دید نسبت به افزایش حدود دو ساعته فعالیت ادارات چه واکنشی دارد؟ 
مدیر عامل شرکت برق استان در نشست خبری اوایل خرداد گفته بود: «سالهای قبل پایان کار ادارات در ساعت ۱۳ بود تا همزمان با اوج گیری مصرف خانگی، برق مشترکان تامین شود، اما چون امسال ساعت تغییر نکرده، وقتی ۱۳ به عنوان پایان کار ادارات تعیین می شود یعنی به وقت پارسال می شود ۱۴٫ بنابراین نسبت به سنوات قبل، یک ساعت با زمان پیک مصرف هم پوشانی دارد که درخواست ما این است حداقل برای تیر و مرداد ساعت کار ادارات بوشهر تا ۱۲ پایان یابد.»

اما مهمترین نکته درباره تغییر مکرر ساعت کار ادارات این است که آیا این تصمیمات به بهره وری و بازدهی بیشتر منجر می شود؟

پاسخ اغلب کارشناسان اداری به این پرسش منفی است، خصوصا اینکه اغلب ارباب رجوع از ۷:۳۰ صبح به بعد راهی ادارات می شوند، ضمن اینکه در مناطق گرمی مانند استان بوشهر معمولا از ۱۲ ظهر به بعد از تراکم مراجعان کمتر می شود. بنابراین بخشی از ساعت فعالیت کارمندان به اتلاف وقت کارمندان و منابع منجر می شود. 
قطعا ساختار اداری کشور نیازمند طرحی نو برای افزایش بهره وری است، اما گویا ملاک دولتمردان و ساکنان استانداری بیشتر پر شدن ۴۴ ساعت موظفی هفتگی است تا بازدهی اداری.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. صبح و شب بخیر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.