• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

عقبگرد پتروشیمی نوری و زیان سهام داران/ سود عملیاتی دلاری، ۳۳ درصد سقوط کرد/سود هر سهم ۶ درصد کاهش یافت!

  • کد خبر : 16611
  • 26 تیر 1402 - 22:43
آواي بوشهر؛گزارش مدیر عامل پتروشیمی نوری از سال مالی ۱۴۰۱، نشان از عقبگرد ۲۴ درصدی این شرکت در سودآوری عملیاتی و خالص دارد.

به گزارش آوای بوشهر؛ مجمع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق العاده پتروشیمی نوری روز سه شنبه ۲۰ تیر ماه در سالن اجتماعات این مجتمع برگزار شد.

در این نشست ارزیابی محاسباتی سال مالی ۱۴۰۱ اعلام و تصمیمات مجمع برای سال مالی ۱۴۰۲ تصویب شد.

مدیر عامل پتروشیمی نوری در این نشست گزارشی از وضعیت سود عملیاتی و خالص دلاری و ریالی سال ۱۴۰۱ این پتروشیمی را اعلام کرد و گفت: در سال مالی ۱۴۰۱، سود عملیاتی دلاری نوری ‏۳۳۲ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۴۴۹ دلار، و همچنین سود خالص دلاری شرکت ‏به ۴۱۲ میلیون و ۴۵۲ هزار ‏و ۷۵۸ دلار رسید.

‏صانعی اضافه کرد: نوری توانست در سال ۱۴۰۱، مقدار ۹۵ هزار و ۶۱۶ میلیارد ‏و ‏‏۳۰۴ میلیون ریال سود عملیاتی و همچنین ۱۱۸ هزار و ۲۸۶ میلیارد ‏و ‏‏۲۵۰ میلیون ریال سود خالص را ثبت ‏نماید.

در این نشست هم چنین ۵۰ میلیارد تومان بودجه مسئولیت اجتماعی در سال ۱۴۰۲ تصویب و نیز سود هر سهم پتروشیمی نوری یک هزار و ۳۲۰ تومان تعیین شد.بررسی آوای بوشهر نشان از کاهش شدید سودآوری شرکت پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۱ دارد.بر اساس گزارش مجمع عمومی و فوق العاده پتروشیمی نوری برای سال مالی ۱۴۰۰، سود عملیاتی دلاری نوری ‏۴۹۰ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۱۶۰ دلار و سود خالص دلاری شرکت ‏به ۵۴۷ میلیون و ۸۰۴ هزار ‏و ۵۰ دلار در سال ۱۴۰۰ اعلام شده است.

در سال ۱۴۰۰ همچنین مقدار ۱۱۷ هزار و ۸۴۱ میلیارد ‏و ‏‏۴۶۶ میلیون ریال سود عملیاتی و همچنین ۱۳۱ هزار و ۵۴۵ میلیارد ‏و ‏‏۸۳۰ میلیون ریال سود خالص به ثبت رسیده است.

مقایسه ارقام سود خالص و عملیاتی پتروشیمی نوری در سال های مالی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰، از کاهش ۳۳ درصدی سود عملیاتی دلاری، کاهش ۲۴ درصدی سود خالص دلاری و کاهش مجموع ۱۹ درصدی سود عملیاتی و خالص ریالی این شرکت حکایت دارد.

بودجه مسئولیت های اجتماعی این شرکت هم از ۲۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده که نشان از رشد ۱۰۰ درصدی بودجه ی این بخش دارد که البته گزارش دقیقی از نحوه هزینه کرد این اعتبارات ارائه نشده است.

سقوط ارزش سهام پتروشیمی نوری به نسبت سال گذشته نیز از نگرانی های جدی سهام داران بود.

بر اساس مصوبه مجمع عمومی پتروشیمی نوری سود هر سهم، یک هزار و ۳۲۰ تومان تعیین شد که به نسبت سود یک هزار و ۴۰۰ تومانی مصوب سال قبل، کاهش ۶ درصدی را نشان می دهد.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تنگناهای ناشی از تحریم های ظالمانه، تولید و صادرات محصولات پتروشیمی نیازمند هوش و ذکاوت بالای مدیریتی است تا بتوان در شرایط کنونی به تامین ارز کشور، کمک کرد موضوعی که در سال مالی ۱۴۰۱ در برخی پتروشیمی ها از جمله نوری محقق نشده است.

بی تردید ادامه وضعیت فعلی در پتروشیمی نوری، آینده ی روشنی را پیش روی سهام داران و در سطح کلان تر، ایران عزیز قرار نمی دهد و همین امر، ضرورت تغییرات مدیریتی را دو چندان می سازد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=16611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.